|
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
Stämmer det att motorn går bättre (renare) och blir snålare med chip? jag tänker inte på hästkrafter, utan motorgång...eftersom den rycker en del, dessutom skulle det inte göra något med lite mera vrid WmB SoundZ |
|
Ditt problem med att den rycker lär knappast åtgärdas iom att du byter chip. Du ska nog fixa så den går rent före du funderar på chippa. Har du gjort service bytt stift,luftfilter? Tar den tjyvluft nånstans? //Roger |
|
| Min nöp tjyvluft och var trögstartad, samt röck vid gång. Upptäckte efter genomgång att luftbälgen spruckit i underkant. Böt luftbälg ca.100:- och bilen gick betydligt mycket bättre. | |
jocker18@home.se |
ska kolla luftläckage.. jag hade samma problem på min toy carina ||, det blev bra då, när jag bytte bälg WmB SoundZ |
jocker18@home.se |
kan inte upptäcka några läckage..... tyvärr, men jag har ingen aning om vad det är WmB SoundZ |
|
jocker: har du kollat tändsystemet? Tändkablar, tändspole?...och framförallt: är stiften fräscha? Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
jocker18@home.se |
njaa, har inte kommit så långt. men jag vet att 2 av stiften är relativt vita WmB SoundZ |
|
Om dom är vita så går ju bilen för snålt..men det kan man väl inte riktigt justera nånstans..är väl databoxarna som avgör sånt eller??!? //Roger |
|
|
luftbälg ? vad är det för nåt ? _____________________________________________ Länk |
|
|
Jadu hur ska man beskriva en luftbälg..är som en större gummislang kan vara formad lite hur som helst som luften strömmar igenom..sitter oftast en sådan mellan luftfilterburken och luftmassemätaren..iaf på min E34 535. //Roger |
|
|
Jag UNICHIP:pade min M5 -95 och fick följande resultat: - mycket starkare och mindre "seg" motorkaraktär från låga varvtal (från 7-800 rpm) och upp till mellanvarv (säg 2-3000 rpm). Bilen blev väldigt mycket trevligare att köra. Visserligen fick jag 15-20 hp extra på varvtalen däröver också men dom märker man inte mycket av bland alla andra hästar man hade där redan förut. - innan chippningen småryckte motorn vid jämnt gaspådrag speciellt vid 2-3000 rpm. Väldigt litet men mycket irriterande. Detta är praktiskt helt borta nu och inget man längre tänker på. - Avgasvärdena vid senaste besiktningen före (2/4 -02)/första besiktningen efter (24/10 -02) chippningen CO: 0,0/0,1 HC: 038/001 CO: 0,2/0,1 LAMBDA: 1,01/1,01 Dyrt var det men definitivt värt pengarna! Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.