|
Sida 77 av 80
|
|
|---|---|
| Annars ligger den nya på 240hk, så dom där siffrorna har du fått av en analfabet eller nåt | |
|
directX>> Har nya Volvo C70 240hk så ska jag äta upp min C70-broschyr till frukost. Det är samma motor som sitter i S40/V50 T5 på 220 hk. Kolla Volvos hemsida så får du se själv Länk Vem som är analfabet kanske vi inte behöver disskutera, men en av oss behöver nog uppsöka en optiker, och det är då inte jag! |
|
|
Ha ha! |
|
| ja efter som den byggs på s40:ins platta borde den nog ha samma motor va. | |
|
okej.. Jag hade fel på den punkten, de är den gamla modelen som har 240. sorry |
|
|
Vän av ordning säger: Nej, den gamla har inte 240 hk heller... :) (Och T5:an med 250/260 hk fanns inte till de sista ÅM av C70, då skillnaden i prestanda mot 2.4/2.5T var så liten...) |
|
|
"Vän" som läser på Volvos hemsida säger att: 1998 : 193hk, 240hk 1999 : 163hk, 170hk, 193hk, 240hk 2000-2002 : 163hk, 193hk, 240hk 2003 : 163hk, 196hk, 245hk 2004 : 163hk, 200hk, 245hk Så Sani, kika du lite på Volvos hemsida så ser du att man kunde få C70 med 245hk även i sista årsmodellen. Eller ska du också gå till optikern:-) Länk |
|
Arnold Braunschweiger |
Jaha, nu har det tagit mig FYRA timmar att läsa igenom HELA tråden. Tur att det är lugnt på jobbet (Volvo). Har någon lyckats att klura ut om S60R går jämnt med M3 E46 ännu? Snart kommer väl fortsättningen; S80 V8 mot M5'an med V8 ;) |
| ja det undrar jag med....skiljer ifs 85hk och det borde väl va typ samma vikt. | |
| Kom igen nu, låt inte en sån här underhållande tråd dö.... | |
Arnold Braunschweiger |
Ingen som sett några nya Volvo vs BMW race? Själv så tror jag att det är lättare för en vanlig bilförare att få till en bra/bättre start i S60R'en. |
|
Tror lätt att en m3a piskar en s60r om bilarna är originala dvs ej trimmade. Har tex själv rejsat mot en s70 på 280hk (enligt honom), drog han med en billängd och blev själv förvånad faktist. Varför skulle inte en m3 på 343hk dra en s60r på 300hk. P.S. Är medveten om att volvon har awd. /// Bimmarkomanen |
|
| Är det inte dessutom så att effektförlusten blir större i en bil med awd än en med bakhjulsdrift? | |
|
Jag körde mot en Volvo 850 T-5 som har 330 hk i helgen. Från 3:an och uppåt. Han tog lite på 3:an, men när jag hade högt varv (bort åt 7000 rpm) så började jag dra ifrån. Slog i 4:an, drog inte ifrån mycket förrän varvet var uppe i igen. Han var flera billängder efter och det hade blivit mer om vi hade kört snabbare. Nu var det bara 240 km/h! Har också kört på 3:an och uppåt mot en S60 R, men den gick inte lika bra. Tog den lite lättare! //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Jag tror faktiskt att S60R får det riktigt jobbigt emot en 330i e90. Flåklypa |
|
|
Tänk att AMS skriver att BMW 335 är snabbare än dagens M3 i " Vanlig trafik " / på riktigt alltså inte på bana ! BMW TURBO !!!! JIPPIE ! ÄNTLIGEN !!!!! Nu kan de uttnyttja kraften ordentligt!!! När du Älskar att köra ! Yes! Den kommer bli en motorvägs dödare i framtiden 335'an ! Matchen mot S60R blir ju hög intressant eftersom båda har turbo t.om med att bmw'n har 2 mindre turbos! Fett kul att ha en dagens M3 och sen en 335iA-2006/7 i 200 och sen ska båda på samma signal dra fullt järn samtidigt ! vilken kommer först upp i toppfart om de är strypta / ostrypta !? den tål att tänkas på ! Får gåshud av bara tanken att utföra detta en hel natt i tyskland på sensommar / tidig höst natt ! MVH THEDOCTOR 46 |
|
|
THEDOCTOR46: Utan trim, högst sannoligt att M3'an är snabbare då den har lägre vikt/effekt förhållande. Det gäller ju att använda växlarna, inte som Nordic Uhr brukade skriva i sin reklam om trimmade SAAB'ar "Snabbare än Ferrari XXX mellan xx-xxxkm/h på 5 växel", rätt ointressant information om man klarar av att använda växelspaken. Mvh, /Wille |
|
|
Hittade ett ex av TV från 2003 där de testar S60R. 0-100 km/h går på 6,2 s och 0-200 km/h på 20,9s. 0-200 km/h på 20,9s är en fullt respektabel siffra. I klass med M3 3,2. |
|
|
Lexcom>> Den siffran är helt OK med tanke på vikt och awd men alla andra tester som jag sett pekar på tider i trakterna kring 23-24sek och det kanske är mer rimligt att utgå ifrån att en genomsnittlig s60r ligger på de senare tiderna. Jag tror som Flåklypa att en s60r, med undantag från startögonblicket, är någorlunda jämbördig med en 330 e90. Ingen här inne som kört mot Audi S4 (344hk) som också ligger kring dessa tider? T4 -99 |
|
|
SotaM: Det är möjligt att det testet inte är representativt. För övrigt så var det S4 med V8 & 344 hk som den testades mot. Motsvarande siffror på S4:an var i testet 5,9s till 100 km/h och 20,7s till 200 km/h. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.