AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
291.398

Inte slår väl Volvo S60R en M3:a?

Sida 68 av 80
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Och alla här kan ju självklart svara på vad familjen heter som äger BMW? Nej jag misstänkte det. Men sök på nätet så hittar ni det nog!
Sani. Nej, jag är inte anställd av Ford eller Volvo.

Flåklypa
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
För att svara på den ursprungliga frågan:

M3 vs S60 R, 1-0.

Länk

Länk
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Kan nog också leta fram 5st sidor där R'en åker ifrån M3'an. Tom. trådskaparen skrev ju om M3'ans nederlag i första inlägget!
M3 vs S60R 126-126
Är det så viktig vem som åker från vem? Inte köper man en BMW av den anledningen hoppas jag. BMW handlar om finess rafinemang och det sätt som kraften och körupplevelsen levereras. Slangbelle-turbos med plastateraljer och svenne ärtsoppa smak gör sig inget besvär med min plånbok i alla fall...
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Det brukar låta så när det diskuteras något som man inte har råd med. Jobbarkompisens pojk som är 6 år såg en Porsche 911 och sa till pappa "kolla vilken häftig bil". "Äsch den är väl inte så märkvärdig, den har han bara för att han ska kunna få tjejer" svarar pappan som är ordentligt bilintresserad. Man brukar ju ha en förmåga att negligera och rata det som man inte har råd med ;-)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Tomas,

Jag tror inte du förstår innebörden av de länkar som jag postade.

Skönt att vi får en jämförelse mellan två bilar som precis lämnat produktionsbandet. ;-)

I övrigt är jag helt övertygad om att M3:an är snabbare än S60R runt vilken torr bana som helst. S60in är istället mer allround....som S4:an ungefär. Vilken man gillar bäst är tycke och smak.....jag skulle nog gå på M3:an.

Flåklypa
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Flåklypa,

Precis de är båda så gott som original. :)
civilization
Min helt personliga och säkert rätt småsinta åsikt är att det är tråkigt att amerikanska företag som inte klarar av att själv tillverka bra grejer istället ska äga de mindre företag som däremot gör det.
Tacka vet jag V.A.G. och Bmw.
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Men BMW och VAG är ju precis som dom stora företagen i USA! Volkswagen, Skoda, Lamborghini, Audi, Bentley, Mini osv. det är ju företag som ägs av ett större företag. Jag ser inte skillnaden mellan exempelvis Ford och BMW på den punkten tyvärr.
Hur kan du inte se skillnaden. BMW behöver inte köpa upp nåt bilmärke medans FORD köpte VOLVO och JAGUAR för att få nåt bättre inom koncernen.

mh Länk
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Vad avses med bättre? Krocksäkerhet? S40/V50/S60 har 5 stjärnor i EuroNcap, nya BMW femman 4!
Vad är Jaguar bättre än Ford på? Ni är nog ute och cyklar lite nu!
BMW har ju inte sålt märkesidentiteten på samma vis som de andra stora koncernerna. Jag tycker iaf inte att det känns kul med samma motor/chassi på hur många märken/modeller som helst. Du ser heller inga lasbilar, familjebussar och dylikt tjafs under BMW:s ägandeskap.

____
Reach the door with a breath and a scream.
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Greenberg>>
Du hävdar att det inte finns andra bilar med BMW-motorer i?
Sök du lite på nätet innan du skriver här, bara ett tips;-)
Thomas

Lite skillnad på att sälja motorer till andra märken alt
att ha ett samarbete typ psa-gruppen & Bmw som tar fram nya motorer till bla Peugeot/Mini eller att vara ägd av ett annat bilmärke.

Bmw bestämmer själva vilken inriktning deras bilar ska ha medans många andra bilmärken ingår i en större koncern där ägarna väljer vilket märke som ska stå för sport eller extra bra säkerhet osv osv.
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Wadsten>>
Du har så rätt så rätt....
pe
117
pecklo
518i -86
Huh vilken tråd, har suttit o läst ex antal timmar på jobbet!
Varför detta volvo vs bmw hela tiden, det verkar som att volvofolk håller till på bmw forum också. Förstår inte varför? Hänger ni på toyota forum också? Jag har då aldrig ens tänkt tanken att gå på tex volvoforum o disskutera bmw vs volvo, det är ju helt ointressant för mig, jag har ju ingen volvo. Det bevisar väl bara avundsjukan hos folk.

Om volvo måste jag säga att det spelar ingen roll om s60r spöar en m3:a, volvo är för mig så ointresant att jag vrider aldrig huvet om en volvo kommer farande, det är ungefär samma om en toyota eller mazda kör förbi spelar inge roll att det är en r, ser ändå inge skillnad. Volvo är fula varför ska jag ha en sån.

