|
Sida 66 av 80
|
|
|---|---|
|
Lite gämförelser! kanske har stått här men ja frågar endå! Nån som har dessa tider på en M3 e36 3,0 och 3,2 och även E46an?? Kul å se! Här kommer tider på S60R och S60R Evolve enligt tidningen Auto motor sport! S60R orginal S60R Evolve +BSR steg5r trim 400hk 0-100 : 6,16 0-100 : 5,17 0-140 : 10,79 0- 140 : 8,87 0-200 : 23,39 0- 200 : 18,02 |
|
|
Vad gör M5 E39 0-200? |
|
|
Faktum är att Volvo inte har ngn bil som är snabbare än M3 3,2 i original trots att de haft nio år på sig att bygga en. Sen är det för min del helt ovesentligt om frasse trimmdoktor bygger om en volvo så den blir snabbare än tex än M3:a /// mstrutsen |
|
|
M3-E46 0-200 på 18,1s M5-E39 0-200 på 18,9s Hittar ingen tid på M3 3.2 men jag har hört runt 20s. Den över 100 kg lättare M-roadstern ligger på 19,2s, så runt 20s är nog inte helt galet. mstrutsen>> Vänd på det och fundera på varför inte BMW har byggt en M som hänger på en Ferrari F40, dom har ju haft typ 20 år på sig? Jag tror inte en familjebilstillverkare som Volvo är ett jota intresserad av att klå BMW's M-bilar på fingrarna, det har aldrig varit en kundgrupp som dom varit intresserade av. Likaså vet jag att dom hade kunnat plocka ihop en S60R och moddat den till M5-prestanda, både rakt fram och i svängarna, utan större problem. Men dom har inget intresse av detta. Men tänk efter själv, företag som BSR, Autotech m.fl. klarar av att plocka ut 5-600 hk ur dessa Volvobilar med sina knappa resurser. Vad tror du då inte att ett miljardföretag som Volvo hade kunnat göra om dom ville? |
|
|
vem bryr sig om vad volvo har hade man velat ha en volvo så hade man väl köpt men de flesta här vill inte ha skiten så lägg ner snacket om volvo nu alla bilar kan trimmas mer eller mindre men en volvo kan aldrig bli en bil går ej att sminka en gris.. o vad volvo kan som e så stort?? inte mycke enligt maj ni som vill skryta volvo kan ju gå in på tpc isåfall o dess utom så e bmw me e tt företag som tillverkar familje bilar fast de e me stil.... lägg ner nu för f.. M5 THE REAL POWER |
|
|
det roliga är ju just att det ofta är volvoägare som säger att de "kör ifrån m3 hej och hå osv osv" Bmw är långt ifrån det de som tillverkar snabbast bilar men Volvo har som vi tidigare konstaterat mil kvar till Bmw på den fronten =)))) /// mstrutsen |
|
|
m5 micke. Tråkig attityd där va.....? Volvo är en bil, en mycket bra bil. oavsett om man är helfrälst i något annat bilmärke så bör man inte vara blind för detta, för då är man fan ta mig blind... Dessutom ska vi vara förbannat stolta över att lilla landet Sverige faktisk lyckats prestera två bilmärke som hyser stor respekt world wide för sitt kunnande inom många områden inom biltekniken. Jag vet vad tekniker på bl a. BMW och andra kända märken säger om SAAB och Volvo, och de vräker inte ur sig den skiten som du nu gjorde micke, utan har stor respekt för vad dessa två små tillverkare klarar av. Både Volvo och pluttlilla SAAB har länge krigat i på toppen när det gäller säkerhet i bilarna, ja många gånger legat före både Merca Audi och BMW på den grenen, detta trots att de är så förbannad värdelösa enligt dig att de inte ens kan kallas bilar..... Sen har vi annan teknik. Öppna huven på en lite äldre Porsche 80-90tal och se svensk motorteknik från SAAB sitta originalmonterad på dessa bilar...... Älska gärna BMW av hela ditt hjärta micke, det är helt OK, men spy inte nonsensgalla hat och naiv okunnighet om andra märken är du snäll. |
|
|
