|
Sida 28 av 80
|
|
|---|---|
|
670k För en fullsmetad bil med hög prestanda. Vad kostar inte en fullsmetad M3 ? De som säger äpplen och päron nu tycker jag borde prova S60R innan de kapar bilen vid fotknölarna. Jag älskar BMW men tror även att S60R är en mkt kompetent och trevlig bil. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
dunstan |
Audi TT: Är X5 dyrare än XC90? Hur jämför du då? Prestanda mässigt jämförbara bilar är X5 3.0 och XC90 T6... Då är alltså Volvon runt 80000 dyrare i grundutförande om jag inte har helt fel... Min egen analys av att man köper en XC90 är status. Kortvarig när den är ny men trots allt nyhetens behag. Provat båda bensinarna och de är trista att köra. Ingen vägkänsla allas. Nej, har inte provat S60R. Skall naturligtvis göra detta vid tillfälle. Provade s60 T5 när den var ny och konstaterade att den inte hade någon som helst vägkänsla. Nu har ju R ett helt annat chassie så man får hoppas att känslan är bättre. Det står ju trots allt ett antal tyska bilar på Hissingens reverseengineering avdelning... mbolo: 670000 kan inte vara sant. Då lär de inte sälja en enda bil!!! Runt 400000 är rimligt om de vill sälja några bilar. |
| Länk | |
|
Vad är viktskillnaden mellan V70R och S60R ? Logiskt sett borde S60 vara lite lättare och snabbare runt hörnen. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
cruZZe: Jag säger inte att volvon inte är en kompetent bil, för det är den med största sannolikhet. Vad jag reagerar på är att man försöker etablera sig i ett segment där kvalitet, prestanda och körglädje är nyckelfaktorer, men utan att använda sig av sitt största konkurrensmedel, nämligen priset. Något annat kan (idag) volvo inte konkurrera med på den här nivån. Tycker det är väldigt kul att en "svensk" biltillverkare vågar bygga sådana här bilar, och jag hoppas de lyckas med modellen. Att erbjuda den till ett så högt pris till en så redan kräsen skara anser jag bara vara en smula riskabelt.. Johann: Är själv aktiv medlem i forumet sedan en tid tillbaka och måste säga att det är en väldigt bra atmosfär där. Kul att ha svenskar som är så drivande i det. Hoppas allt går väl med diskussionerna om nät-rättigheterna, om inte annat är jag övertygad om att samtliga medlemmar följer efter, oavsett adress. |
|
|
Fånig diskussion. Alla utländska(objektiva?) tidningar sågar volvos nya R-modeller rejält. M3 spöar Audi S4 och S4 spöar Volvon. Vad det gäller prestanda så skulle jag förmodligen hänga av en S60R med min 20 år gamla E28 och jag har garanterat mycket roligare. |
|
|
Har kört S60R och tycker den går helt OK. Turbo är ju turbo på gott och ont. Tyckte den tappade flåset strax under sex tusen varv och är det bara att trycka i nästa växel. Varvar ju inte alls lika mycket som en M3:a. Ett grymt grepp med fyrhjulsdrift. Ligger limmad på vägen och suger iväg fint i starten. Priset är på tok för högt. //F |
|
|
Sanna mina ord! BMW ägare är fan landets mest patriotiska bilägare oavsett om de har en 20år gammal bil eller 2dagar gammal.............. suck. Kul läsning iof! M.V.H. |
|
|
tjena cruZZe :) lirar du nå ra3 nu för tiden? <- Spock :) |
|
|
p3r : Jaodå jag småharvar fortf. Men numera bara på skoj, toksatsningen är över :) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
| hehe jo samma här :) lirar nån gång i veckan.. såg att tech va uppe igen? | |
|
P3r : Mjae eg inte. Det var någon snubbe som tjatade om att få ta över klan-namnet och starta upp med lite spelare igen. Men det var synd att säga att dom var bra eller aktiva :) Freddo : Vart provade du den ? Jag är själv mkt sugen på att ta en tur med en S60r, men det är juh inte direkt något som dessa små volvo-handlare i mina trakter har hemma. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Jobbar med utveckling på Volvo och tom här gäller det att känna rätt folk för att få låna S60R. Hade den en kväll i våras och det blev många mil. Har faktiskt ingen aning hur handlarna har det med provmöjligheter, men kan tänka mig att det är svårt. Många handlare har ju även en attityd som inte gör saken bättre. //F |
|
chrille70 |
Att en Volvo ska vara så märkvärdig! Det här påminner lite om introduktionen av Volvo 760 för tjugo år sedan. Köparna stod på rad, "alla" ville känna och klämma på underverket (nåja...), men Volvo ansåg att 760:n var så fin och exklusiv att inte vem som helst fick vare sig provköra eller ens köpa... Den skulle minsann inte bli någon Svensson-bil som skulle säljas i massupplagor, utan den var en riktigt exklusiv lyxvagn, menade Volvo. Det hela gick t o m så långt att återförsäljarna inte ens fick beställa hem "för många" lagerbilar och vissa fick inte ens visa bilen!!!! Men året därpå kom den mer folkliga 740 och rätt som det var så kryllade det av Volvo 700:or i varje villaområde... Pinsamt för Volvo...! Mvh Chrille |
chrille70 |
Tycker f ö inte att S60R verkar särskilt märkvärdig. Snabb, OK, men i övrigt är den ju "bara en Volvo". Kör själv en V70 -03 och tycker den känns ganska "billig" och skramlig, än om den är oslagbar i "familjesmartness". Har inte så mycket till övers för Volvo om jag ska vara ärlig. En E60 Touring hägrar (bortom horisonten...)!!! /Chrille |
|
En helt annan tanke : om en Volvo och en BMW kör bredvid varandra i 150, vem tror ni lasermannen (polisen) siktar på ? Inte så svart att lista ut svaret. En Volvoägare kommer alltid att behålla körkortet längre, men han har ju inte lika roligt.... |
|
| inte många intelligenta inlägg i denna tråd, varför är många BMW ägare så inkränkta? märkestrogen är även jag men pratar inte strunt för det... ;-) | |
| Ger er... | |
|
Tänkte bara rycka liv i tråden för att säga detta: Jag tror inte att Volvo gjorde S60R för att sno marknaden från BMW. De som köper Volvo är mestadels barnfamiljer och folk som bryr sig mycket om säkerheten. I USA är Volvo den bil man huvudsakligen förknippar med säker teknik. Med det vill jag ha sagt att Volvos försäljning inte påverkas nämnvärt av att motorn är klenare än i M3'an - man säljer nämligen till sådana som bryr sig mer om säkerhet än hästkrafter (kanske en kombination av de båda?). |
|
|
tjena volvon har inte en chans jag vet pappa har en s60r o när jag körde den så fick jag rast av en m3a o ändå kan jag köra bil jävligt bra men inte den andra killen mvh m5 micke M5 THE REAL POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.