|
|
|
|---|---|
|
När jag var ute och sladdade igår så började motoröl lampan lysa och har lyst sedan dess. Det hjälper inte att jag fyller i olja så jag misstänker att det är givaren som spökar. Vart sitter den? Kan det vara ngt annat fel? Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff | |
|
lyser den konstant skulle jag gissa på att det är givaren, om inte skulle det nog ha rasat redan... Den lyser inte bara vid tomgång då? I så fall kan pumpen va dålig och ge dåligt tryck. Mvh Anders S. |
|
|
nix, det är konstant. Vart sitter givaren? Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
|
Just konstant lysande Motoröl-diod i ditt fall bör endast betyda att givaren är paj (tyvärr vet jag inte var den sitter). Efter lite rundringning jag gjorde när jag letade BMW och upptäckte problemet på en bil, så är huvudsaken att det finns olja. Fick en prisuppgift på att det skulle kosta ca 700 kr att byta givare. |
|
|
700:- för en sketen givare!! ok, får köra utan givare då. Tack för hjälpen Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
|
fulingbusen: priset marcus fick är med arbete. Givaren i sig kan inte kosta 700:- inte till den bilen du har. |
|
|
ok, jag får bege mig ut och leta efter givaren imorgon och se ifall det går att rädda den Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
| Ja precis, 700:- är inkl jobbet. | |
|
tjena...ngn som vet var den där givaren sitter?? jag har samma problem på min bil... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| På M20 så¨sitter givaren(oljetryck) alldeles i närheten av oljefiltret!!De går ju en sladd till den så den går inte o missa!!!Oljenivå givaren sitter på oljetrågets ovansida ungeför i närheten av fördelaren(på motorer UTAN Motronic),eller så kan man säga att den sitter typ en halv meter under termostaten.Denna givare går ej heller o missa typ.... | |
|
Min lyste i somras vid hårdkörning i Europa bl a. Kom fram till att det måste ha varit värmen lr något sådant. För när bilen svalnat slocknade lampan!? Hade hela tiden nästan fullt med olja på oljestickan. Nån rimlig förklaring? |
|
|
ok..kolla in min tråd Länk ngn sade att checkkontrollampan skall varna när oljenivån är mitt emellan strecken, sant? oljetryckslampan lyser inte.. jaja, skall testa att fylla på olja imorrn, annars får ja leta givare.. "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.