En sommarbil jag faktiskt skulle kunna tänka mig är en og 900Aerot16 med superaero fälgar och skinn och allt. Men då ska den vara original utan tonade lyktor och annat krams, skulle heller inte komma på tanken att försöka göra den till en M3 killer. Utan den skulle vara en fin sommarglidare i fint originalskick bara. som den här ungefär fast ev i annan färg och billigare pris. Länk |
|
|
Håller inte alltid med dig Dr T, men ditt senaste inlägg håller jag med till 100%. ___ //Ulf |
|
|
Dr Tinnitus>> Det är ingen idé att ens bry sig om sådana korkade inlägg. Klarar man inte ens av en sådan enkel sak som min 7-årige systerson klarar, att börja en mening med stor bokstav, då inser man nivån. mstrutsen>> Jag är inte med riktigt på ditt resonemang. Det finns alltid 1 % av en grupp som utmärker sig och spyr galla över alla andra. Råkar man ut för denna procenten så är risken stor att man precis som du får en uppfattning om att hela gruppen är sådan. Ungefär som dörrvakterna man såg på tv förra veckan, dom som nekade "personer med utländsk bakgrund" inträde på krogen. Plötsligt är en hel yrkeskår, dörrvakterna, rasister enligt många som såg det vinklade inslaget. Bara för att nån/några stackare på tpc har lyckats åka ifrån en M3 med sin 850 turbo så betyder inte det att alla Volvoägare är lika skrytsamma om detta. |
|
|
Det är väl bara att inse att alla är inte lika och tycker heller inte likadant som många andra om ett visst bilmärke. Sedan är det ju fel att säga att något är skit, även om man skulle tycka det. Vi BMW-galna människor pratar gärnas vid på Autopower och de andra som gillar andra märken har ju andra sidor. Det förekommer säkert sånt här snack på andra forum om BMW osv. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer>> En ganska sund uppfattning om hur läget är. Tyvärr kanske man är lite enkelspårig när man är ung. Jag var själv likadan och ogillade allt annat än BMW. Idag vet jag bättre, har lite mer erfarenhet efter att ha ägt ett 20-tal olika bilar av modernare snitt. Nästan alla tillverkare har något som tilltalar mig, vilket det är som är avgörande för bilvalet är hur jag känner just då. För några år sedan blev jag totaluttråkad av att skruva och åka BMW. Ville ha något enkelt som bara krävde bensinpåfyllning. Beställde mig en ny Japanare. Förhållandet varade i 3 år, 3 år av problemfritt och könlöst bilägande. Sedan ville jag åka fort, och säkert, köpte mig en Volvokombi med 200hk. Får se hur länge det varar denna gången, har börjat snegla lite på en 330T... Så visst kan man gilla mer än ett bilmärke. Jag vet av egen erfarenhet att det faktist går. Man kan tom. äga en BMW och en Volvo parallellt utan att männen i dom vita rockarna kommer och hämtar en. |
|
|
Jag har inget emot lite smågnabbandes mellan och om bilmärken. Har inget emot lite gliringar smalbenssparkar och en skvätt ironi och sånt, det kan var redigt kul många gånger. Men jag ser helst att det grundar sig i en vis dos sanning och fakta, och inte bara tomt naivt skitsnack. Jag själv ger gärna en gliring då och då, inte sällan till BMW-fetischister. Men det är med glimten i ögat och grundat på en dos fakta och livets erfarenheter. I grunden har jag inget emot nåt bilmärke, även om jag har de som är mer favoriter än andra och andra som känns mer ointressanta. Men ska man vara ärlig så finns det ingen bil som är helt igenom kass usel värdelös eller ens dålig. Det handlar mer om at olika bilar, både märken och modeller, riktar sig till lite olika kundgrupper och behov. Några med mer smal inriktning andra med ovanligt bred som kan fylla många olika behov i samma fordon. Visst jämför många sin trimmade bil mot en BMW, inte sällan en M3 eller M5. Men det är inte nödvändigt att se det endast som negativ oavsett utgången av jämförelsen. För bara att folk vill jämföra sin bil med en BMW måste väl vara hedrande för BMW, och därmed värma i hjärtat hos de som älskar BMW. Få eller ingen bygger väl om eller trimmar sin bil för att sen jämföra den mot en Skoda Fabia 1,3. Utan man vill väl nå högre och då faller sig en jämförelse mot de som ligger i toppsegmentet inom sin klass eller enskild förmåga naturlig. BMW ligger där i många fall, därmed blir en BMW ofta en typ av referens. Var stolta över det BMW-vänner, och grina inte illa hur än jämförelsen slutar. |
