|
|
|
|---|---|
|
ja som ni ser i rubriken så vill jag vet aom m5 backaxeln passar och jag är nästan säker på det men jag vill bli uppbackad med lite info A.k.a Night'o Kid The driver ho race by night Söker en E32 735 *såld*Bmw535 E34 Turbo icq:137785585------------- -The RavenRacing bmw turbo team - på en stripp nära dig nästa år När ska BMW sparka ner audi fråm toppen och ta över superstage!!! | |
|
Jag har för mig att jag har sett en kille som har satt på en M5 bakaxel på en 735i. Det kommer att bli ett jädra stick då eftersom den kommer att varva mer med den utväxlingen, så har jag i alla fall uppfattat det. Har själv också varit inne på M5-bakaxel men frågan är hur mycket det kommer att varva då med den? //Schnitzer |
|
|
Jag tror att M5 har 3,91 i utvexling Om det inte är en M535 e 28 då är det 3,07 Och 735 an E32 har 3,45 Tror jag rätta mej om jag har fel någon Länk |
|
|
oki men då vet ja sen undrar jag om nå¨n har ett set med750 ok och skivor å sälja A.k.a Night'o Kid The driver ho race by night Söker en E32 735 *såld*Bmw535 E34 Turbo icq:137785585------------- -The RavenRacing bmw turbo team - på en stripp nära dig nästa år När ska BMW sparka ner audi fråm toppen och ta över superstage!!! |
|
|
hur stora är 750 oken är det 4kolvs ok bak och fram eller en kolvs ok fram och fyr kolvs ok bak A.k.a Night'o Kid The driver ho race by night Söker en E32 735 *såld*Bmw535 E34 Turbo icq:137785585------------- -The RavenRacing bmw turbo team - på en stripp nära dig nästa år När ska BMW sparka ner audi fråm toppen och ta över superstage!!! |
|
Paap Reeder |
Hej! E 28 hölje passar inte i E 32 men väl innehållet. From 92 -eller möjligen 93/94 har 4-kolvsok fram. Tidigare modeller har det enbart med sk "autobahnpaketet" där 4-kolv ingår fram. Det är "vanliga" en- kolvsok bak = M535 E 28 bak. M5 har 3,91. M535 E 28 har 3,07. 25% diff. MVH /// Paap Reeder |
|
angående byte av bakaxel till min 750:a, så undrar jag vilken utväxling som skulle vara lämplig, vill ju ha en bil som är rappare men inte varvar ihjäl sig vid 90 så att säga. Undrar oxå vad som händer med ASC och diffen, hastighetsmätaren osv. mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
|
Jag har hört att ASC:n inte ska påverkas om man byter slutväxeln. Hastighetsmätaren kommer nog att visa fel om man har kvar givaren från 750i-slutväxeln, man måste ta en givare från den sluväxeln som man monterar in. Det är vad jag har hört. //Schnitzer |
|
|
Fyrkolvs ok kom som standard på 750 from. årsmodell 91-. Fö. övriga gäller som Paap skrev. Skivorna har måtten 326x30mm. ECP i Vara kan ha några på hyllan. Riktpris ca 600:-/st på skrot. Skivorna köper du så klart nya på BMW för ca 1000:-/st. Har för mig att det går att plocka från M5 3.8 E34 också. Dessa skivor ligger på ca 340x32mm har jag för mig. Mvh. Patric Länk |
|
Paap Reeder |
Hej mr_majzoo! Du bör inte ta en 3,91 till en 750 - varvet blir litet för högt. Skall dock själv göra det bytet snart eftersom jag har tillgång till båda alternativen. Varvet höjs ca 750 rpm vid 100 knyck. (Går att räkna ut exakt). Jag skall på sikt skaffa mig en 3,45 eller 3,65. Med en 3,91 "blir det 390 hk med ett vrid på nästan 65" men som sagt tror jag varvet blir för högt.....och mycket 98 oktan går det åt. MVH /// Paap R |
|
ja ja ja ja ja vill ha vill ha !! testa snabbt! =) Och sedan dom sista magiska hk:na genom att flytta kammarna.. hehe låter ju som om det kunde bli skoj!! vilka bilar har dom andra utväxlings alternativen? mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
Paap Reeder |
Hej mr_majzoo! Har som sagt inte provat ännu men jag tror att det är bara att ta en E 34 M5 slutvxl "och smacka dit". Den har 3,91 samt 25% lamelldiff. "Man kan kanske burna från 100:a he he... men kolla noga så det inte finns nån trollhätteracer eller hissingetraktor som puttrar framför huven innan man smäller plattan i mattan....Du vet allt detta snack om whiplash o s v". MVH /// Paap R |
|
detta låter klart intressant. något mer man skall tänka på när man byter bakaxeln? injusteringar osv? mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90 icq: 29815001 |
|
|
Jo, jag ska försöka smälla på en 735-ans klump på min 730man...hur blir utväxlingen från automatklumpen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.