|
|
|
|---|---|
|
Nå´n som har erfarenhet av mirakeloljan Omega (tror den hette så)? Har visselljud i automatlådan framför allt på första steget..har hört att om man slår i en burk med omega så skall den tillsatsen mjuka upp(avkalka) packningar ,o-ringar och allehanda tätningar i lådan..och på såvis få den att fungera bättre? Vore kul å veta om nå´n provat och fått nå´t resultat? | |
|
Omega #917 kan funka om man har tur. Funkar främst mot läckande packboxar och liknande. Använd "Sök inlägg" och skriv Omega så får du upp en del att läsa! Mvh |
|
|
Hej! Jag kan börja med att säga att jag hade en gammal Granada för ett gäng år sen och den stod avställd i över ett år, sen när jag startade den så ville inte servot hänga med, det gick lätt, tungt ,lätt, tungt när man vred på ratten, hörde mig för lite och då sa alla att det bara var att byta styrväxel pga att o-ringar och packboxar hade torkat inuti. Hällde då i en skvätt Omega 917 (har jag för mig att den hette) sen gick dagarna och igen förbättring. Sen kanske tre veckor efter när jag hade givit upp hoppet så säger tanten helt plötsligt mitt i en fickparkering på stan "funkar servot" ja jävlar det gör den säger jag och sen det så funkade den ända tills förra året då bilen gick till skroten. Har även hällt i motor, vlåda, bakaxel i några andra bilar, ibland i förebyggande syfte och ibland för att det har läckt och det har iprincip slutat läcka/fukta efter ett tag. Jag har bara positiva erfarenheter men sen måste man ha lite tur och framförallt fatta att såna här medel inte kan laga hur stora grejer som helst. Ett exempel från när jag jobbade med att sälja bildelar över disk typ Mekonomen fast hos en mindre privat firma. Det kommer in en kund som säger att han har hört talas om ett kylartätningsmedel som ska vara väldigt bra- javisst säger jag det är det här och kostar 120:- han gnäller lite om priset men jag säger att det är det bästa på marknaden och funkar inte det här är det ett för stort hål, han köper burken och går iväg, kommer tillbaka efter ca 5min och är skitförbannad för att jag har sålt något som inte funkar vill ha pengarna tillbaka, jag följer med honom ut och ber honom starta bilen för att visa vart det läcker, när han drar igång bilen så står det en vattenstråle lika tjock som min tumme ut ur kylaren, försöker då förklara att det där måste väl vem som helst förstå att har man ett så stort hål i kylaren så går ju inte det att laga med något medel, han är skitförbannad och skriker att han ska ha tillbaka sina pengar men jag totalvägrar och i princip idiotförklarar honom, till slut så går vi in i butiken och jag hämtar chefen som får ta över som i sin tur ger honom pengarna tillbaka efter en stund, jag har för länge sen tagit en lugnande fika när chefen kommer in i fikarummet och säger "vilken idiot till kund". Okej att kunden alltid har rätt men just det här var så extremt att jag hade kunnat hällt en burk med kylartätning i hans käft bara för att få tyst på honom. Så prova kan man ju alltid göra först speciellt i ditt fall, funkar det så har man sparat ett gäng tusenlappar. Det finns även ett annat medel som heter Slick 50 för automatlådor, har en bekant som som provade det på sin Cheva Astro och lådan blev som ny enligt honom. Ohh nu vart jag nästan svettig! Mvh Garre |
|
|
Vinandet i min låda tror jag personligen inte gör något..den växlar bra och fungerar tillfredställande..men det vinande ljudet är en smula irriterande..så jag tänker prova slå i denna mirakelolja och se vad som händer..:) |
|
|
Garre: Kunder, visst är de underbara?! ;D ;D ;D Tack för ett roligt inläg, jag skrattade gott. Men visst finns det "mirakelmedel" som faktiskt fungerar riktigt bra ibland. |
|
|
Garre: Ja där fick man sig ett härligt skratt, tack tack :)))) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
quixotic2- Såg att du har en 728 -85, och även en 528 -85 till salu, är lite intresserad, om jag får sålt på min 316 compact, skulle vara kul med lite info om båda bilarna. Mvh Garre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.