|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som ett elschema till en E23:a -79. Är kraftigt beroende av ett just nu. Bilen bara dör för mig. =( Själv så fick jag inte med ett enda papper när jag köpte min bil så jag vänder mig till er och hoppas ni kan hjälpa mig. Hoppas det finns nån vänlig själ där ute som kanske har ett elschema på datorn eller möjlighet att scanna ett. Skulle var otroligt tacksamt. Tack på förhand /Martin | |
| Faktum är att jag har en komplett verkstadshandbok till e23 -79. Om du kunde specificera lite mer vad problemet är och hur det uppkommer så skulle det hjälpa lite. | |
|
Jag tror inte att elschemat kommer hjälp mig så jättemycket utan vill ha det ändå. Bra och ha liksom. Men jag kan ju ju förklara felet så här: Bilen bara dör helt plötsligt när man är ute och kör. Jag är ganska övetygad nu om att det är nåt med bränslet som gör det. Det verkar inte komma fram nån soppa tyvärr. Det sitter ju nån magnetventil på bränsleledningen som jag tror inte drar som den ska. Skulle vilja veta vad det är som drar den spolen bl.a. Jag ju en gastank i skuffen också. Det ska visst gå och köra den på gas, men det är nåt jag inte hunnit prova. Kan vara nåt med det som strular också. Vet du nåt om gasdrift?? Skulle också vara till stor hjälp. |
|
|
Mange 745, var får man tag på en verkstadshandbok till e-23? |
|
|
Mange 745, var får man tag på verkstadshandbok till e-23? |
|
|
För elschema till e23 så kan du gå in på www.745i.com tryck sedan på support, sen downloads, sen kan du ladda ner det. Verkstadshanboken köpte jag begagnad för ett tag sen. Jag har beställt en ny hos bmw på cd som täcker alla e-23 varianter, men den verkar aldrig komma. Det verkar ju som om det skulle vara glapp. Är magnetventilen avsedd att växla mellan gas och bensindrift? isåfall kan du ju testa att montera bort den och köra bensin direkt. I annat fall kan det ju vara bensinpumpens relä, eller kanske bensinpumpen. |
|
|
Tack för tipsen, men den där sidan (www.745i.com) verkar ju inte funka så bra tyvärr. Har du elschemat så får du jätte gärna skicka det till mig. Adressen: skruvaochvarglad@hotmail.com |
|
| Hmm... den borde funka, du måste ha java aktiverat i webläsarn. Jag kan inte skicka över elschemat då det är något för stort (40meg), ska se om det går att ta ut enstaka scheman. | |
|
Haha. Märkte det nu. Installerade Java i helgen så nu funkade som smort. Felet är löst förresten. Det var inget elfel utan nån slags bensin fördelare som satt efter den mekaniska bränslepumpen. Den ska väl fördela bensinen till förgasaren och returen och den hade hängt sig så det kom ingen soppa alls. Så nu är det fullt ös igen. Fast det värsta är att det kom nya problem. Nu har kupéfläkten slutat fungera och det har den gjort förut så felsökningen fortsätter. Schemat kommer till sin rätt nu. Tack för allt. Kanske återkommer senare vem vet.... /Martin |
|
|
Det var visst väldigt lite scheman om man hade en -79 tydligen. Närmare bestämt inget. =( Lite kanske är samma ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.