|
Sida 50 av 80
|
|
|---|---|
|
Vad gör alla Volvo freaks på detta forum?? Har ni inte surfat in på lite fel ställe nu? ;) Håll er bland Volvoraggarna och lokala korvkiosken... :p "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
| Man behöver inte vara Volvofreak för att man talar positivt om volvo i vissa sammanhang. Det är snarare så att det är lätt att bli lite "motvals" när vissa bmw entusiaster totalt ratar allt som påstås vara bättre eller snabbare än BMW. | |
|
Jo men det är ju inget Volvoforum detta eller? ;) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
| Nej, men dom flesta här har erfarenhet av olika bilmärken och däribland volvo. Om någon ställer en fråga som då involverar volvo är det väl inte så konstigt om dom som har tidigare erfarenhet av volvo vädrar sina åsikter. Det är ju ändå dom som vet bäst. | |
|
LexCom: Oj då... Har haft ett par "Jag rullar" med du så deså.... ;) En T-5R bla som sagt o det var den sämta bil jag nånsin kunnat drömma om. Hade en 240 som första bil vid 18 o det var kvalité om man jämför.. Hur går baguetten då? ;) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
|
M5-Power: Såvitt vad jag kan se äger du inte heller en BMW.. "Vad gör alla Volvo freaks på detta forum?? Har ni inte surfat in på lite fel ställe nu? ;) Håll er bland Volvoraggarna och lokala korvkiosken... :p" Ibland drar jag ifrån korvmojjen och kikar in på Sveriges största träffpunkt för kebabrullar. Det är mysigt att se att våra "raggarbilar" upprör så mycket känslor hos er kebabnissar. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Betänk att volvo byggde ihop en M3-spöande 240 back in the 80´s. Historien är inte långt ifrån att upprepas, denna gången handlar det dock om originalbilar :-) Ses i backspegeln på min Volvo!!! |
|
|
M5-Power. Du är inte den som ger tummen upp efter att ha förlorat ett race va? :-) F.ö har jag aldrig ägt en Volvo, det enda märke jag ägt flera bilar av är BMW. Flåklypa |
|
|
kollade filmen på rejset....jösses, han i bmw´n skulle behöva öva lite starter...tro pelle att det går åt pipan med sånt släpp i starten! mvh Peter |
|
Conan99 |
Jo då. Det går faktiskt att gilla både Volvo och BMW samtidigt, tor et eller ej men det gör jag. MVH Conan99 |
|
Jag gillar faktiskt också vissa Volvo bilar, S60R och även S60 T5 med sportpaketet är båda helt ok. "Det är mysigt att se att våra "raggarbilar" upprör så mycket känslor hos er kebabnissar." I mitt fall så är det inte Era "raggarbilar" som upprör, utan personerna bakom ratten som tycks leva i villfarelsen att de med relativt små medel "fixat till" sin raggarbil så att den blev bättre, snabbare och snyggare än motsvarande BMW. Att de med lätt moddade S60T5:or kan tro något sådant kan jag förstå men 240, 740, 940 och även de flesta 850 kan i 99,99% av fallen inte jämföras med BMW´s 328, 330 och M-modellerna. Den som på allvar gör en jämförelse mellan en volvo 940 turbo och BMW M-bil borde sluta "fixa" bilen och fokusera mer på var han/hon kan "fixa" en bra psykolog. mvh/Flisan |
|
|
M5-Power: Baguetten går bra ;) |
|
|
Bra film m M5:an vs S60R:ne. Inte alls vinklad... Ett par hundra meter, Haldex fyrhjulsdrift mot bakhjulsdrift... Sjöberg |
|
|
Å varför skulle den vara vinklad då....? Var M5-killen hotad med kniv för att köra rejset? De yttre förutsättningarna var lika för båda. Om detta var vinklat, så är ju varenda jämförelse med en M-bil på Nürburgring mot en annan vanlig bil lika vinklad..... Filmen är autentisk, och visar vad som hände där och då. Killen i M5:an gör en rätt normalhyfsad start, inte perfek men heller ingen urkass start. Han torskar denna gång men lite bättre start för honom och en smula sämre för Volvon, så kan det ha blivit tugffare eller ev. vinst för M5:an. Och om det hade hänt, hur hade det låtid då......? Hade det varit vinklat då med...? Eller är det vinklat endast de gånger en BMW förlorar.....? För mig visar filmen det som alla kan se på alla rejs mellan allehanda bilar, ibland förlorar man ibland vinner man, man är inte garanterad segrare alla gånger bara för att man är favorit eller har favoritbilen. Det är små marginaler och skillnader som avgör från gång till gång. Thats it! |
