AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
564

diff eller inte?

tommy u
Tjena! Har en 535-90 som jag har lite problem med. undrar om det är diff på den. Jag har hissat upp den och snurrat på hjulen och dom snurrar åt samma håll så det borde väll vara dif på den?
Jag testade även att starta bilen och la i en växel men jag klarade att hålla imot hjulet på ena sida men det högg som satan precis som att den ville driva på båda. Kan den vara så javla sliten? och isåfall går det att spänna den?
PS. alla bmw verkstäder ja pratat med säger att det troligen inte är nån diff på den och om det hadde varit de så skulle det ändå inte gå att spänna den.
Är tacksam för svar innan jag får ett nervsammanbrott.
är inte diff standard på nån e34 förutom m5 och alpina osv.. enbart tillval

en polare har ne 525 24v med diffbroms och det märkte vi först när vi spann lite på asfalt med den, undersökte det närmare och kom fram till att det är diffbroms på den.
`n
27
`n Bjenn
M535i -87
de ska va diff på den...men kanske inte en helt stum... så där är min också men diffen funkar..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

E28:ans 535 har diffbroms som standard dock ej E34:ans 535,som redan skrivits..Trist men sant.

Har oxå trott att 535:an hade det som standard genomgående under dennes livstid med M30 3,5 motorn..men,men dessvärre.

tommy u.
Kan du inte prova nu när det är lite halt ute och gasa då märker du väl det på en gång..eller?

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.