AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
946

Blyfri bensin?!? E21

Visa användare
91
langante
540iA Touring -99
545iAM -04
Hej, jag har en 316 från 1980, och enligt listorna som satts upp på bensinmackarna, skall alla BMW's äldre än 84 köras med blyersättningsmedel nu när all bensin är blyfri.
Såg dock på någon E-21 sida att det inte var nödvändigt, kan någon bekräfta detta så att man slipper köpa ersättningsmedel i onödan!?!
kamber
har samma! fråga fast på en 318i -86??? han ja köpte den av sa att man skulle till sätta ! men nu har ja inte gjort det ! på ett tag.... men vill ändå veta????

/Bujachaka....
B M W 318 -86 E30.....
UTAN KÖRKORT FÖR TILLFÄLLET, TILL DEN 10 Augusti =)
An
39
André
BMW 330im, 01
Jag har 6cyl 320:a -81 o min instruktionsbok står det att man inte behöver bly, men jag häller i blyersättning för säkerhetsskull ändå.. Vore kul o höra om det finns nån e21 ägare som inte gör det...

Körde en 320i -85 förut, enligt listorna skulle det gå utan bly så jag körde på blyfritt ett tag. Bilen var förövrigt tillverkad slutet -84 men av årsmodell -85 så jag tänkte att det borde väll gå. Men efter typ en månad så gav en ventiltätning med sig och den blev 5 cylindrig =( , bara att riva toppen och renovera!!!
På BMW trodde man inte att det berodde på den blyfria bensinen utan att det skulle gå utan, det kunde hänt iallafall, men efter det körde jag med blyersättning för säkerhets skull......

Mvh
Patrik 325i -92
Visa användare
91
langante
540iA Touring -99
545iAM -04
hmmm... se länk: Länk
capone
ett tips är att allttid!!! tanka på JET! de har blytillsats i bensinen...
Visa användare
91
langante
540iA Touring -99
545iAM -04
jo, men jag är fortfarande nyfiken på om E-21:orna klarar av blyfri bensin utan blyersättningsmedel eller ej... =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.