|
|
|
|---|---|
patric |
Bromsarna är otroligt "mmossiga, pedalen går låångt ner i durken, men tar inte i , det finns bromsolja i burken men varför?? Vad händer? |
|
Jag tror att du blir av med det om du luftar systemet. Jag hade samma problem på min 735iA -87. //Schnitzer |
|
| Det kan finnas problem, med någon så kallad "bromsbomb", men då kommer ett felmedelande på check controllen. Det har skrivits en del om detta på formumet,så prova att söka på inlägg. Ett annat tips kan vara dåliga bromsslangar som läcker, jag hade detta på min 750i, och det kostade inte inte mycket att åtgärda. Annars kan det som Schnitzer skriver vara så enkelt som luft i systemet, bara att lufta på vanligt sätt. | |
| Den s.k bomben finns inte på 735 E32.Har du kollat huvudbromscylindern. | |
| jo bromsbomb finns visst på E 32-87 det har jag på min och den var trasig då åkte pedalen ner i botten | |
|
Där ser man,på min 91:a finns ingen bomb eller hydraultrycksackumulator som den egentligen heter.Jag har ett vanligt vakuumservosystem.Någon som vet när det ändrades eller användes båda systemen samtidigt. |
|
|
mars 88..... MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Starta inte motorn.Pumpa pedalen 9-13 gånger.Blir pedalen hård o.stum,då har du en bomb o. den fungerar oxå.Kolla alla vätskor! Går bestämd framot! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.