|
Sida 79 av 80
|
|
|---|---|
|
Lars> Behöver jag påminna om V40'in som var snabbare än M3'orna i Bilsports superstage med endast andra fjädrar/dämpare och fjäderbensstag? Så lägger man lika lite pengar på väghållning som på trim så går det att svänga också. Att många gillar att enbart åka fort rakt fram bevisas väl ganska enkelt av Blackrace, Lazzat, 402M och allt vad det heter? Känns som att strip-körning har haft något större genomslagskraft än banåka! Dina 2 sista rader är väl enbart en annan formulering av standardsvaret som brukar ges när en förare av en tysk bil har blivit frånåkt av en Volvo eller SAAB, "min bil är snabbare runt ringen". |
|
Lars Jakobsson |
Då var vi tillbaka på ruta 1 igen, om du läser mitt inlägg så började jag med att säga OM dom lägger ALLT på mer PULVER och INTE våghållningen. Eller missade du nått? Sen snackade vi inte om vare sig banor eller 402, utan om körning på landsväg...kanske jag är ensam om det här inne, men jag gillar kurvor mer än raksträckor. Snackar som sagt INTE om RINGEN nu får dom som har svårt att förstå. Rakt fram har det inte skilt så mkt mot tex. trimmade svenska bilar..iallefall inte med rullande start. Men när det kommer en kruva är det en helt annan historia. Tydligen är jag ensam om att ha den erfarenheten här! Den där V40 har jag inte sett till, kanske dom andra svenska bilarna borde byta till sig samma grejer så man får lite motstånd när det kommer en kurva ( Som på svenska vägar är rätt vanligt förekommande). |
| Klart att det är kul att åka i kurvor också. Personligen så upplever jag större tilfredsställelse att ha en stark motor. Men alla är vi olika. Och naturligtvis respekterar jag den som är av en annan åsikt. Jag vidhåller dock vid att exempelvis en T4 är en hyffsad kompromiss med alla spekter inblandade. Den klår exempelvis en M3 på dom flesta punkter såsom ekonomi, utrymmen, säkerhet osv. Att sedan M3'an är kvickare när det svänger och bromsar bättre upplever inte jag som tillräckligt starkt argument för att köpa en. Men jag hoppas att ni respekterar min åsikt för det. | |
jimmy/bmw |
för 41tusen har du 300hk i en s40 om du köper grejerna på atechmotor Länk För 59.560kr för du 503hk i en m3:a hos stylingkompaniet Länk Du kan ju köpa lite små grejer för 19tusen kr till volvon sen då Då vinner bmw:n på de mesta tror jag va ? Sen har magnus trome kört sin orginal m3 e36 på 1.27 i superstage |
|
Jimmy>> Vilken bil tror du har bäst förutsättningar att klara den årliga besiktningen? |
|
| Tomas: Hahahahaha det är så sjukt ball att om du skulle ställas inför en V40 T4 och en M3 E46 där nycklarna sitter i låset så skulle du ta Volvon... Har skrattat en timme nu och kan inte sluta..! Det är bara så paradoxalt att någon på allvar kan ha så höga tankar om gamla Volvobilar... =))) | |
| Tomas: No offense... =) | |
jimmy/bmw |
Dom flesta som jag har hört som har kompressor köra igenom med blankt papper iaf om man inte skulle våga så får man väl ta en eftermiddag att plocka bort grejerna då inte så farligt va?? |
jimmy/bmw |
hitta en rolig lista över hur bra svenska bilar är Länk |
|
Måste bara lägga på ett stort garv! Går inte att jämföra Volvo med BMW. Kan nämna att jag har kört riktigt hårt med min 540, det håller! Hade en hyrbil (saab) en 2005års modell. Den höll en dag, sedan började det lukta med mer..fick byta bil hos hyrfirman. Och ändå körde jag relaitvt lugnt, självklart var det en hyrbil, så den var antagligen hårt körd,men hade endast 100 mil på mätaren. Bmw anser jag vara kvalite. Mvh beemoholist |
|
|
Magnus Thomes M3 var INTE original chassiemässigt, bara i motorn. Flåklypa |
|
|
Det är f.ö intressant att se hur japanska bilar så totalt dominerar den där listan över haverier på Autobahn. Det ser likadant ut var man än tittar så när det gäller driftsäkerhet är det en japanare man skall ha. Alla bilar har ju sina för- och nackdelar så är det bara. Flåklypa |
|
Arnold Braunschweiger |
Det var kul med BMW så länge det varade, men jag tröttnade efter ett par år att lägga en tredjedel av lönen netto på bilen ~ 7500 kr / mån. (avbetalning, drivmedel, försäkring, reparationer). Nu klarar jag mig undan med 2500 kr / mån. :) Kör annat tyskt märke i dagsläget - ekonomiskt & förnuftigt och 0-80 km/h på 8 sek :D |
Arnold Braunschweiger |
....men kul? Mjaeeaeeaeee.... ;) |
jimmy/bmw |
Flåklypa då ska man ju tänka på hur många som kör på autobahn me sina toyota eller eller honda gemfört med bmw och audi. Sen vart ligger medel åldern på japps köparna mot bmw`?? tror nog en bmw går ett hårdare liv va?? |
|
Min uppfattning om race som sker på vanliga vägar är att 90% av racen handlar om acceleration. Skulle man mot förmodan svänga är det inte bilen med bäst väghållning som vinner, snarare den förare som vågar ta störst risker. BMW är fina bilar, men många ägare har svårt att inse att det även finns andra biltillverkare som också bygger bra/snabba bilar. |
|
|
Jimmy. Spelar ingen roll om det går fler BMW än Toyota på Autobahn, det är hur många procent av respektive bilmärke som behöver hjälp. OM nu BMW går så hårt på autobahn så borde tillverkaren dimensionera bilarna efter hur dom brukas. Faktum är att japanarna är bäst i ALLA tillförlitlighetsundersökningar och det kan ingen snacka bort. Dock har japanarna sina nackdelar också men driftsäkerheten är definitivt deras styrka. Flåklypa |
|
jimmy/bmw |
Jo men om det rullar 800 per 1000 bilar av bmw på autobahn mot kanske 400 per 1000 av toyota är det än bra gemförelse då ? |
|
Iqbad: Så sant! |
|
Lars Jakobsson |
Då säger vi så här istället då: Vilka biltillverkare bygger bra/snabba bilar? Klassar inte V40 som en bil man gemför med när ska köpa en sportbil, men det är nog bara jag som är konstig. För min del har M3;an det mesta jag söker, något klen motor bara. Bakhjulsdrift, coupe, smg, navi, stolsvärme, 5 sitsig, lagom sportig. Hade Audi tex haft en liknande så varför inte.. Porsche är för liten, Ferrari o Lambo för dåligt utrustade, RS serien för gubbig och samma sak med AMG. Prisskillnad finns det med :P Ärligt talat så känns det inte som om varken volvos T4 eller saabs bilar är nått att gemföra med.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.