Jag talar naturligtvis bara om vad jag tycker och tycker inte att det är nåt fel på dom som gillar volvo, smaken är som baken!
Pappa och brorsan gillar volvo.

Men jag åker hellre omkring i min 525 a från 90 än en s60 , det finns väl toyota o mazda o honda som går väldigt bra med turbo hit o dit men jag åker hellre med min bmw för den är såå snygg!

Det verkar som volvofans alltid ska hålla på o tjafsa med alla som åker bmw, som jag sa tidigare vrider jag inte på huvet nåt speciellt när jag ser en volvo, men åker jag förbi ett gäng med volvosar kan jag räkna med att dom stirrar på en hur länge som helst.

Alla människor har väl olika smak, framhjulsdrift, turbo, färg o form m.m , men det verkar vara mest volvo folket som stör sig på andras bilval och försöker argumentera en massa fördelar med olika saker. Kan vi inte sluta bry oss vad andra kör omkring me för fordon! Alla gillar olika, det går inte att komma fram till vad som är bäst för alla har olika kriterier av vad som är bra.

Ledsen att denna tråd lyftes upp igen, men efter ha läst den i så många timmar var jag tvungen att kommentera lite.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
pecklo.

Du är så hjärtligt välkommen att kommentera efgter eget tycke och smak.

Jag vill även passa på att kommentera det du skrev.

Du åker alltså en -90 BMW 525? Ok, en helt ok bil från sin årgång, ser ok ut, går ok, och är alltså en BMW vilket du gillar.

Men du skulle alltså inte vilja byta bort den om du fick en nästan helt ny S60? Skulle du verkligen ha mage att säga "nej du, jag vill inte ha den där nya S60R gratis i valfri färg, utan vill åka vidare i min gamla -90 BMW 525....."

Jag skulle vilja se dig göra det valet i verkligheten. Jag tror du skulle vara ytterst unik om du väljer bort chansen att få en -05 S60R gratis och hellre traskar vidare i en gammal -90 525.

Sen tycker du att det är fel/märkligt att Volvokillar är här på AutoPower på besök och skriver. Varför det? Kan vi inte samsas lite över märkesgränserna och forumen då?

Tror du att de som har BMW endast hänger här på Autopower? Du tror inte att de kan kika runt på andra forum, märksforum? Du tror inte att det förekommer att någon överentusiastisk kille med nyköpt M3 kan klämma till med ett tämligen kaxigt inlägg på något annat märkesforum? Jag kan lova dig att det finns gott om exempel på det.

Dessa Volvokillar som är här på besök, vet du om de bara har en gammal Volvo? Kaske de har flera bilar i hagen, kanske en BMW med? Eller har haft eller funderar på att köpa en BMW. Vill du skrämma bort dem?

Sen kan man faktiskt gilla flera olika bilar och bilmärken, ja utyan att äga någon sådan själv.

Hur många killar gillar inte Supra, Koenigsegg, Ferrari, eller M5. Men kanske inte har råd eller ens ålder inne för körkort och köp. Ska dessa killar inte få gästa respektive märkseforum eller något forum?

Du kikar alltså inte om en Vovo åker förbi säger du, men påstår att Volvokillar stirrar hur länge som helst på dig när du åker förbi? Men då undrar man ju om du inte bor i djupaste Amazonas djungler eller nåt, för det är väl bara där som en 15 år gammal 525 kan vara så udda och sticka ut att folk glor efter den..... ;-)

Till sist så vill jag säga att vs-trådar är väldigt kul, därför att de oftast säger mycket mer om personerna som skriver, än om bilarna det skrivs om.....

Dr Tinnitus
Det jag tror Pecklo menar är att det är lönlöst, att försöka
bevisa för andra ägare att deras bil är mkt bättre och
starkare. Det enda det skapar är pajkastning och
irritation. Har man köpt en BMW el Volvo och
om man hänger på ett märkesforum så är man säkert
rätt övertygad om att det är den bilen man vill ha,
då kan det vara jobbigt att behöva försvara sitt bilval på sitt
egna entusiast forum. Det spelar ju ingen roll hur
mycket folk talar om att min V70R spöar minsan din
530i lätt som en plätt! det får ju inte den andre att byta
märke för det .Jag menar hade man velat ha en
V70R så hade man väl inte åkt 530 eller vad man nu åker??

Sen så tror jag säkert Pecklo skulle ta en S60R gratis,
men skulle han köpa den för säg 400k så kanske valet
hellre fallit på en BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.