AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
396

SKIT! Zürich upphör med privatpersoner

Fick ett meddelande per post i veckan att Zürich slutar med sin försäkringsverksamhet för privatpersoner i Sverige. Så de uppmanar mig att välja ett annat bolag att föra över försäkringarna till from 030101. Synd tycker jag, Zürich har varit ett riktigt bra bolag under de 3 åren jag varit kund, iofs har jag bara haft en liten parkeringsskada (smitare) så deras skadereglering har egentligen inte satts på prov i mitt fall. Men de har haft riktigt bra service och låga premier på både huset, båten och bilen och deras årliga höjningar har varit i intervallet 5-10%, mao långt under andra bolags chockhöjningar på runt 50-100%.

Någon annan som också skall byta eller bytt från Zürich? Vilka bolag verkar vettiga? De offerter jag fått så här långt indikerar en premiehöjning på ca 100-120% på de samlade försäkringarna och ca 150% på bilen. TREVLIGT VA!!

-DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN-

Stefan
Ni
131
Nicke_1
320dM Touring -13
M3 -01
320i -04
Trist... Har Zurich på min hoj (Suzuki GSX-600R -01) Pyntar 10k/år jämför med näst billigaste konkurrenten (TryggHansa -> 18k/år). Dock, min försäkring upphör på årsförfallodagen (i mitt fall någon gång i april 2003). Är det så att du inte har årsförfallo just 030101 kanske du kan få ha kvar försäkringen tom. din årsförfallodag?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Sitter i samma båt. Och ca 100-120% i höjning. Aj det gör ont.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Var det Zurich som hade samma premie (maxpremie), oavsett bilmodell?

Länk
Anders S: Nej, premien är beroende av både bilmodell och ägare men man viktar väldigt mycket mot ägarens skadehistorik och mindre mot hur olycksdrabbad en viss bilmodell är. Så vi som har rankats som lågriskägare nästan oavsett bilmodell har haft mycket låga premier. Men det är som sagt historia efter huvudförfallodagen då Zürich upphör. Däremot finns ett samarbete Småsam/Zürich där företagare kan teckna försäkring fortfarande. Jag har min firma vilande just nu så jag tror inte det är något alternativ för mig såvida jag inte byter 525:an mot en E39T.

-DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN-

Stefan
Mig gör det inget...tycker Zurich suger stenhårt....hade dom förut fram till förra årsskiftet, betalade då 12000:- /år helförs. sen så höjde de en aning och helt plösligt blev premien 60000:- /år...först så trodde jag det var fel, men icke....nu är jag kund hos sockenbolagen kostar mig 10000:-/år helförs. och de har en mkt bättre inställning till kunden. (detta är vad jag tycker och tänker)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.