|
|
Men det är även väldigt ofta att folk inte är ute efter att göra en seriös jämförelse med tex en M3. Utan vill helst stoppa en nagel i ögat på tex BMW entusiaster och få fram att "min s40 piskar M3or och är en bättre bil än en M3 så tro inte att ni är någonting bara för att ni har M3" sen ska väl då M3 ägaren inse sitt felköp och gå ner på knä för s40ägaren och köpa en Volvo. Detta var kanske en grov liknelse, men tyvärr verkar många av dessa jämförelsetrådar kanske mest när det gäller BMW oxå verka handla om att den som går in och provocerar inte har problem med bilen M3, utan har fått för sig att bilens ägare har för gott självförtroende, och till varje pris ska ta ner det. |
|
|
Jocce. Det finns alla varianter, givetvis även den du drog nu. Liksom att det faktiskt finns folk som rider väl mycket på att BMW har/är status, med näsan i vädret och som gärna ser ner på de som åker nåt annat mindre ädelt.... Att folk hoppar in och säger "Min Fiat 126 med extra stark gummibandsmotor piskar en M3" kan jag tycka vara rätt underhållande om det sker med vettig dos hyfs och ironi. För man vet ju att mer än en BMW-kille (oftast ung runt 17-21 år) då dra in luft mellan tändena och spänner fingrarna över tangenterna till försvar för sitt älsklingsgullegullebilmärke. Sen är bollen igång och vissa klyshor kommer garanterat haglande "Ett varv på ringen då du...." "Trimmad mot otrimmat är orättvist" "Fiat är bajs" "jag har då dragit mot många Fiat med större gummisnodd och aldrig haft problem med dem, och då var vi 8 i min 316 en mätt undulat och en fet katt...." Det kan vara rätt underhållande faktiskt att se hur debatten böljar och vilka "seriösa" jämförelser som droppas från båda håll. |
|
|
En sak till. Det är ju inte bara här det ploppar in folk och sätter tummen lite i ögat på BMW-folk. Det är inte ovanligt att BMW-folk kan ploppa in på andra märkesforum eller på ett icke märkesbundet forum, och sätta tummen i ögat på de som kör andra bilmärken. Ja genom att säga att xxxxxx är skiiiiiiit jämfört med min BMW..... Det finns folk till allt, oavsett vilka bilmärken de kör |
|
|
Dr tinnitus: Håller med dig fullt att vi ska ha storaktning för att lilla sverige kan massproducera två så pass stora bilmärken som SAAB och Volvo, helt enastående. DOck tycke rjag inte vi bör glömma koeninsegg, att sveriga har kapacitet att bygga världens snabbast bil och bil som klassas som den bästa supersportbilen känns makalöst. Så stor credit till allt vad sverige skapat i bilväg. |
|
| Ekan>>Glöm ej Husaberg och Highland motorcyklar visserligen uppköpta,iallafall Husaberg av KTM. | |
|
Dutta: Nä det är sant, tänkte inte på motorcyklar när jag skrev inlägget. Men även det är väldigt bra för sverige. |
|
|
Jocce: Den där Aeron du länkade till måste vara en av dom finaste som finns i Sverige. Jag hade själv en svart og900 Aero T16 med grått kjolpaket och äkta 16" SuperAerofälgar. 4* vita blinkers var den enda "stylingen". Den bilen är riktigt snygg. Ångrar nästan att jag sålde den när jag ser den på gatan =/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.