|
|
|
|---|---|
tudeski2457 |
Tjena alla turbofreaks.Har sett några inlägg om Smt5 men ingen som testat det nya Smt6. Om jag fattat det hela rätt så fungerar det som ett t.ex.Haltech där man kan ställa tändning och soppa men man använder sig av bilens originalsprut. Stämmer det,rätta mig om jag har fel.. Är det svårt o koppla in och ställa in,hade tänkt ha det på min 525 -91(tic). Lite pros och cons............ Thanx FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
tudeski2457 |
Glömde ett par saker.. -PRS.någon som vet ngt om detta system,bra dåligt+pris -Smt5 el.6 Justerar man det med pc? -Hade tänkt mig en större luftmängdmätare,m5 spridare på min m50tic (ganska låg effekt men hållbar.Saab 900 t16 Tb03 turbo ca:300hk),skulle et Smt system passa bra till detta. Hur blir tomgången med större spridare,el kan man ställa bränslemängden efter varv med ett smt.. FAAN VA DET GÅR MELLAN SKOG O SNÅR!! |
Turbobeamer |
Jag har ett Smt6, men har ej hunnit koppla in det ännu. Det är likadant som Smt5 men med lite fler funktioner. Det ska inte va svårt att koppla in det. Sen mappar du med PC, så det ska inte va nåt problem med större spridare. Snacka med Peter på Etapp. www.etapp.se |
|
Turbobeamer: hur går det med ditt smt6?? funkar bra eller? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" Länk |
|
|
PRS-systemen är väldigt prisvärda. Ett PRS4 ligger på ca 7000kr komplett. PRS8 ligger på ca 9000kr. Skillnaden mellan de båda är att PRS8 har 17 drivsteg och launch control medan PRS4 har 8 drivsteg (det finns även ett enklare system, PRS2, med 5 drivsteg för 5500kr). Man kan använda originalgivare för att hålla ner kostnaderna. Alla system har lambda closed loop control(ungefär som Autronics autotune). Håller just nu på att installera ett PRS4 i en Nissan 200. Återkommer med mer info när allt är klart. Här finns lite jämförelser mellan olika sprut: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.