AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
527

Fördragen kabel till växlare!

Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Har hört att en del ska ha haft det men alldrig sett det! Har en 96a med navi och allt men av nån anledning har dom skippat växlaren och undrar om nån haft kabeln förmonterad och i så fall vart dom gömt den?

BMW Crazy:
Länk

Christian
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Du behöver bara köpa en kort kabel (typ 90 cm) som du monterar mellan växlaren och radioenheten bredvid navigationsutrustningen i bagagutrymmet. Det är alltså själva styrkabeln.
En spänningskabel är redan fördragen och finns där vid cd-växlarvaggan om du letar lite. Den har 3 pinnar.

Mvh
Rallegol
Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Super Tack!!

BMW Crazy:
Länk

Christian
Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Ehh!
Hittar ingen radioenhet med nån rund ingång? En svart låda som det står Philips TV på,En svart lite mindre låda som jag tror e telefon och stärkaren!
???

BMW Crazy:
Länk

Christian
Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Vad menar ni! Hittar ingen fyrkantig hona att sätta i kabeln i??

BMW Crazy:
Länk

Christian
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Hmm, det är inte TV-enheten du ska koppla den till. Däremot finns en liten "låda" som är själva styrenheten till stereon. Sen beror det också på vilken CD-växlare du har. Det måste vara en växlare som är avsedd för E38 och den har en rund kontakt på växlarsidan och en rektangulär kontakt som sättes fast i styrenheten.

/Rallegol
Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Precis den e det!
Rektangulär! Det är rätt växlare! Har monterat en förut! Men då drog jag framifrån för då fanns ingen navi!
Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Nä jag går bet på det här!
Det som finns e 1 st svart låda som det står TV på! Precis bakom den sitter en liten låda som det står gps på! Bakom den sitter telefon lådan! Brevid den sitter förstärkaren! Ovanför den sitte navi cd-spelaren!

????
Synd att det inte går att posta bilder!!

BMW Crazy:
Länk

Christian
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Citerar Stente i ett tidigare mail:
"Stereoenheten, en svart låda, sitter längst bak mot bakljusen, innanför en silvrig liten låda som jag inte vet vad det är (tuner?). På denna sitter ett stort kontaktdon som man inte kommer åt att lossa utan att lossa hela enheten (inget svårt). När man fått av kontaktdonet ser man var styrkablaget passar in (går endast att sätta i på ett håll). Andra ändan ska givetvis in i växlaren som också endast passar på ett håll. Denna kabel måste finnas för att växlaren ska komma upp på tv-displayen samt att den ska fungera att styra från multifunktionsratten."

Läs gärna denna tråd...
Länk

Hoppas det löser sig...

/Rallegol
Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Har redan läst den!
Kan det va så att det är till en e39 för jag har ingen silvrig låda! En stor svart med fläkt i botten har jag!Bara en liten silvrig med en liten datakabel in i som det står gps på!
Fattar ingenting just nu!

BMW Crazy:
Länk

Christian
Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Ahh!
Det är bakom förstärkaren!!
Ska göre en how to och lägga upp på min site med bilder sen!

BMW Crazy:
Länk

Christian
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Bra! Gör det, det kan finnas fler som är intresserad av att veta kanske!

/Rallegol
Visa användare
43
BMW Crazy
2000 CLK CAB 230K
Då va allt inkoplat men då ser inte datorn CD-växlaren istället!

Måste den uppdateras på nåt sätt??

Har aldrig varit med om liknande strul!

På min förra E38 va det bara att kopla in och köra!

BMW Crazy:
Länk

Christian
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Skall i ärlighetens namn säga att det vet jag inte. Stente som hjälpte mig i frågan tidigare har säkert koll på det, men han verkar inte varit inne på den här tråden.
Ring och fråga BMW annars. De kanske vet. Men ta deras svar med en nypa salt, de har inte alltid rätt...

/Rallegol
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.