AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.766

Polisvarning.com -Seriöst?

Sida 1 av 2
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Vad tycker ni om denna sida? Är det bara jag som tycker den ligger i en gråzon vad som får anses som seriöst? Visst det är inte förbjudet att varna för hastighetskontroller, men vilket syfte gagnar det?
Lagbrytare! Tycker inte annonsören passar in på denna seriösa sida.

Vad tycker ni?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Ja... jag kör oxå för fort.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Dessutom finns ju laserlistan som är gratis.

CHS
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag tycker de passar in som handen i handsken!

MVH Tony
Vet inget om sidan men av vad jag kunde läsa mej till på Zatzy så var det sisådär med den sidan, kostade tydligen en hel del med alla sms som blev.
Vad jag förstod av den diskussionen så rockade laserlistan fillingarna av polisvarning.com

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Demon eyes på g :)
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag tänkte mer på huruvida den passar in i denna sites seriösa profil.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Min personliga uppfattning är att så länge det bara varnas för laserkontroller gör det väl inget. Det får ju den lugnande effekt som själva kontrollen var tänkt för dvs ingen skada skedd. Om det däremot varnas för fasta kontroller , som tex onykterhet,bälte osv tycker jag det är fördjävligt. Nu vet jag inget om polisvarning.com men jag har sett att det har förekommit sådana varningar på laserlistan.

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
David: håller inte med. Jag anser att alla varningar för poliskontroller är befogade och försvarbara, oavsett om kontrollen gäller hastighet/bälte/rattfylla.

Däremot tycker jag INTE att det är försvarbart att köra rattonykter eller att köra 100 km/h inne i stan.

Lagen om bälte är ju bara patetisk....det är ju bara EN person som tar skada om du åker utan bälte, nämligen du själv!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Först har man en avgift på 298:- per år sen 72 öre per mottaget sms. Bara idag har dom delat ut 16 sms = 11,52:-, slå ut det på ett år (4.015:-).
Liiiiteee saftigt dyrt enligt mej.

//Bimmerman
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker inte man ska varna för nykterhetskontroller tex. Finns alltid något fyllo som klarar sig pga varningar från andra.
Nofx16: Angående din åsikt om bältet. Det gäller endast dig i själva krockögonblicket, så långt har du rätt, men sen då? Dom 30-50 åren efter olyckan. Då gäller det hela svenska folket, som får betala notan för din sjukhussäng, rullstol, rehabilitering, förlorade inkomst, mediciner osv. osv... så nog är det väl vettigt med en bälteslag?
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Varför oroa sig? Man har ju "garageports" öppnare Lasertech 2002+ nyligen installerad. Smart liten rackare, att kunna öppna Garageportar sådär på distans.

Nisse
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Maveric: Var har du monterat den och hur har du kopplat den?
Har två st Blinder liggandes hemma som blev över när jag sålde E36:an. Då satt den under reg-plåten och jag snodde ström från dimmljusen (kopplade ur dimmljusen och använde den kontakten till av/på-knapp). Har nu, liksom du, en E46:a men har väl inte kollat så noga var man kan sätta dom. Vill även nu kunna stänga av den inifrån kupén så om nån har tips så är det välkommet!

//MJ
Gu
195
Gumpy
330 -01
Finns ingen anledning att varna för poliskontroller. Är det så j-vla svårt att sätta på sig bältet? Och kör du för fort så får du väl betala om du åker fast. Annars finns det en jätteenkel lösning på det hela. Håll hastighetsbegränsingen.
Jag ligger ofta över tillåten hastighet men jag är även beredd att betala om jag åker dit.
Men att varna andra för kontroller är fel.
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
MJ:Har gjort precis som du med styrningen till dimljuset. Fick den installerad av Jocke som sålde den, jävligt snyggt. Han tog bort nr skylten och fälde in den i "kofångaren" sedan frästa han ett spår i skylten, perfekt. Sitter bra, fungerar bra och är "osynlig"

Nisse
Förmodar att den är synlig i lasermätarens display?
Varvid harry får spelet och djävlas lite extra är jag rädd. Och hittar den gör dom alltid när dom vet att den finns, därefter dryga böter, konfiskering osv.
De flesta harry boys (inte alla) har inget emot lite varningar till medtrafikanter, deras närvaro får då en ännu mera dämpande effekt, vilket måste anses vara meningen.

FP
Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Folke: Det stämmer att de får spelet men eftersom det är en Grageports öppnare och inte en Laserstörare, så får de ej tillvara ta utrustningen. Det finns även 2st tingsrättsbeslut på att denna utrustning är laglig. Harry får snällt och prydligt återinstallera denna utrustning med ett fint litet viteskrav. "Tack för Televerket".

Nisse
Jo jag har sett att de marknadsförs som garageöppnare, men jag har inte sett tingrättsbesluten. Förmodar att det är just sättet att använda en kraftig pulsande infraröd ljussändare i fronten på en bil, kopplad över en särskild icke återfjädrande strömbrytare som blir svårt att förklara bort.
Kanske harry vill åka med hem och kolla på mottagaren och motorstyrningen till porten också (som förmodligen aldrig finns)...
Ett annat exempel: En radarvarnare är inget annat än en radiomottagare för en viss frekvens. Man får fritt inneha radiomottagare till vad man vill och ta emot vilka signaler man vill (finns klart inskrivet i radiolagen) även om signalerna bara tänder en lampa eller tutar i en summer. Men likväl blir radarvarnaren beslagtagen och är förbjuden att använda.
En reflektion bara....

FP
folke

Kanske ingen som bestridit det till rätten...ang radarvarnare alltså.

//Bimmerman
Länk
Mi
542
Micke R
328i -98
Huruvida man skall varna för hastighetskontroller eller ej tänker inte jag behandla på annat sätt än att: Om ni möter en vilt hel-ljusblinkande E46 - kolla hastighetsmätaren!

Det jag istället tänkte fråga (som också anknyter till Players ursprungliga ide med tråden) är om polisvarning.com är "seriöst"?
För när jag tittade lite verkar det som om det står någon slags anarkistorganisation bakom? (Typ den org. som Hinze tillhörde. Han brände ner en massa idrottsanläggningar i sthlm inför OS och skulle spränga en staty på Millersgården när han greps)
De är vill ha fria droger och bryr sig inte om rattfylla etc....

Med andra ord: Hur sugna på reklamintänkter är bmwpower.nu? Har de kollat vad det är för slags företag egentligen?

Mvh / Micke R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.