|
Sida 33 av 80
|
|
|---|---|
|
Var och kollade på en S60R på volvo härom dagen...tycker inte dom är speciellt snygga faktiskt....är ju ingen volvo orginal i och för sig...men flytta på sig borde den ju göra. Men som sagt, M3 E36 kan nog matcha den ganska bra, överallt, och då är den runt 10år äldre!! En småtrimmad (BPU) S4 biturbo skulle jag inte säga nej till....dom lär ju piska M3 Csl rakt fram också.....inte på bana då givetvis...lite dyra än bara...den blåa med 20" på blocket vore nice...eller den gula med 470hk med gas........ MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Kan man få fråga just vad det är som gör att M3:orna drar runt på bana på dom här tiderna. Och varför alla andra biltillverkare halkar efter på det här sättet. Vad är det inuti sjävla BMW:n som gör det hela så att säga? För så svårt är det inte att bygga en bil med väghållning även fast om man måste be om hjälp nån gång? |
|
civilization |
Utan att vara särskilt insatt skulle jag gissa på att väghållning är så mkt mer än fjädrar och dämpare...det handlar nog lika mkt om hur själva karossen är konstruerad ang tex viktfördelning osv...BMW fokuserar nog mer på just detta när de konstruerar sina bilar än vad många andra tillverkare gör som kanske istället fokuserar på utrymme eller säkerthet vilket istället kanske innebär att BMW är sämre på saker som utrymme och säkerhet än vad en annan tillverkare. |
|
Civilization: Förstår men när tex. volvo gör sina R eller när honda gör sina Type R eller merca sina AMG, så måste dom väll tänka på mer än rakt fram prestanda. ?? En bil är ju värdelös om den inte kan svänga eller kunna ta en kurva sådär lite halvfint med arslet rätt ut i vädret. =) |
|
|
M3_LOVER: Den nyaste S4 har en V8, ingen biturbomatad V6. Delerium: Klart att det inte är bara M-bilar som kan svänga. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Perran: Han har väll inte sagt att han ville ha den nyaste heller? |
|
|
P3r: Nej men jag antog det eftersom det pratades om nya S4. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Delerium: Jag anser dock inte att BMW bilarna är särskillt speciella när det gäller körning på bana. Visst, det är väldigt välbalanserade bilar. Men det är många andra bilar oxå. Bara som exempel så krävs det en M3:a för att klå en CTR eller en 206RC på bana enligt track-challenge tester. Jag tror snarare att det beror på att bmw inför lite sportigare köregenskaper i sina bilar medans tex volvo inte krutar på med sportigheten utan satsar mer på komforten. Men det betyder ju inte att dom inte kan om dom vill... Det lär ju inte vara BMW som har konstruerat Volvos STCS bilar...! |
|
|
Lexcom: Nu går du ut på farligt vatten. Bana grejen är slagord nummer 1 här:) |
|
|
S60R är rätt lyckad chassiemässigt tycker jag, det är det som liksom är bra med den tycker jag effekten är inge speciell i den tycker jag. Men ändå så är M3 vassare, speciellt runt banan vilket måste göra M3 till en rätt hyffsad vagn. |
|
|
Ganska intressant hur många som höjer en gammal sunkig M3'a till skyarna och tror att det inte finns någon annan bil som kan svänga. En Volvo V40 moddad för 30-40':- piskar en M3 runt Bilsport Superstage utan vidare. Visst är/var en M3 en fin bil, men den är inte riktad till samma målgrupp som en S60R. I Volvon slipper du få ont i ballarna när du kör över en vägskarv. Och 4wd ger en extra vikt men när det är minsta fuktigt på banan så åker R'en åttor kring M3'an. Personligen så skulle jag inte köpt någon av bilarna. Varför kompromissa? Jag hade nöjt mig med nya 330iT till vardags och en 996 GT3 att leka med på helgerna. |
|
|
Jo M3 E36 börjar ju bli till åren, men man får ju ganska mycket bil för pengarna. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
ja...bilarna börjar bli lite gamla .... men det vore grymt med en Volvo S60R EWOLVE.....500hkr..... men jag vill hellre ha en m3 3,2 e36 med en kompressor sats ifrån styling kompaniet.... ///325/// |
|
| Kan ingen ta bort den här Volvotråden snart...börjar bli tjatigt | |
|
Varför måste alla Volvoägare modda sina bilar för 30-40 papp för att hänga med en gammal "sunkig" M3a på bana? :) |
|
|
Carlén: "Varför måste alla Volvoägare modda sina bilar för 30-40 papp för att hänga med en gammal "sunkig" M3a på bana? :)" För att Volvo-ägaren inte har en chans att hänga med den gamla sunkiga M3:an med en Volvo i originalutförande. Men eftersom volvoägarna har 100' papp över för att de valde en tråkig Volvo istället för en M3:a vill de oftast retas lite med M3-ägare och lägger därför ca 30-40' för att få en bil som går lika bra eller bättre än M3 men som fortfarande är billigare.... T4 -99 |
|
| En M3 E36 och en 850 R samma år och det skiljer inte mycket i pris. Men nu var det S60 R vs M3 E36...typ 300.000 i M3ans fördel... | |
|
"Och 4wd ger en extra vikt men när det är minsta fuktigt på banan så åker R'en åttor kring M3'an." Kanske. Länk |
|
|
LexCom, Följande icke M-modeller är snabbare än 206 RC & CTR: BMW 645 Ci BMW 645 Ci Cabrio BMW Z3 Coupé 3.0i BMW 330i BMW Z3 3.0 BMW Z4 3.0i BMW Z4 2.5i Allt enligt Track Challenge (eg: Sport Auto). Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
|
Jag glömde visst en, Z8. :) Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.