|
Sida 6 av 80
|
|
|---|---|
| Registrerar du dig på ett forum bara för att skriva såna där fjantiga kommentarer? | |
| Dekagon: Om din uppfattning är att BMW är en "pizzaräser" så tror jag att du har kommit till fel forum... | |
hellonasty |
"Pizzaracer?" Jodu dekagon... Om man tittar på BMW:s hemsida står det ju faktiskt att deras affäridé just är att tillverka sportiga bilar i 15-20 000 kr klassen med yngre killar i resturangbranchen med ursprung i mellanöstern som målgrupp. Självklart! Och det är tydligen en affärsidé som fungerar också med tanke på BMW:s inte alltför blyga utbredning och årsomsättning. Tsss... |
|
Snabb bil är inte alltid samma som rolig bil. Bekväm bil är inte heller samma som riktigt snabb bil. I segmentet som vi nu diskuterar finns det många högprestandabilar. Men gemensamt är väl att dom kan användas även till långturer med frugan. Och att det inte är sportbilar. Alla har väl sin tjusning och det hänger nog ofta ihop med att man är märkesfantast i grund o botten. Skall man börja trimma så faller jämförelsen. Som standard bil är nog M3an svår att köra ifrån. Skall till en sjuhelvetes svennebil till detta. Om inte en sportbil..? ;-) Hoppas man kan sluta upp att jämföra 0-100 då den siffran känns något svårjämförbar, då någon har 4wd och andra 2wd. Låt oss ta 100-200, vad kommer volvon att ha där? Vad har M3an? Sen hoppas jag dekagon att du kan få en provtur i en rolig bil någon gång. Jag lovar att du kommer att se anorlunda på "en snabb bil" då. Audi TT -ta nu detta med en klackspark, men bilar (M3) körs på vägen. Skogsmulle (Evo) kör offroad i skogen och sprättar grus på igelkottarna som får sand i ögonen, irrar bort sig och kommer upp på vägen, o blir överkörda av en M3. Således är 4-hjulsdrivna riskokare anledningen till att vi har överkörda djur längs vägarna. Nu skall jag gå och ta en öl, till. Hejssvejs |
|
|
Jag skulle personligen köpa en BMW M3:a då det är lite mer kvalit´e än Volvo , (farsan har i princip bara ägt Volvo , mycke problem) Sen så är inte en S60 nån Sportbil och kommer aldrig att bli ! Ja ev om man stylar till den lite , blev lite besviken på hur standard den blev trots allt, det är en Gubbracer helt enkelt. Men jag kan tänka mig att dämpningen lär blir revolutionerande och så.... Sen tycker jag hellre om M3:an som är Coupe än 4-dörrars , då 2 dörrar indikerar mer sportbilskänsla , ytterligare en grej som inte Volvo S60R har... _____________________________________________ Länk |
|
|
Förresten varför vill folk i Volvos jämt köra mot mig !? 2 st. igår bara... en i en V70 typ standard , sen en V40 T4 eller vad det var , nån V40 iaf Och dom blir lika förvånade varennda gång jag kör ifrån dom ;) Som svårt att inte visa dom hur gött en gammal bmw kan gå ! När dom ligger bakom en och hetsar... =D _____________________________________________ Länk |
|
|
Såg just att dom tänkter ta ca. 475.000 för en S60 R väldigt nära M3:s pris... Dom pengarna hade jag aldrig betalt för en fulare och långsammare bil den saken är säker, sen är M3 alltid en M3 tycker jag iaf. |
|
|
nja... nära o nära... grundpris M3 547.000... med lite tillbehör inte svårt att komma i närheten/över 600K... *Best Man Wins* |
|
|
Nej de skiljer en del. Men volvo har väl inga 3år/8000 mil fri service? Och sen beror de ju lite på vad för utrustning som ingår i grundpriset. Jag skulle utan tvekan välja M3an iaf. mvh larsson |
|
|
Citat av TT:"Ta M3:an & Evo VI till en kvalitets testare och se vem som vinner. SVAR: M3:an" Jag håller inte med. Japanarnas kvalitet är ett grundmurat begrepp idag och det enda jag hört om EVO VI är att bromsskivorna kan slå sig vid hård körning. |
|
|
Att ens jämföra dessa 2 fina fordon? Det är ju faktiskt 2 st helst skilda koncept. Volvon, ett fyrdörrars fyrhjulsdrivet åk, vänder sig mot familjefadern som vill känna sig sportig, BMW:n, ett körredskap för 2 personer, vänder sig mot den sportiga mannen som vill känna sig raceig (finns det ordet?). Olyckligt nog har väl Volvo själva dragit upp M3:an i retoriken. Det borde de aldrig gjort... |
|
| Kvalité är ju inte bara att en bil kan rulla 40.000mil utan känsla i material, hur bilen sitter ihop osv och där tycker jag att en m3a känns mkt bättre än en evo6. | |
| Jag håller med dig Acey. Kvalitetskänslan är ju nästintill oöverträffad i M3:an, men man gör klokt i att skilja på kvalitet och kvalitetskänsla, även om känslan ibland kan vara nog så viktig. Se Audi/VAG för något år sedan. Bra detaljkänsla, men usel mekanisk kvalitet. | |
| Om man nu ska ta upp EVO VIm så vet jag inte om jag vill åka omkring med ett fågelbad till vardags heller... annars så är EVO VI grym.... men M3 slår ju den förstås. | |
|
”Audi TT: Får jag inte ens sätta mig i min bil och köra den mellan två platser utan att du skall vara missnöjd med att jag inte svarar i tid ???” Ta det lugnt och skär ner lite på Redbullen innan du blir helt galen måste du ta allt man säger så himla alvarligt jag vill ju bara ha ett svar innan jag slutade för dagen… ”Jag tror inte att en Audi TT är snabbast runt Bilsport Superstage, inte med framhjulsdrift i alla fall. I alla fall inte i grundtrim, men visst byt alla delar i hjulupphängningarna, vråltrimma turbomotorn för flera hundra tusen, montera R-däck, montera Movi't bromsar så blir det säkert bra.” Jaså det kan du inte tro… Movi´t? Va fan vet du inget bättre märke? Typ Brembo, Porsche mm mm mm… PS: Du fråga vilken bil som va snabbast eller? Inte vilken som va mest trimmad… MVH Patrik |
|
|
johann A2:an =) det var länge sedan det du... PS: och det kan jag lova... MVH Patrik |
|
|
Audi TT, Har PH kört mer än en gång? |
|
|
TT skrev: "Movi´t? Va fan vet du inget bättre märke? Typ Brembo, Porsche mm mm mm…" Om du inte skämtar nu så tror jag betydligt mindre på dina inlägg. Porsches bromsar är Brembo-som är licenstillverkade. Movit köper från Porsche. Vet DU inte inget bättre (märke)? Har faktiskt provat en TT och den var fin att köra. Men rolig...nääää. |
|
| Jag håller mede höfläkt om TT... den var inte alls så rolig som jag trodde att den skulle vara... men den går nog att få jäkligt kul... vet en som har gjort sin rolig... rattracing.com | |
| Men med detta så säger jag verkligen inte att Audi TT är roligare än E46 M3... eller någon M3 för den delen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.