AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
431

Kompressor/turbo på M3a

Tittade på www.cardomain.com igår och till min stora förvåning så hade dom flesta m3'orna där antingen turbo eller kompressor.

Att överladda en så pass stark motor måste ju ge effekt som bara f_n!!!

Hur är det med överladdade m3'or här i vårt avlånga land?
Vad säger bilprovningen tro?

PS! om någon i stockholm med omejd(ca 30mils radie) har en m3a SMG -97 till -99 så skulle jag gärna vilja komma i kontakt med er närmare våren.
Har funderat på att skaffa en till våren så jag skulle behöva ha lite referencer. Givetvis mot skälig ersättning.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Det är väl mest USA-versionen av M3 E36 på den sidan? De behöver ju lite extra kraft för att komma upp samma prestanda som Euro-versionen...

Har en M3 Cab -96 som du kan få provköra i vår, dock utan SMG. Valde mellan den och en Coupé -97 med SMG. Efter en provtur med taket nere var jag helt såld :-)

/Fredrik

---
BMW Club Schweden, Länk
Östgöta Sportvagnsklubb, Länk
Min M3 Cabrio i galleriet: Länk
Tyvärr så måste det vara SMG...

Jag var nämligen med om en mc olycka i ungdomen som slet sönder nerverna till ena benet... (kopplings benet)...

Tack så mycket för erbjudandet...

Todd
Ajaj. Låter tråkigt, jag åkte med en M3 -97 med SMG och den gick som ett spjut! Jag tycker att det är lite märkligt att så många verkar avsky (nåja) den gamla SMGn som tydligen uppfattas som seg. Jag tyckte växlarna smälldes i rätt bra... ;) Dock så hjälper det inte i ditt fall till att provköra men men..
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Snacka med mickqe här på forumet han har en M3 -98 SMG Fullspäckad med utrustninfen det finns inte något som den inte har...=) gått ca 7000 mil santorin blå...
Finns förestern på galleriet.. Stylad & Trimmad me..=)

Länk

Vet ej om han vill sälja men du kan ju höra med honom, sen finns den ju i Ronneby 50 mil att åka men skall du ha en fin så e det värt... =)

-----------------------------
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.