|
|
|
|---|---|
|
Hur får man ut kasettdäcket som sitter bakom luckan? Skall byta ut kasettdäcket mot cd, passar kablaget rak av? Är det svårt att byta själv? | |
|
1 sök bland inläggen, finns en del som täcker detta 2 man drar visst volymvredet utåt och släpper nån skruv, se 1:-) 3 tror det men se 1:-) 4 tror inte det men se 1:-) |
|
|
Hej!Dra ut volymratten. Ta sen en mesel och tryck spärren åt sidan. Sen finns det monteringsramar att köpa så att cdn passar. Kablaget är vanligt Bmw om du inte har nått aktivt system (finns kabölage till det med) tips är att det finns rattfjärr omvandlare till ganska många modeller. Typ Kenwood, Sony Pioneer. ring gärna om du behöver feedback. //Roger 047062120 roger t |
|
| Om du inte hittar spärren som roger pratar om så finns den förmodligen, eftersom vi har samma årsmodell, på samma ställe som på min... dvs i det lilla hålet under volymvredet. om du kan trycka den åt sidan med något resultat, så har du definitivt inte lika dan stereo som mig(buisness rds). du behöver en liten skruvmejsel eller typ 2mm insex, vrid ett knappt kvarts varv moturs och lirka ut mid- panelen medans du håller spärren öppen, den fjädrar gärna tillbaks. Det är bara mid panelen som kommer loss nu, så du får försöka få tag runt kanterna på den med naglarna eller något mycket smalt som inte repar panelen(naglarna funkade bra för mig). Sen om du ska byta till original cd så behöver du inget mer än cd-n och en 2,5mm insex nyckel för att lossa kassetten i underkant och skruva fast cd-n. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.