|
|
|
|---|---|
hellonasty |
Skaffade mig i sommras en BMW 328i Coupé -96 men efter att ha kollat runt lite börjar jag ångra mig lite och funderar på om jag inte skulle köpt en Audi A4 istället... diskret men snygg (med lite styling), turbo (vasst och lättrimmat), fyra dörrars (praktiskt), fyrhjulsdrift (kanon på vintern), billigare + att man slipper människors sura mine och fördomar om BMW. Kan nån muntra upp mig lite? |
|
Att du ens tänker tanken.. =) Skämt å sido, fina bilar båda två.. Men.. Förstår inte hur du kan ångra dig "lite", det finns det ingen anledning till kan jag lova dig! Är det nåt som 328 e36 är så är det väl Diskret o snygg!! å vad är väl en 4cylindrig spis mot en skönsjungande BMW 6'a??! å billigare vettifaan om den är när det kommer till kritan.. Å andra människors fördomar mot BMW ska du skita i, dom vet inte vad dom pratar om.. Men var det en 4dörrars bil me 4hjulsdrift du ville ha så skulle du nog satsat dina slantar på en X5'a.. !! Var nöjd o ut o glid med din fina kärra! Hade förstått om du köpt en A4'a o ångrade dig.. BMW Power! |
|
|
Bra svar, MarreCab! =) /Manray/ |
|
|
Det är väl bara sticka ut till Audihandlaren och prova en A4. Tror inte det tar mer än max 3-4 minuter bakom ratten på en A4 förrän du inser att du trots allt valde rätt bil från början. Visst, coupén är inte den mest praktiska men utseende och körglädje uppväger utan tvekan detta... |
|
yttryck |
du Hellonasty, jag själv kommer från Audistallet med en nyss såld A4 1.8 T quattro, kör nu en gammal men mer underhållande bil i BMW 320 Touring(dock slöare, mycket slöare än audin). ett som är säkert: Audi med quattro är KUNGEN under vintern. A4 är en fin bil, men inte särskilt underhållande(jo på halt väglag), turbofyran är snabb(lättrimmad) men har tråkig och rå karaktär och trist 4 cyl ljud. marginellt billigare i försäkring än din 328 och likvärdig bensinförbrukning 1 liter /mil blandad körning. Kvalitetsmässigt höll min bil över förväntan. Välj själv, svårt ? gå och provkör, det vimlar av sådana bilar på beg.markanden. har du fler frågor så är det bara att höra av dig /Igor |
|
Billigare med Audin? Det ställer jag mig frågande till, försäkring kanske blir lite billigare och skatt. Men en sak man måste komma ihåg vad gäller Audi är att de har bland de högsta servicekonstnaderna, reservdelspriserna är högre än både BMW och Mercedes vilket inte vill säja lite :) Min brorsa har en 328i -95 och jag säger bara: skönare och grymmare bil har jag aldrig tidigare kört, körglädje i topp! ----------------------------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk |
|
|
Jag instämmer med vissa föregående talare. Att du över huvudtaget tänker tanken. Vem vill åka omkring i tråkig familje Audi, när man kan kombinera Sport och familj i en BMW? jag antar antar att du kommer ångra dig om du byter till Audi. Du har ju redan drömkärran! Stick ut och tryck plattan istället för att tänka på Audi. Körglädjen sitter i BMW. //MVH. Christoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.