AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
635

Motorvärmare tips TDS

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Tjena. Någon som vet var man köper motorvärmare till min bil som är bra och billig? Ska även vara grenlednings sats så att jag kan kopla in min kupevärmare. Jag monterar själv. Pris?

Diesel innehåller mer energi än bensin!
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Motorvärmaren den bör du nog införskaffa i nytillverkat skick, däremot kan du säkert finna grenledningsatser till ett stort antal på närmaste skrot.
Ibland bedrar snålheten visheten..............

NoFear
cr
Jag var inne på min lokala bildels leverantör (HÅBE reservdelar i Kungsbacka) som är ansluten till bildelskedjan CD Cardic och dom ville ha 1650:- för en komplett sats med motorvärmarelement anslutningskabel samt grenutag. Jag har en likadan bil som du.

MVH Calle
Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Okay. CR: Hur såg anslutningskabeln/pluggen ut? Jag vill ha en i litet utförande. Var satte du den? Under stötfångaren eller.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
cr
Det var Defas prylar (glömde säga detta tidigare) med den lilla pluggen, jag har inte monterat ennu men det blir troligt vis vid sidan av vänster dimljus där ute temp.mätaren sitter.

MVH CALLE
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Jag har uttaget monterat i motorutrymmet, fördelen är att man inte riskerar att få in vatten eller salt et.c i kontakten eller grenuttaget (även det får ju plast under huven). Nackdelen är att man måste öppna huven för att koppla in....

Jag har funderat på att köpa en förgrening och borra ett litet hål i den svarta listen fram på kofångaren, bara precis så den lilla kontakten får plats. Sedan montera den så locket hamnar i nivå med listkanten så får man ett dolt och fint uttag. Kanske ett tips?

------------------
Always Diesel
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag köpte CALIX grejer till min 525i -90. Det kostade ungefär 1500:- komplett med värmare och kupévärmaruttag (Monterade själv.) Jag satte mitt grenuttag under regplåten på vänster sida (Framifrån bilen sett.) Snyggast och fungerar kanon. Pappsen har satt sitt grenuttag på samma ställe, fast han har DEFA. Han har en 525TDS Touring -96.
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Defa har en variant av motorvärmare med en T-skruv. Denna T-skruv är extra lång för lättare montage.
På min TDS har man monterat motorvärmaren intill turbon
bakom luftröret som går mellan turbon och luftburken. Detta har lett till att skruven skulle ha nött hål på
luftröret om jag inte sett det i tid. Se upp alltså...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.