|
|
Kan man använda något av dom här citaten för filmen? "drog honom som skit" "förnedring" "en prick i backspegeln" "hade inte en suck" Det brukar ju låta så, själv tycker jag det såg ganska jämnt ut en bit efter starten. Flåklypa |
|
|
"I mitt fall så är det inte Era "raggarbilar" som upprör, utan personerna bakom ratten som tycks leva i villfarelsen att de med relativt små medel "fixat till" sin raggarbil så att den blev bättre, snabbare och snyggare än motsvarande BMW. Att de med lätt moddade S60T5:or kan tro något sådant kan jag förstå men 240, 740, 940 och även de flesta 850 kan i 99,99% av fallen inte jämföras med BMW´s 328, 330 och M-modellerna." Hm vart har jag skrivit att min 740 är "bättre"? Dock vet jag att min bil, med väldigt små uppgraderingar, kör ifrån vissa BMW. Hur vet jag detta då? Jo jag har prövat mot några. It´s so facto. Jag anser fortfarande att BMW-ägare inte inser att en Volvo kan vara snabbare. Det behövs tamejfan filmbevis innan man blir trodd. Ibland går det så långt att filmen ifråga är manipulerad på något vis. Suck.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Klart en Volvo kan vara snabbare än en BMW precis som en Golf kan vara snabbare än en Porsche. Allt beror ju på hur mycket pengar man e beredd på att lägga på trim... Vad jag menade m vinklad var bara det att en hyfsat jämnstark fyrkrafsare piskar en bakhjulsdriven bil på kort distans på samma sätt som en bakhjulsdriven bil kör ifrån en "grävling" under ett par hundra meter. Sjöberg |
|
hampe m3 |
fantastiskt perran kör din 740 i från vissa bmw s,fast att du bara gjort få uppgraderingar, e det sant??? jag trodde en 316 drog allt... ;) Följt denna tråd sen dag ett, förstår inte att ni orkar. Köpte en saffran s70r 98m navi år 2000 som ja gjorde litte tjafs m, frrån att gått från en vr6 syncro så tyckte ja att den gick som ett ass, men maken till tråkig bil att köra. så härefteråt begriper ja inte hur ja kunde köpa bilen, ingen känsla i bromsarna, styrningen den ska vi inte tala om+ att den drog nästan 3ggr mer bensin motor väggs fart en m3 o viggen, fästet va noll, begriper inte hur man kan mislyckas så fattalt med en "prestanda" vagn., detta har iallafall gjort mig mätt på volvo ett bra tag.. |
|
Någon frågade tidigare i tråden om S60R:en i video´n var trimmad. Ingen har ännu svarat på detta! Jag skulle också vara intresserad av att veta om den var det, även om jag redan nu vet att någon givetvis hade skrämmt livet ur den stackars bilen. Annars hade den ju inte haft en suck, M5:an hade ju "dragit honom som skit" annars:-) Men jag måste ändå säga att Volvon är rätt läcker faktiskt. Ganska roande tråd faktiskt, det är lite som att prata med en vägg faktiskt. Ända skillnaden är att en vägg skulle aldrig göra korkade antydningar i stil med: Nu ska ni allt få se Era "rika" BMW ägare att min "för en billig peng" trimmade gråsugga minsann slår Era BMW:er. Sådana antydningar är det nog bara smyg-avundsjuka Volvoägare som gör. Det pratades om avundsjuka tidigare i tråden, de flesta Volvo ägare hävdade givetvis att någon sådan inte fanns hos Svenskarna. Men bara så att Ni vet det, det lyser igenom hur tydligt som helst i Era inlägg. mvh/Flisan |
|
|
Om någon e intresserad så e detta inlägg 1000 i denna meningsfulla tråd... Sjöberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.