AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
291.404

Inte slår väl Volvo S60R en M3:a?

Sida 49 av 80
Hehe, då kan jag ju få M5-an av dig eftersom du inte nyttjar den på rätt sätt =)

Fast`n Loud Turbo Proud.

Perran:

För 48k € är den din!

:)

Hu på er elaka Volvo ägare som ettrar stackars BMW ägare till race:)

M5-power:

Gör som jag, se fram emot sidan 100.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Keep on going säger jag bara. Andra plats på topplistan. Märks att Volvo turbo rör upp känslorna hos BMW-åkare, undra varför? Beträffande Gtechen som många har funderingar över. Jag har nu provat den i en annan bil som har ett tidkort från en stripkörning. Differensen blev 0,2 s sämre. Alltså Gtechen visade 0,2 s sämre resultat än tidkortet. Jag har även hört mig för lite på andra forum och fått medhåll för att Gtech av 04-05 års modell är ruskigt exakta. Den mäter tydligen med gyro på 3 axlar, alltså G-kraft nedåt/uppåt, vänster/höger och framåt/bakåt. Detta gör den väldigt exakt jämfört med äldre modeller av G-mätare som var tvugna att monteras exakt vertikalt i färdriktningen.

Någon tvivlade på T4'ans 0-100-tid. Jag mätte själv upp 6,84s i helgen och jag vet många som åker motorsvagare 2,0T som ligger under 8s. Tänk på att exempelvis en S40 2,0T har bättre vikt/effektförhållande än en 325-E36.

Bayerischemotor>>
Är det du som är ute och rejsar mot S40-bilar? :-))
Länk

""Precis när jag har sett de 4 avgasrören och M-emblemet ger jag fullt på 4:ans växel i 120 km/h och släpper strax efter 200 km/h. Då har jag kört ikapp M5:an, mitt i hans omkörning och flugit förbi trots att han ger fullt och redan har börjat att "köra ifrån" innan jag ger gas.

Det var som att köra om en parkerad bil...

400 hk BMW på runt 1.700 pannor hade inte så mycket att hämta mot 420 hk skrammelvolvo på 1.300 kg...

Efter några kilometer kommer BMW'n ikapp och killen som sitter bakom ratten gestikulerar och ger tummen upp och svänger av på nästa avfart.""

Det finns vissa BMW-åkare som besitter lite uns av ödmjukhet i alla fall ;-)
Conan99
Skönt att höra att det även finns en och annan BMW ägare med ödmjukhet. Hoppas jag har det med!!! WOW, 420 hk i en S40, låter grymt helt enkelt. Som sagt det är väl alltid så att just BMW ägare är roliga att köra ifrån om man kan. Tyckte likadant när jag körde Volvo turbo.

MVH Conan99
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Grymt snabb s40 verkar det att vara,men tror att han tar i lite gran inte kan s40 rasta en m5 :==)
Tomas:

Nä, jag bor i Finland!:)

Visst kan man få en Volvo S40 snabbare än M5 E39, men det kan man nog få en Yaris också. Allt hänger på hur mycket man vill modifiera. Samtidigt kan man nog plocka 1000hk ur M5'an om nån är så dum.

Allt hänger på vad man har för målsättning med bilen. Själv kör jag som en kärring. Finns viktigare saker än fart. Det är inte därför jag köpt M5'an:)

Länk

För att återknyta till tråden så bifogar jag en länk på en film mellan en M5 e39 och en s60r.

Flåklypa
Glömde länken: Länk

Flåklypa
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
M5:an spann ju bort sig...

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department...
M5-power: Fast även om den spann bort sig så var den ju långsammare? Hjulspinn räknas alltid med när prestanda skall mätas. Annars blir det ju teoretiskt.
Nåjo, filmer hit o dit.

Tror mer på "fakta" från bra chaufförer som pressat bilarna i en tidning med en proffsutrustning som mäter accelerations tider m.m.

Förare skiljer det ju enormt mycket på. En bra förare kör säkert undan mig i en 525..., kanske inte på motorvägen i fart, men ni förstår min point. Men S60R gick ju helt klart bra, men åter igen, jag t.ex köpte inte M5'an enbart pga av dess prestanda, utan det fina sammanplocket av olika kvaliteter jag upskattar med BMW. Och var S60R'en original, det har ju ingen skillnad, den var ju snabbare i filmen, men oavsett kan man nog få en M5 snabbare än de flesta bilar, men det finns ju inget behov tycker jag. Bilen är helt enkelt perfekt! Njuter varje sekund!

Länk

Jag tycker inte att det var ngt konstigt med den filmen,
Då försöker jag inte komma med en massa bortförklaringar
heller. Utan resultatet är ju inget konstigt ioch med att
en M5 e39 bara är ca 0.5sek snabbare än S60R till 100
så borde ju volvon spöa en M5a som kör sådär kasst.
0.5sek spann han ju bort direkt.
bayerischemotor: Hehe kanon, jag får ta stooora lånet då :)

Angående S40-in på 420hk så har jag en film med en S40 på 420 eller 430hk, den går riktigt bra.

Tomas: Kul att se att G-techen var så precis.. Där fick några icketroende svar på tal ang. 0-100 tiden osv som du fick till.

Filmen som vi gjorde i helgen med polarens S40 och min 740 är färdig. Ska se om jag/vi lyckas lägga ut några snuttar, eller kanske hela filmen någonstans.

Fast`n Loud Turbo Proud.

M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Håller med bayerischemotor! Kolla V.S Motors M5:a i Norge så... ;) 1033HK.... Ställ vilken Volvo som helst mot den så! ;)

Finns en Volvo som bromsat 1127hk.... finns säkert de som bromsat ur mer. Det finns dom som åker fort med volvomaskiner på strippen, då pratar jag rena dragbilar.

Det finns med andra ord minst en Volvo som visar VS-M5:an baklysena på samma sätt som den här S60R:en gjorde. ;-)

Flåklypa
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Jojo ge mej en länk o en film så är jag tyst sen.... ;)

Oj oj oj....mycket "finns" blev det. Kanske skulle korrekturläsa innan man postar...eller efterfråga en editfunktion så man slipper onödiga inlägg som det här.

Flåklypa
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
M5-Power.

Är du medveten om att det finns Volvo-motorer på runt 2 liter som ger runt 1000 Hk, bromsade, och som sitter i bilar som presterat 7-9 sekunder på strippen. Fråga t ex. en polare till mig, Mattias Stenström från Hallsta vad hans Volvo-fyra ger i effekt och vilka tider hans 140 klarar på strippen.

Så VS-motors M5 på 1000 Hk är ingen garanti alls för att slippa nesan av i en BMW slippa få smisk av en Volvo........

Det får räcka med länken och filmen där S60:in torkar M5 e39.
Jag vill inte vrida om kniven ytterligare.... :-)

Flåklypa
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Allt går med rätt plånbok.. Bara pengarna som spelar roll.. Eller hur!?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.