|
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
Hej... jag har upptäckt att bilen pendlar i tomgång, är när den går ner på lägre varv (600), så får jag ett trist slamrande ljud från växellåda eller koppling (det försvinner när jag trycker in kopplingen. sen har jag funderingar på om den är trimmad? stiften är relativt vita... den går illa på tomgång, tänder till vid 3500varv, och sedan fortsätter den och går bara bättre och bättre tills varvspärr. verkar som dom flyttat om hästkrafter och vrid. WmB SoundZ |
|
kan vara uttrampningslagret som börjar bli lite trött...för det är väl inte ett visslande ljud för då kan det vara för lite växellåds olja... /Henk BMW CS #5075 Sugen på en E34...vill du byta??? |
|
|
kan vara uttrampningslagret som börjar bli lite trött...för det är väl inte ett visslande ljud för då kan det vara för lite växellåds olja... /Henk BMW CS #5075 Sugen på en E34...vill du byta??? |
|
jocker18@home.se |
Hej... tyvärr så är det nog både lite "vin" från lådan och slamret från """kopplingen""", om det nu är den. kanske en lös fjäder hörde jag någon sa. är det rekommenderat att hälla i slick50 i motor och låda? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.