AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
291.417

Inte slår väl Volvo S60R en M3:a?

Sida 32 av 80
Är ingen direkt Volvoanhängare och kan lite grann hålla med om att den skulle behöva nån hk till...
Men däremot gillar jag verkligen designen!!!
Snygg! Och tramsbefriad från onödiga galler, för många/stora ändrör o hål i plåten m.m. (så som många eftermarknad designade BMW kan se ut i handen på fel personer...)
Riktigt clean och ren i formerna precis som jag vill att en bil ska vara designad.
O villken komfort!
M.V.H.
Jo visst den är clean, det är 4 kolvsoken som avslöjar att det
inte är en vanlig "plastkittad" s60 samt inredningen då.

Men jag skulle nog vilja att den skiljde sig ngt mer i utseendet
behöver inte vara en massa plast. Men ungefär sån skillnad
som det är på vanlig e46 mot M3 e46 skulle det gärna få vara.

Jag tyckte även att evolve volvon såg rätt ok ut och då var den
rejält moddad i utseendet.
Konstigt iom att det står att Volvo har utsett Evolve till officiell trimmare av olika Volvobilar. Dom har även grejer till nya S40 samt V50. Men tydligen verkar det som om att det inte kommer nån S60R Evolve till Sverige än. Men den verkar gå sjukt bra, och är riktigt snygg.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Ja om det står så i tidningen så måste det ju vara sant.......
Speciellt i Aftonbladet......

/B
Perran. Har Volvo sagt det eller har du hört det via Evolve? Vad jag hört så var det bara ett PR-jippo från Evolve att dom skulle vara hustrimmare för Volvo. Bilarna går väl inte ens att beställa, eller?
Tycker iof inte att S60R ser speciellt "plastkittad" ut för att vara den bil den är.
Där ligger nog E36 M3 bra mycket bättre till med sina vågiga kjolar som sticker ut en bit för mycket...
Snygg den me förståss.
M.V.H.
Flåklypa: Det kanske inte stämmer då, men jag läste ju det i Aftonbladet som jag f.ö saxade från på föregående sida av denna tråd.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
P.
2
P.Blom
BMW M3cab-97
Inte n Chans!!!!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

i förra numret av teknikens värld så körde en S60R jämnt med en Z4 2.5 på bana........

/B
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Volvo är ungefär 10 år efter BMW. S60 R ska jämföras med M3 E36 3.0 (som kom för 10 år sen) vad gäller raktfram prestanda och väghållning, inte E46. Så om 10 år (2014) kanske Volvo släpper en bil som konkurrerar med E46 M3.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Nja riktigt så illa är det väl inte?

Mvh Jojje
Visa användare
171
JonasJ
Alpina B10 BiTurbo -91
BMW 330D -02
Oj....=)

Jag sitter med 6 st frakturer har inget att göra.
Har försök hålla mig i från denna tråden men nu jag har suttit och tuggat igenom hela denna trådet i kväll.....ne nu får jag nog såva helt slut=)

Jonas
st
103
starkfredrik
525i Touring M -04 E39
Volvos R modeller speciellt S60R ser mycket mycket bra ut..
ser bättre ut än E46 modellerna tycker jag men inte bättre
än E36 det finns inte många bilar som slår den serien...
civilization
Volvo S60 tycker jag verkar vara en jättefin bil, skulle gärna ha en själv.
R står för refined... Ingen vidare förfining av deras turbofemma och ändå kostar den i M3-klass. tycker s60R har lite oklar målgrupp då den inte utmärker sig på något sätt förutom att den tilltalar volvo-älskare. Men rent obejktivt anser jag att den är en flopp i prisklassen.

MVH // Harris
Flopp, på vilket sätt? För att du anser att den har en oklar målgrupp?

Jag skulle gärna tänka mig en S60R.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Jämför man med den bil som ligger närmast, Audi S4 så förlorar Volvon på samtliga punkter i mina ögon.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Är inte detta ett BMW forum?
Flytta tråden till Zatzy... ;)
En turboladdad femma på 300hk, AWD samt en bra väghållning tackar man inte nej till. Dessutom ser den väldigt bra ut. Audi S4 är heller inte så illa pinkad.

Fast`n Loud Turbo Proud.
bra väghållning nja...beror på var du jämför med, naturligtvis är det bra jämfört mot volvo 740 eller saab 900 men när du pressar en s60R på bana är den lika svampig på comfort som på advanced. Är bara skillnad om man kör normalt. En chippad t5-motor är inte förfining nog om man betalar ½mijlon kronor. Precis som Flåklypa anser jag att S4 vinner på alla punkter. Notera att värken S4 eller S60R tål att jämföras med M3 eftersom de inte är lika kompromisslösa körvagnar, natruligtvis på både gott o ont beroende på hur man använder sin bil.

MVH // Harris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.