|
Sida 4 av 80
|
|
|---|---|
|
Jag säger bara en sak: Volvo är billigare Mer trimvänlig Mer extrem på banan Billigare att serva Billigare att äga PS: Bara så ni vet så tror jag att BSR kommer att skrämma skiten i alla M3 E46 åkare nästa år! Så sluta hata allt som inte har en propeller i fronten… Med vänlig hälsning Patrik som kan gilla andra bilar än den han äger!!! |
|
|
"Mer extrem på banan". Har du kört båda modellerna? "Billigare att serva" ? Mvh Anders S. |
|
|
Apropå service (OT). Polarns S40 tog dom 6000:- för, stora servicen. Jag lämnade in min för inspII förra veckan, 4300:-. Mvh Anders S. |
|
|
Audi TT, Volvon är troligen billigare i inköp. Garanterat mer trimvänlig Mer extrem på banan, vad grundar du det på? Betydlig dyrare att serva för BMWn är gratis de första tre åren Om den är billigare beror på totalkostnaden och jag troe den kommer ha betydligt större värdefall och har som redan nämnts avsevärt högre servicekostnad. Skall BSR åka runt och säga BU till oss efter nyår? ;) Så sluta hata allt som har en propeller i fronten och inse att du är på en BMW-site där de flesta gillar BMW. Det enda negativa som sagts är ju om utseendet och de är ju bara en smakfråga. Sen var det iofs ngn som klagade på Haldex men det är ju knappast ett annat bilmärke. /Johan som även gillar andra bilar än den han äger |
|
|
Audi TT: Sänk ner alla paddlar i vattnet va.. Jämföra en trimmad bil mot en orginal? "Mer extrem på banan" -när då? Hur skall den kunna klå en M3 med bättre viktfördelning och fler hästkrafter... M3 gör 8.20 - 8.22 på nordslingan, vad kommer volvon att göra? "Bara så ni vet så tror jag att BSR kommer att skrämma skiten i alla M3 E46 åkare nästa år!" Jag är övertygad om att Johann antar utmaningen, eller? Nej vi hatar inte llt som har en propeller i fronten, men där fram skall det suga förstår du. Propeller har man där bak. ;-) |
|
|
Höfläkt, Jag tror mig kunna åka ifrån en S60R på bana oavsett om den är trimmad av BSR eller inte, iaf om det är torrt. :) Möjligen skulle jag få pisk i ett motorvägsrace eller på strippen men det känns som det kvittar och jag kommer inte ligga sömnlös grubblandes över det. |
|
|
Länk - Collin kör nya V70R 0-100 på 5.9sek? (om de stämmer så är de ju inte så imponerande men iof ska man ju inte bara gå på 0-100 tider heller). Pris: 475k. Frågan är väl vad det är för utrustning med då? mvh larsson |
|
| dlarsson; jag tror inte ett ögonblick på Collins 5,9s! Han har plankat dessa siffror från Volvos informationsblad. Vill du ha en realistisk siffra?: 6,6s(V70)/6,4s(S60)... | |
|
Sani: hehe ja min vits va att visa att M3 va bättre så dina tillägg gjorde ju saken ännu mer positiv för M3an isåfall =) Men annars e de ju skoj att volvo gör en sjysst bil! mvh larsson |
|
|
Vet vi var någonstans bilarna jämnfördes? Hade M3:an SMG eller manuell låda? 18 eller 19" hjul? Bilsport skrev ju för något år sedan att det var 18" som satte stopp för bättre tider på deras superstage. Mvh Jonas |
|
| Fattar inte att så många ser ner på Volvo som bilmärke ! Borde man inte ge den en chans åtminstone p.g.a. det är en "svensk" bil ? Inte är BMW så överlägsna när man sammanfattar det hela . | |
| För det första så är ju inte Volvo Svensk i den bemärkelsen... det ägs ju av Ford... och jag tror att det är många som vill se vad Volvon går för... och jag tror inte det är någon som tycker att det är en dålig bil... men däremot så tycker nog många att BMW är bättre. | |
|
Jag fattar inte hur en del får det till att vi ser ner på Volvo S60R bara för att vi tycker M3 är bättre. Själv skulle jag nog kunna tänka mig en S60R eller V70R om den är så bra som det sägs och det är första gången jag sagt det om en Volvo. Men nog är Volvo svenskt fortfarande även om Ford är akiteägare. |
|
| BMW har inte den särställning bland sportiga familjebilar som de en gång haft. För tio-femton år sedan var BMW överlägsna vad det gällde sportiga, snabba och körglada bilar. Idag har varje tillverkare med prestigeambitioner en eller flera sportiga modeller på programmet. Varför skulle inte Volvo kunna bygga en bil som är lika kompetent som BMW M3? Utan att ha exakta siffror vågar jag säga att både Volvo och SAAB idag har tillgång till lika stora eller större ekonomiska resurser för att bygga specialmodeller än vad BMW har till sina M-modeller. M3 är en mycket bra bil men den tillhör inte ett av världens underverk. | |
| Detta är ju som sagt en BMW-sida... och det är ju som sagt inte så lustigt att folk tycker att M3 är bättre och snyggare... | |
|
Håller med johann. Det är väl inte direkt någon som sagt att S60R e en dålig bil? ja tycker iaf att det är skoj att volvo mm skapar bilar som ligger i ungefär samma prestandaklass som M3 med flera. mvh larsson |
|
|
Det svider lite att det är en Volvo som konkurrerar med en BMW i prestanda. Det är nog där skon klämmer. Volvo har alltid varit förknippat med något tråkigt som endast köps av familjen Svensson. Nu helt plötsligt ger dom sig in i sportvagns-segmentet. De flesta har nog accepterat att V70 är ett lite billigare alternativ till en E39 touring. Stora skillnaden mellan BMW och Volvo är ju att BMW har en speciell karisma som Volvon aldrig kommer att få. Mvh Jonas |
|
| BMW-Jonas: Bra skrivet!!! | |
|
Personligen tycker jag det är kul, att en 'svensk' bil har skapats i detta segment! Eller? *Best Man Wins* |
|
|
BMWCoupe, Håller helt med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.