AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
381

Streetrace in Stockholm

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Efter att ha sett GIS 3 så har man fått planer på att kanske åka till Stockholm till sommaren och kolla runt lite. Vilka ställen är det som gäller? Fredagar och lördagar är mest intressant. I videon såg jag bilder från inne i stan där det bränndes en hel del däck. Är det så alla helger eller?

//Schnitzer
Schnitzer:

Nä det är inte så varje helg, men ett par gånger varje sommar, kanske 5-6 ggr? Inte burnandet på Svevägen iofs, då gick alla berserk pga av att Max Power var över från England.

Oftast ligger racen mitt i veckan. Gå in på Länk för mera info. Det är inte så lätt att komma med på deras listor men du kan ju alltid försöka?!

Qvarnis
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Qvarnis: Är Jordbro ett bra ställe? Har hört att det ska vara en del race där. Är det något på Brostugan då?

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tack för svaret föresten!

//Schnitzer
Nä Jordbro är inget bra. Det var mest massa 14isar som höll i det där = kaos på högsta nivå. Nu har de asfalterat fartgupp så det går inte at åka. Lika bra det.

Qvarnis
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Qvarnis: Ja, då är det absolut ingen idé att åka dit. Jag tänker inte åka 30 mil för att se ett dåligt streetrace där det haglar av 14isar.

//Schnitzer
Schnitzer

Här har du ett gäng som håller på oxå....
Länk

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Demon eyes på g :)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bimmerman: Tack för länken. Ska gå in och titta lite där och se om det finns något kul.

//Schnitzer
Dom brukar köra lite oftare, för det mesta en gång i veckan.
På slutet av denna säsong blev det dock dåligt med race. För Robin (en av grundarna) dog tragiskt i en bilolycka. Suverän kille...
Olyckan hade inget med race att göra skall jag tillägga.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Demon eyes på g :)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Bimmerman: Det verkar vara ganska svårt att veta när det blir race. Det är lättare när man bor lite närmare Stockholm vilket jag inte gör tyvärr, men man kanske kan höra på internet när det blir något, något forum kanske. Eller så får det helt enkelt bli en resa till Stockholm med några kompisar bara för skoj skull. Det måste ju vara feta bilar ute på kvällen i huvudstaden tycker man i alla fall.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.