|
Sida 41 av 80
|
|
|---|---|
|
P3r>> Jag har inte påstått att något är bättre än något annat. Vad jag vill påpeka är att det finns andra, både bättre och sämre, bilar än BMW. Självklart så är BMW nummer ett när man diskuterar bilar på en BMW-sida, men det är ändå intressant att höra att vissa här har provkört andra bilar och kan tänka sig ett annat märke. När det gäller M3 vs S60R så är det väl användningssättet som får avgöra. Ska man använda bilen varje dag, bara som entusiastbil, enbart på sommaren? Personligen så tilltalar inte S60R mig så mycket. Jag gillar inte brevinkastet till bagageöppning på Volvos sedanbilar, för opraktisk för vardagsbruk mao. Jag hade hellre valt en 330iXT om behovet av fyrhjuldrift hade funnits. Eller en DKW A4 3,2Q. Eller en Subaru 2,5XT.... Som ren leksak för sommar och helgnöjen så är M3'an ett ganska kul val. Eller en Porsche 996, Z3M, S2000.... |
|
Sean_Modena |
Volvo S60 R vs BMW M3 E46... Det är ju som att jämföra Lada Niva mot Hummer H1 i en actionfilm (Med Arnold Schwarzennegger).... Bästa tider på Nürburgring talar för sig självt!!! M3 E46 8.17.55 min (CSL 7.48.02 min) 13 grader i luften Volvo S60 R 8.39.27 min 15 grader i luften |
|
Som sagt, mycket snack om det ställbara Öhlins prylarna men prova det på bana får ni se hur bra det egentligen är. Jag säger inte att det är skit, men det finns betydligt bättre. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Och som vanligt när man jämnför andra bilar mot M3 så är det bara bantider som räknas.... Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Perran : när det gäller Volvo S60 R vs BMW M3 E46 så räcker tiderna rakt fram... ;) | |
|
Kan ni inte lägga ner den här urträliga tråden!!!!!!! Vem f*n bryr sej???!!!! vill man åka volvo gör man de, vill man åka bmw, gör man det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! C.S |
|
|
Perran vad vill du jämföra då? vem som är snabbast 80-150 på 5ans växel, eller vilken som har bäst plats för barnvagnen? M3 är ju en bil som stoltserar med bra ban prestanda, vill man va kung på autobahn så köper man en M5 e60 0-200 13,xxsek 300+ km/h. Vill man ha en bil som är grym att styra så är det ju väldigt aktuellt att tex kolla ringentider, och inte vilken som är snabbast i ett visst intervall på tex en viss växel tex. |
|
Conan99 |
Jag körde faktiskt ifrån en rymdraket en gång med min trimmade ww Bagge MVH Conan99 |
|
Carl serung: Du verkar ju tydligen bryr dig eftersom du ids skriva här. Jocce: Ja barnvagnen såklart. Förresten hur pass snabb är M5 E60 på banan? Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran_: E60 M5 är rätt snabb, snurrar ett varv på Hockenheim på 1.16,5 min och ett varv runt Nuerburgringen på 8.13 min. Inte helt illa, E39 M5 går runt Hockenheim på 1.18,5 min och Nuernburgringen på 8.28 så tiderna har slipats en hel del med nya modellen :D /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Ja det är väl rätt snabbt :) Men en såpass tung bil med handikapplåda (M5 E60) ser jag inte som en banbil direkt. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran: Antingen kör du bilen eller så åker du med. Såg nyss på en 700 MB stor film när dom street racade. Var ganska kul då jag både såg en S60 dra ifrån en M3. + en M5 bli ifrån dragen av en M3 (e36 båda) sen körde dom igen och då drog M5:an m3:an i starten och vann alltså. Samma sak med skylinen som racade med subarun, Subben drog så snabbt i starten att skylinen fortfarande var kvar i starten Hälften av bilarna jag har berättat om har säkert ingen chans på "ringen" eller på eran farmors krunliga väg!! Snälla ge upp låna en S60r ta en M o kör istället tyvärr skulle dom nog neka mig en R pga av att jag är rätt skitig Mån-fre Pröjjset e ok men men :D =) hehehehehhe. "ingen moddad, Ingen förändrad" |
|
|
Förresten nu när jag ändå e här så drog min kompis en koppling på en 6t gammal ford sierra alltså 60000 No shit, skrota eller be han beställa ny? |
|
| mil! | |
|
Ja en automatlåda är knappast sportigt.. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Suck .. Volvon är bättre på vissa saker som BMWn inte är bra på, nånsin tänklt på det? Just prestanda är den kanske inte det, men komfort? Vissa tycker säkert att utseendet är till Volvons fördel också för alla tycker ju inte lika och tur är väll det... Sen borde ju volvon vara snabbare runt ringen på vintertid iaf ;) Men jag vet inte.. |
|
|
Hej! Jag och min kompis har erfarenhet av volvos s60r.... Vi har en varsin m3:a -93. förra sommaren så kom det två volvo s60r och körde om oss, efter det så blev det ju race. man vill ju bjuda upp till dans. vi var ju iof först till dit vi skulle (Sräcka på ca 3 - 4 mil). men sen så beror det ju på förarna. de skulle till helmia bil (sunne,värmland)med bilarna såg vi sen. så de var nog lite försiktigare än vad vi var:). Men det jag tänker på mest på är att vaghålningen i m3orna (e36) slår de flesta nya bilar. För det skiljer sig väll typ tio år mellan bilarna. Fullt ös medvetslös Länk:Länk |
|
|
gligge: Snygg M3! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
| En S60R är inte speciellt snabb uppe i fart. 4WD gör den hopplös på landsvägen. Vilken liten GTI-burk som hellst klarar av att hålla R'en bakom sig. Skulle jag haft en M3 med närmare 300 hk som väger avsevärt mindre än en S60R och inte åkt ifrån så skulle jag skämmas. Men å andra sidan så åker ju en chippad Golf Gti ifrån M3'an på landsvägen utan vidare. M3'an må vara snabb när det svänger på grund av ett väldigt välbalanserat chassie, men att den skulle åka ifrån bilarna som tillverkas idag inom samma kategori har jag svårt att förstå. Jag kan nog tom. påstå att en 330-E90 med sportchassie är snabbare än en M3-E36 runt en bana. | |
|
Tomas...... Det du menar att en chipad golf gti skulle köra ifrån en m3:a.... oki det betyder att den även kör ifrån din m5:a???????? Pga att det inte skilljer sig mycket mellan en m5 (e34) och en m3:a (e36)..... Sen så ska du nog kolla upp vikten på volvon innan du jämför med m3:an för de väger ungefär lika mycket. Antingen så har du en s60r eller så är du ute och cyklar. Typiskt detta volvo snack..... Det jag menar är att bmws m-bilar hänger gott med trots att de är gamla........ jämfört med nyare bilar (ej bmw).... Och sen så nämner du 330 e90 ja du..... menar du turboverisionen på 350 hk eller? för den lär kunna ge m3 csl en riktig match..... Fullt ös medvetslös Länk:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.