|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det några BMW CS medlemmar som skall till Förenade Bil i Malmö den 21/11. Jag fick ett brev igår angående detta. Öppet mellan 18.30-22.00 med extra rabatter på reservdelar etc. === /MP | |
| Japp jag ska dyka ner där för lite ärtsoppa samt en djupdykning i extrapriserna. | |
Esa |
Lite långt, men skulle vara kul att veta vad det är för rabatter där nere? Fan bryr sig vad andra tycker, inte jag. |
|
Jag kommer att finnas där (troligen inte hela kvällen dock) ihop med övriga delar av Sydsektionens styrelse. Esa: Av vad jag förstått så kommer det att finnas pallvis med delar som säljs till riktigt bra priser! (tokbilligt) |
|
|
_Johan_: Kan man köpa medlemsskap på plats, och gäller medlemsskapet för ett år från och med inköpsdatum eller för ett kalenderår(2002, 2003 osv) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Kalle: Medlemskap tecknar du på plats och det gäller 12 månader framåt. Leta upp mig, David Eklund eller Patrik Railo när du är på plats så kan vi berätta mer. Du kan ringa mig på 0705-488310 när du är där. Johan Larsson Sektionsordförande BMW CS Syd |
|
|
_Johan_: Nu missade jag dessvärre även detta arrangemang på grund av att jag inte kom på att leta upp denna tråd förrän nu :-( Kommer dock bli medlem inom kort iallafall. Några aktiviteter spikade inför våren? Mvh Kalle |
|
|
Det där med pallvis bör ha varit helt korrekt hoppas Ni hittade mycket trevliga fynd. Hörde om dessa delar för ett par mån sedan:) Mvh Asken |
|
|
Kalle/Asken: Men vad menar ni med missade? är de inte ikväll? Eller är ja ute med monarken? Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Den 21:e är idag... synd att man inte är Malmöbo längre skulle kunna tänka mig en pall med 02-prylar ;-) /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Man kanske skulle att sig för att bli "riktig" medlem i BMW CS igen ;) Räkna med att jag kommer förbi och kollar, dock antagligen utan bil ..... men med fötter. Finns det bra parkering eller? Isåfall kanske man skulle ta och lufta den blå ikväll. (Malmöbo mån-tors och Sthlmsbo fre-sön lite schitzofrent men bra idag alltså) |
|
|
CoolBlueM3Coupe: Tyvärr är inte parkerings möjligheterna särskilt bra vid Förenade bil City. De finns ett parkerings garage inte särskilt långt bort. Men hade ja varit dig hade nog lämnat den blå i säkert förvar och använt lokaltrafiken. Tyvärr händer det en hel del bus i Malmö kvälls/natte tid. så även dagtid enligt en del forums besökande. De finns en anledning till varför ja bara använder mig av video övervakade garage kvälls tid när man e i Malmö. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
| OK, point taken! Jag tar mig dit till fots. | |
|
Ska nog ge f*n i att skriva inlägg efter kl. 21:00 i fortsättningen :D Givetvis är det 21:e idag, och jag dyker absolut upp!!! Kan man inte ställa sig på förenade bils gårdsparkering? Är rätt sugen på att glo på CoolBlue's kärra, och även era andras :) Är det någon inträdesavgift förrutom medlemsskapet? Vi ses ikväll då! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Tänkte bara tacka BMWCS och Förenade Bil för en trevlig och intressant kväll! Vilka var där nu då, och vilka fynd gjorde ni? Problemet med att snacka med folk via internet är att man ofta inte har en aning om hur de faktiskt ser ut och därför inte kan känna igen dem IRL :-/ Mvh Kalle Hansen -snart med BMWCS-nummer :) |
|
|
Säger samma sak .... En helt OK kväll med en riktig teknikorgie i den nya E65/E66. Man börjar undra var bilmecken med overall, trasselsudd och oljiga fingrar kommer att ta vägen samt att minsta lilla problem löses med att en styr/kontrollenhet måste byta ut ... hmm. Jag var där, blev medlem och lyssnade på föredraget. Blå jacka för att matcha bilen och onödigt lång. Jag kollade runt en del man som sagt var, det stod ju inte nofx16 i pannan på dig Kalle ;) Vlade mellan en katalystor till en 325 -90 eller ett paraply, det blev ett paraply av någon anledning ;) |
|
|
Var där. Blev nästan ett fynd i form av en komplett kupevärmare till E38:an. Men besinnade mig till slut när jag inte kom på vad jag skulle använda den till samt konstaterade 15 timmars monteringstid. Största behållningen var väl annars Jonas Nilssons föredrag och M3:an som fanns där. Fast för dom som var på reservdelsjakt måste kvällen varit en höjdare, 20% rabatt på allt är inte helt fel. Samarbetet mellan BMWCS och Förenade Bil är riktigt bra och lönsamt för oss medlemmar. |
|
|
M3.an var väl OK, tycker att de borde ha haft 19" på sin demobil i&försig. Annars var den OK, lite för mycket med den ljusbruna skinnklädseln men jag är väl "svart-skinn fantast" och kan inte konverteras så lätt. Blev tvungen att röra på mig strax efter åtta, blev det lite mer demo av M3:an eller? De skulle ha haft 20% på den med, kanske man hade utökat bilparken ;) |
|
|
Kan hålla med om att färgen på lädret inte var mitt favoritval heller. Man kanske måste vänja sig,,,men spontant,,,så känns den färgen som,,,lite löst i magen,,,,,. Missade du rabatten på M3:an??? BMWCS-nettopris fanns på prislappen och det var väl någonstans på 12% rabatt. |
|
|
Man skulle åkt ner på Tullgatan alltså... När man inte var BMW kille bodde jag 200 m därifrån numera bor man ju 7 mil därifrån... Kanske dags att bli BMW CS medlem liksom Kalle |
|
|
Gällde rabatten just den bilen(784 mil stod på mätaren) eller gällde det ny??? 12% rabatt är inte dåligt. Jag var där alltså. Färgkombinationen stålgrå och cognac? skinn tycker jag var enormt läcker. === /MP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.