|
|
|
|---|---|
|
Fastnade i besiktningen på läckage i bakre dämpen, blev smått chockad när jag kollade priser: Bildelsimporten 3895:- Avgas.system 3650:- (monterat) Speedy 3600:- - " - Micro: Finns ej Biltema: Finns ej Gladökvarn: Finns ej Mekonomen 3125:- Motornord 2600:- Nån som har tips på hur man kan hitta något under 2000:-? Monterar gärna själv men har ingen svets. Ha de' | |
| Begagnat kanske? | |
|
Har Du bytt avgassystem tidigare på din bil, hur långt har den gått ?? Hur länge tänker du behålla den. Av mitt resonemang förstår Du att jag rekommenderar orginal om du skall fortsätta att äga bilen. Däremot om Du ämnar sälja den...... sätt på det billigaste, då blir livslängden och kvalitén inte ditt problem, det blir nästa ägare. NoFear |
|
|
Nja, jag vill nog ha det billigaste alternativet, brukar köpa på Biltema (innan jag köpte BMW). Har hittills aldrig behövt byta 2ggr på någon bil jag haft(har aldrig behållt någon bil längre än fem år, vilket de billigaste systemen klarat). Begagnat är en nödlösning (dämparna rostar ju inifrån, svårt att bedömma skicket) och verkar inte heller lätt att få tag på (Gladökvarn är största bilskroten i landet, det hade inget..). Ha de' |
|
| Det är ju bara å köpa en universial dämpare på mekonomen, dom kostar mellan 300 och 700kr. Om du inte är allt för brydd så kan du ta spikband som du drar runt mitten av ljudämparen och fäst ihop med nån bult sedan drar du ena änden upp till underedet och skruvar fast med några skruvar så hänger det där ett tag framöver. | |
|
OK, tack för tipset, skall ta ett snack med dem! Ha de' |
|
|
Snackade med Mekonomen, de avrådde starkt universaldämp eftersom de tar för stor plats jämfört med BMW-dämpen (rundare, risk för att slå i marken.De trodde dessutom att man var tvungen att svetsa för att få tätt), beställer Motor nord.. Ha de' |
|
| Ett råd: Köp original. Jag köpte min bakre ljuddämpare på mekonomen. Den passade mkt dåligt, den sticker ut snett och skramlar. Kan tillägga att det är en erfaren BMW mekaniker som monterat den. Mekonomen skyllde på mekanikern, jag fick inte lämna tillbaka den. Och dom ska sälja original grejer? Knappast. Så mitt råd är att köpa original! | |
| Vill absolut inte klaga, men spikband på en BMW -93? Låter lite.. jag vet inte. | |
|
Vad finns det för dämpare som passar E28 igentligen ? förutom orignial ?! _____________________________________________ Länk |
|
MION |
Wrath . Kolla på, Länk Jag har beställt en hel del därifrån. Kvaliten är inte i orginalklass, men jag har upplevt dom som betydligt bättre än Walkers. Mika Onnela Däckcentrum i Gislaved |
|
Köp inte ett Walker system som t.ex. Mekonomen säljer. Min erfarenhet är att dom är slut efter ca 2 år. Bytte två gånger på min E28. Märkligt att orginalsystemen håller runt 17 000 mil medans Walkersystemet höll mindre än 3000 mil. Behöver jag upplysa om att jag köpte ett orginal till nuvarande kärran... Måste å andra sidan hävda att Walkersystemet hadde väldigt bra passform. Mvh LEF |
|
|
MION: Är Widik nå typ av originalsystem eller ? _____________________________________________ Länk |
|
|
Dr Stein: ääh vadå bara det sitter där det ska och fyller sin funktion ;) |
|
|
Har Walker på Saab 9000 (rasade när vi var i Tjeckien, så man fick ta vad som fanns) men är faktiskt nöjd! Systemet har suttit på sedan påsk 2001 och inte ens en början till rost är upptäckt (utvändigt iaf). Min erfarenhet av Walkers system är altså tillsvidare gott! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Kollade med Widik, de hade inget som passade min knota. Ha de' |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.