|
Sida 31 av 80
|
|
|---|---|
|
Hej Tomas, Länk /Wille |
|
| Tomas: Vem använder effekten vid 1500 rpm vid "race"? En rejäl start och den sugmotortrimmade bilen ligger vid 6000 rpm direkt. | |
|
Jassådu bjoerck, nu är både du och jag inne i en versus tråd igen :) Det är ju så svårt att låta bli... /Wille |
|
|
Volvos AWD är ingen riktig 4 hjulsdrift.. har 70 % fram och 30 bak. Ska man ha 4 drift så är juh Audi mycket bättre på det. Håller mig till Tyska bilar ! :) M3+Alpina= En jäkla åktur! |
|
|
Iof så använder ju numera båda Audi och Volvo fyrhjulsdrift från svenska haldex... Som med viskodiffar fördelar om kraften dit den behövs. Rätt snabbt också i de senaste upplagorna! M.V.H. |
|
|
Audi använder bara haldex på modellerna med tvärställd motor. PÅ övriga modeller använder de sitt eget Quattro-system. Detta är permanent 4 hjulsdrift med torsen-diffar. /B |
|
|
Ser att det diskuteras om s60R! En s60R kostar dubbelt så mycket som en vanlig s60!! kan säga att jag jobbar på volvo själv å det finns ingen här som fattar var pengarna sitter?? en halv mile ju!!!!!helt sjukt! å inte är den så snabb heller! 0-100 på 6 sec! å bilen har 300hk och 4wd! inte så imponerande! dessutom ser den alldeles för snäll ut för att kallas värsting bil tycker jag! ser ju nestan vanlig ut=( då äre bättre å köpa en s60T5 till halva priset å trimma den istället går å få mer krut i den! å billigare blir det! Fast personligen så föredrar jag å åka M3 =) mycket hellre! =) |
|
|
Ja varför lägga en halv mille på en sossekontainer ? Den dära engelska jounarlisten som kör bilar sa att s60 R var för slö och hade inte en chans mot M3:an. Och han borde juh veta en hel del. Med tanke på vilka bilar han har kört.. M3+Alpina= En jäkla åktur! |
|
|
Mange9: Hur går det med M3 köpet? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| Den där engelsmannen tröck ju bara på sport knappen om jag kommer ihåg rätt men jag tvivlar inte på att m3:an är snabbare volvo är inte en sån typ av bil iallfall!! men pröva är ju inte helt fel iaf..!! skulle tryckt på advanced och sett | |
|
Ja vad du såg ja.. Men han tuktar bmw ganska hårt.. M3+Alpina= En jäkla åktur! |
|
|
Perran_ ! Jo det går bra fixade ny kärra i söndags =) vem är du föresten? M.E |
|
|
Det står i min användare vem jag är, hurså? Jag anspelade bara på din numera fd. signatur, att du hade en "M3 på G". Så jag undrade hur det gick med att inhandla en sådan. Vad blev det för årsm då? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Delerium*; den går ju liksom inte snabbare i "Advanced"... Tycker f.ö. att sportläget är onödigt. På comfort känns den som en vanlig S60 med sportchassi, Advanced borde vara steg 2 - och sen...borde man ha steg 3: "Race"? :-) |
|
| Sani jo! det är ju sant den kanske inte går snabbare men motorn svarar snabbare mer respons så då tänkte jag att den kanske kunde sänkt sig en hundradel eller två! :) eftersom dom körde på bana =) | |
|
Varför inte köpa en S60R Evolve :) Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Saxat från Aftonbladet: Elvolve: 500 hästkrafter och ca 650nm, 0-100 km/tim på drygt fyra sekunder och toppfart nära 300 km/tim. Volvo har utsett trimfirman Evolve i Kalifornien till officiell trimmare på samma sätt som Saab har Hirsch och Mercedes AMG. :) Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Hm jo det skulle nog va kul, fyrhjulsställ på asfalten=) Ang S60R så har jog kört sådan och prestandan är inge speciell tycker allvarligt att min gamla M5 känns hetare. Däremot är det ett kanon chassie på S60´n kan dock inte jämföra med e46M3 då jag inte har provat ngn sån=(. |
|
|
Delerium*; ledsen att göra dig besviken, men körlägena på Volvos R-line justerar enbart chassit - ej gasrespons od. |
|
| Volvo vill inte veta av Evolve. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.