|
|
|
|---|---|
|
Utr.taklucka,backsensor,larm,rondello fälg motor/kupévärmare 17500 mil Lack mycket fint skick imp.-00 Vilket pris? | |
|
Runt 115-120' skulle jag tro. 96:an saknar något som jag värderar högt nämnligen sidoairbag. Dessutom verkar bilen sakna AC/klimator, vilket drar ned, samt att 17500 mil tyvärr skrämmer bort många. Simon |
|
|
tror simon_en har rätt ungefär 115'-120', om den är jäkligt snygg, bra stereo och riktigt feta fälgar kan det gå hitta någon som är villig att betala mer... gäller ju att hitta rätt köpare till rätt bil. //Daniel |
|
|
235/45-17 och Klimatanläggning.Lack=mkt gott skick. Tack för era prisråd.......Får se hur det går med 124000:- (Mycket bil för pengarna) |
|
|
den billigaste jag någonsin har sett var ute för 119000 kr i största lurendrejarstaden avseende bilimport i Sverige, nämligen Örebro. Den lär ju inte vara schysst, det kan jag slå vad om ett fälgkors.... De flesta fina verkar ligga runt 135-140000 kr. Mvh Johan |
|
|
Bilen är värd vad högst betalande spekulant vill betala för den, räcker inte det får man behålla den. Johan vore intressant att få min bil värderad av dig, har en 528i 97:a, manuell, fullservad på BMW, köpt indirekt på Niederlassung i Mynchen, 12800 mil, import 00 av mig, klimator, stolsvärme, multiratt, PDC, stora stereon, heckrollo, skisack, 15' alu och 15' vinterdäck, bra båda två. Ska bilen bli perfekt måste två dörrar lackas om pga ovarsamma medtrafikanter, dock ingen rost eller stor bucklor. Simon |
|
|
Gå ut lite högre än vad din smärtgräns är och se om någon nappar... det går ju alltid sänka efter ett tag om man inte får den såld. Lycka till! //Daniel |
|
|
Simon, du har naturligtvis rätt. Det går ju alltid att hitta en stackare som har kris att bli av med bilen. Jag såg i ett annat inlägg att du sålde din 530 jättebilligt, vilket är synd. Min kompis fick 75000 kr i inbyte för sin manuella 530i -93 på en bilfirma nu i veckan, när han köpte en 528 touring. Om jag ägde din 528:a skulle jag annonsera ut den för 165-179000 kr någonstans, beroende på skick. Sedan är det inte säkert att man får ut det, men det brukar gå bra. Tänk på att bilmarknaden i Sverige, och Tyskland också för den delen, är helt under isen just nu. Våren har varit den sämsta avseende bilförsäljning sedan början av 90-talet. Till slut kommer det alltid en spekulant som köper bilen för att den är fin, och inte för att den är billig. Det kanske dröjer ett tag. Det ringde säkert 60 pers på min M3:a innan "rätt" köpare kom och köpte den. Dyrt, men den var värd varenda krona. Mvh Johan |
|
|
Hej Johan, jag använde mig av omvänd taktik när jag sålde 530:n, jag satte ut den lågt och fick två intressenter som bjöd upp den 2000 faktiskt. Kan rekomendera den taktiken efter att ha testat "prutmån" otaliga ggr samt "fast pris" många ggr också. Fick jag ut de pengarna för bilen vore jag mycket nöjd verkligen. Jag sålde ju min bil privat, ger sämre än inbyte ofta också. Är 11 månader sedan nu. Ångrar mig inte, 528:an är bättre på alla sätt förutom att den inte har en v8. Betydligt lägre bränsleförbrukning tröstar dock bra! Simon |
|
|
Simon, det jag tycker är lite synd med värderingarna ovan, är att det inte längre lönar sig att ta in fina bilar från tyskland. du har ju själv importerat dina bilar, kommer du och ta in en till, när en 523:a är värd 120000 kr i sverige? det går inte att hitta en fin i tyskland för dessa pengar, och då tar ju alla fusknissar in krock/skruv/momsfiffelvrak istället. varför är inte vi beredda att betala för fina bilar? RIKTIGT fina bilar kostar med i Tyskland än på firma i Sverige, men de skulle aldrig gå att sälja i Sverige utan en brakförlust. När kommer vi svenskar att tröttna på att köpa billiga dåliga bilar? Istället för att skryta för grannen om vilket kanonpris vi fick vraket för, borde vi skryta med att jag minsann hade råd att betala lite extra för att få en toppfräsch bil med precis rätt utrustning. Vi måste ju också mogna någon gång, liksom tyskarna? Mvh Johan |
|
|
Johan, själv lägger jag ingen värdering om människor vill åka skabbiga eller fina exemplar av bilar, det är upp till var och en. Min erfarenhet gällande försäljning av BMW och andra märken är att man måste ligga lågt i pris annars är det helt tyst på telefon/mail, ingen hör av sig ens. Skryta om olika saker är upp till var och en. Mognad gällande bilköp ser jag också att det är upp till var och en vad man vill ha och i vilket skick. Klart är tycker jag iallafall att prisraset även drar med de finare bilarna nedåt. Tyvärr hjälper inte tyckande när marknadskrafterna verkar.... kanske är jag extrem i mitt marknadstänkande... Får se om jag ska sälja bilen nu, dags för inspektion II inom tre veckor och besiktning i morgon. Simon |
