AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.639

Vad skall en E39:a 528iA dra?

Sida 2 av 2
Ma
41
MatsL
528iA-98
Burken--> Jo, det var det jag ville förtydliga med "min" blandade körning. Jag har också sett hur det sticker iväg när man snurrar runt inne i Stockholm....

Har bara att gämföra med min 540iA-93 som jag hade innan och ungefär samma blandning på körningen. Den låg på 1.14 L/mil på 4400 mil under 2,5 år....så man kan ju säga att jag bytt ner mig lite....

///Mats
Men du skrev ju själv att du körde sthlm till var det var utåt.. då är det ju inte blandad körning.. de är ju en enväga resa= landsvägskörning....

Annars kan man ju säga , min drar 0.79 statskörning jag bor i arjeplog.....
Man ljuger ju bara för sig själv då.....

MVH matte

Ma
41
MatsL
528iA-98
Nä, när jag mätte landsvägsförbrukningen nollar jag ju innan jag startar och kollar när jag kommer fram, dels på färddatorn, dels med trippmätare och tankningen.

Det var min blandade körning sen jag köpte bilen som jag menade låg på 0.85 L/mil. Givetvis förstår jag att den inte går att jämföra rakt av med vad andra har, det beror ju på hur man kör och var man är. Men det var ju min förbrukning på min bil som frågan gällde, inte vad jag tror att min skulle dra om jag körde någon annanstans.

Tror vi menar samma saker, fast vi uttrycker det lite olika.... :)

///Mats
(Som enligt datorn kört på 0.99 L/mil i 46 mil och med en snitthastighet på 50.1 km/t på den senaste tankningen)
Tror vi menar samma saker, fast vi uttrycker det lite olika.... :)

Ja det e sant...

du det med snitthastigheten är ju en rätt bra barometer på vad det e för typ av körning..
Min brukar var runt 40m/h på full tank..

mvh matte
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.