|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 325:a med svart skinnklädsel. Mitt problem är att skinnet blivit väldigt nött i förarstolen. Vet någon hur jag kan få tillbaka den svarta färgen utan att det syns någon avsevärd skillnad från originalskicket? Har varit så dum att jag lyssnat på en lokal bilfirmas råd, nämligen svart skokräm...vilket jag bittert fick ångra en varm sommardag... Wolf | |
|
Tjenare och Välkommen! OM du sneglar snett uppåt till vänster så finner du en länk som heter "sök inlägg" Klicka på den och skriv in exempelvis "skinn AND vård" eller "skinn AND produkter" så kommer du finna MASSOR med nyttig information. Det kan vara en bra regel att alltid pröva sökningen innan man lägger en ny tråd... Du kan även studera Robgus skinntvätts-guide under Gör Det Själv/Bilvård för lite tips. (Länk BMW's egna tvätt/vårdprodukter har ett rykte om sig att hålla hög kvalité och vara hyfsat prisvärda. kan vara värt att pröva? Som sagt välkommen, du kommer säkerligen att få lika stor glädje av detta excellenta forum som jag har haft! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
| Jag har använt svart skokräm på svarta skinnklädlsar, även varma sommardagar, och det har aldrig har varit några problem. Använd skokräm med hög kvalitet (Kiwi), och polera noga av efter har torkat i någon timme. Försegla sedan klädseln genom att smörja in den med lådervårdskräm, då kommer du att bli nöjd med resultatet, och det kommer inte att färga av sig. | |
| Jag brukar köpa skinvårdssätt hos möbelhandlare, suveränt och billigt. Settet brukar inehålla rengöring,färg(valfri) och mjölk. Har funkat utmärkt. | |
|
Jag tackar så mycket för de snabba svaren och tipsen. Wolf |
|
markus00 |
Om skinnet är riktigt slitet så att det syns vitt skulle jag vilja rekommendera sådan färg som finns för att färga skinnskor. Det finns i många kulörer och funkade väldigt bra för mig iallefall. kolla hos din skoaffär. Sen finns det ju specialfärg att beställa men det kostar ju också. //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
|
En kamrat till mig har en bilvårdsfirma. Han köpte från sin leverantör (Lahega tror jag att de heter) ett medel som man först ginder in i skinnklädseln (innehåller piggment så se till att få rätt färg) och sedan använder en varmluftspistol för att härda med. Jag provade det på min svarta skinnklädsel och det fungera mycket bra. Man ser inte att det är slitet längre. Helt suveränt!! Dessutom hade han också en mjukgörare som man skulle gnida in och som gjorde lädret mjuk och smidigt. Detta motverkar förhårdnader som är en förutsättning för slitaget. Lädret blir inte hårt och spricker därmed inte. Kan rekommenderas varmt. / Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.