AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.101

GROTTIS-portning, erfarenheter.

Någon som har erfarenhet av GROTTIS, och hans portningsarbeten i toppar? Ska ju vara riktigt duktig, men man vill ju höra sig för lite. Köhler? Han är ju som sagt en riktig GURU inom BMW:s M-maskiner, men någon som har låtit honom porta nån topp? Ngn annan som rekommenderas? Mvh Kimpa.
Ingen......?
Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Grottis topp'arna går hårt på turbomatad volvo med gott resultat i alla fall...

Even alcohol can bend the room...
518i slow mobil
Försök få tag på Fordfucker här på Power, han har en grottis topp på sin 320...

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas
Fick körkort 26/9 15.30 =)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vet inte riktigt var du bor Estorilmongo!
Men Ståhlmotor i Småland (Emmaboda) är en välrenomerad och mycket erfaren motortrimmare (bla flera framgångsrika rallybilar).
Dock tror jag inte att han är jätteerfaren på just BMW-motorer. Dock är han "superseriös" och kommer säkert att tacka nej om han inte anser sig vara tillräckligt insatt i "din" motor.

Länk

Mvh
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
ja tror nog inte att du behöver porta din topp alls,om du inte ska ha ut 1000hk?:)

Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Jag har sett insugskanalerna i en 3,0 M3 motor en gång... Jisses vad fint det var!! Skulle inte tro att det finns någe att hämta där. Kanalen går ju nästan rakt ner till ventilen utan någe bör eller någonting, och sedan är hela kanalerna bearbetade så inge gutskägg finns, inte ens ventilstyrningen sticker fram.

Han tog 12 eller 13000 för att porta en Cosworthtopp.
m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Jag skulle snacka med Köhler. Inte för att Grottis är dålig på något sätt, tvärtom skitduktig, däremot så har Köhler gjort så många BMW spisar att han vet vad som funkar och inte funkar. Dessutom jättebra att ha att göra med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.