AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
735

Värde, på denna ombyggda 325 - M3?

Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
Tjena!

En kompis hade funderat på att sälja/byta bort sin V70 TDI, och fick en spekulant, som var sugen på att göra sig av med en lite annorlunda 325:a. Se länk.
Länk

Men nu frågar man sig, vad den här bilen egentligen är värd.... Har dåliga erfarenheter av att ombyggda bilar, rasar rättså friskt i pris efter bara ett tag... Kort sagt är den värd pengarna? Eller är det egentligen inte värd mycket mer än en fräsch och stylad vanlig 325:a....?

Bra om nån mer insatt än mig, kan ge lite tips...

mvh/

/Tommy Power
Barns beskrivning av en hästkraft:
- "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund."
(Eyvind 10 år)

M3 killer´n
En sak kan jag garantera, den bilen blir svårsåld för 120, Det var dessutom nått av det groteskaste jag sett i e36 väg... Den är med andra ord inte speciellt mycket värd än en vanlig fräsh 325a med lite M3 styling.

Mvh Jonas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Helvete vad den såg ut! blää!

Du kan erbjuda honom 85k max!
Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
Mycket negativt just nu känns det som...? :-()

Eller?

Kanske är bara negativt med denna bil.... Det roliga är ju att den förmodligen är lite billigare att försäkra osv.... Finns det mer roligt, eller tråkigt?

/Tommy Power
- "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund."
(Eyvind 10 år)

MIRRE75
Vill du ha billigare försäkring så får du ha trafik försäkring! Försäkrings bolaget betalar inte en krona om du råkar krocka den där 325 med m3 motor som inte är reg. bes. med den motorn och de e samma som trafik försäkring!

Länk

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ovasett om han får bra emellan på volvon byter han till sig en radda problem. Avråder med min erfarenhet.
Asken
Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
Enligt ägaren var den typad och godkännd med detta... Ombyggt fordon, eller vad det brukar stå i reg-papprena... Gäller inte försäkringen då...? En entusiastförsäkring kanske skulle vara passande...

Vad skulle det innebära för problem som Asken skriver..? Hur mycket är bytt, om man ska i med en M3-motor? Motorstyrningen, lär ju vara ny... Och även koppling/växellåda?....
Jag har ju inte personligen pratat med ägaren, som ni kanske förstår...

mvh/

/Tommy Power
(Eyvind 10 år)

Visa användare
64
bushman
323i-83
Faan, tycker den var fräck, sen får alla andra säga vad dom vill, håller däremot med om att han var åt helvete för dyr på den.

bushman
sh
820
shu!
525i -91
Haha...var tvungen att säga den där killen ett par sannigens ord för ett tag sen. Usch!

// Giv en olle! å gär`n rivar!
sh
820
shu!
525i -91
Föresten..då jag såg den där bilen så var den omlackad direkt på oslipat spackel, inte nåt särdeles seriöst bygge enligt min mening. Men han kanske har fixat det nu.

Så om ni ska och kolla på bilen, studera lacken noggrant. Ett litet tips ...

// Giv en olle! å gär`n rivar!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
gaaaaahhhhh!! Den kärran går RÄTT in i Elitdivisionen av "varför måste dom?" -galleriet!

Jag hade inte under några omständigheter bytt till mig/Köpt den bilen.

Nästan lika ful som bilen med 12" Basar i frontspoilern: Länk

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Den bilen var faktiskt snygg enligt min mening :) Men själv skulle ja satsat på en "riktig" m3a istället.
mvh Daniel

----------------------------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
ant
be ägaren att visa upp papper på att bilen verkligen har motorbyte och effektökning inskrivet i regestreringspapperna. jag har svårt att tänka mig att den är godkänd med m3 motor.

=============================
Länk
ex
80
exxpert
540ia -95 (94)
Ja det är nog viktigt att vara riktigt noga med att kika papper här. ett förslag är ju att om din polare verkligen vill ha bilen, tar ägaren med sig och åker in till svensk bilprovning och helt enkelt frågar om papprena stämmer överens och allt är lagligt o så. Men btw...120.000:-?!!??!..LOL.. njaeee... Väntar på jeppe vid svensk bilprovning ska säga sin mening i detta vad han tror.

//Daniel
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Satan, det var det j*****ste jag sett!!!

Måste in under "varför måste dom".

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Påminner mycket om det jag såg i en tysk tidning,som man kan sammanfatta så här: 1000 bästa sätt att förstöra en BMW. Tidningen hette BMWtuning.Usch.

MVH
Hasso
Länk

fu
20
funera
m3-94
325 turbo
En annan färg och bort med vingen skulle den bli riktigt fet, sen blir det ju billig försäkring om den är typad med motorn
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Innan man köper en så kraftigt stylad bil skall man tänka på att MÅNGA krockade vrak piffas till med ett billigt stylingkit (mycket billigare än originaldelar!) och en ny lack (ofta med tveksamt underarbete).
Bytet av motorn kan också ha med en totalhavererad originalmotor att göra!

Dvs. kolla den och liknande vagnar NOGA innnan ni slår till, inte minst historiken!

Jag säger inte att alla styling-"offer" är byggda på oseriösa grunder men de finns (i mängder)!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.