|
|
Jag tror snarare 80.000:- Dessutom lär den bli svårsåld utan klima |
|
|
Jo, men det händer en del på två år! ;o)) Kolla när senaste inlägget gjordes! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
LME har rätt i dagsläget. Vad söker du för bil LME? /Simon |
|
|
Tror det blir en 330 eller 530 -01 530 är lite billigare, tycker att man får lite mer bil där. |
|
|
Bilen är värd vad högst betalande spekulant vill betala för den, räcker inte det får man behålla den. ::. Tycker detta är en fin mening.... Detta är ju inte sant , det är lika dumt som nationalekonomernas teorem om "allt annat lika" och fullständig information. Inget av dessa finns i verkligheten och därav finns inte heller den teori ni refererar till. För att den skall hålla bör det adderas en o annandimension fast i all enkelhet och med just allt annat lika och med full information fungerar det.. Den enklaste tankeverksamhet kring problemet ger ju att bilen har alltid ett värde hos den som skall sälja.(bruksvärde) Denne är också en hugad spekulant. Är priset som en spekulant erbjuder för lågt kommer denne (som defacto sitter inne med betydligt mer info) att välja att behålla. Skulle han inte göra det kan du ju alltid leka med tanken varför han inte gör just detta...Säljer under sitt egna hypotetiska marknadsvärde baserat på den information han har om sin bil, kanske behöver han pengar kanske inte , den chansen tar du som jagar klipp inte han som säljer billigt. Alla som säljer kan ju inte vara vid dålig kassa eller ?? LME : leta på ... De som köpte 330 nya 01 byter in dem på firma för nu kunder inte vill betala vad de är värda... Kusinen gjorde det och fick ca 100000 mer än vad förste privatisten var villig att betala. 5200 mil en ägare maxad.. ingen ville betala alla sa , jag har sett en på nätet för si o så etc, din bil är värd si o så, till slut ledsnade han, åkte till bilhandladern, ställde den där och tog ut en ny. Mellanpriset efter justering mot skälig prutmån för renköp var ca 100000 bättre mot den högst bjudande.. A |
|
|
Otto, förstår inte vart du vill komma med ditt resonemang. Utveckla gärna. Vad kommer den som säljer sin bil och ska bli av med den att få betalt, kommmer inte denne att få det den högsta spekulanten bjuder? Om denne inte är nöjd med högsta bud kommer naturligtvis denne att behålla bilen om dennes ekonomi så tillåter, dvs om värdet för säljaren att bruka bilen är högre än det högsta bud som ges. Visst kan man inte veta på den bil man slår till på är värd sitt pris eller inte, det gäller dock alla begbilar anser jag, såvida man inte är mycket dutkig på att bedöma skick/förslitning/kommande reparationer/etc. /Simon |
|
|
Klipp existerar ej...De enda som säljer billigt är de som antingen behöver pengar eller de som har bra information, ett marknadsmisslyckande existerar bara efter en avslutad affär och av antingen den ena eller andra anledningen aldrig båda... A |
|
|
Är det kanske så att vi menar samma sak fast du har missuppfattat mig och rört till det så att jag inte förstår? Klipp existerar ej... Uppenbarligen finns det många som jag känner som köper billigt och säljer dyrare och köper en dyrare och dyrare bil och säljer. Räknas inte det som klipp, eller räknas de som kunniga om marknaden? De enda som säljer billigt är de som antingen behöver pengar eller de som har bra information Menar du information om att bilen har många dyra icke korrigerade fel? Situationen att säljaren är riktigt sugen på att byta bil, har råd att ha den kvar, men bara vill bli av med den borde också existera eller hur? Har själv varit i den sisten flera ggr. , ett marknadsmisslyckande existerar bara efter en avslutad affär och av antingen den ena eller andra anledningen aldrig båda... Kan du utveckla detta med att "av antingen den ena eller andra anledningen aldrig båda..." vad syftar du på när du skriver den "andra"? /Simon |
|
| Otto von Diesel citerar vetandes eller ovetandes en nyligen nobelprisbelönad ekonom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.