|
Sida 27 av 80
|
|
|---|---|
|
"S60 T5 är löjligt enkla att köra ifrån både från rödljus och i fart" Ok! Rakt fram alltså.... Håller fullständigt med att en 321Hk E36 är lite vassare då! På en bana återstår att se! Tror det skiljer LITE där! Sen så är ju S60 snyggare och större inuti och säkrare, snålare, renare och behöver inte hål i karossen för att kyla den mera avancerade elen. Och inte har de gått på tonårsiden med fyra avgasrör heller... På vintern...... GUUUuu vad jag gillar att retas idag.... M.V.H. |
|
|
Ang. mitt förra inlägg: OK. Då ber jag om ursäkt. Har fått fel information. Hörde bara det av en säljare på Volvo Borås. Andreas Plars: ...och är tyngre och har sämre effektuttag på drivhjulen/motorn p.g.a. ineffektiviteten i drivlinan (4WD) och har inte SMG II o.s.v. Tänkte bara komplettera upp din lista lite. Sedan kan man ju diskutera huruvida det är en tonårsidé med fyra avgasrör, om den är snyggare, säkrare, snålare och renare. Snålare och renare ifrågasätter ju jag riktigt starkt. Volvo är inte direkt kända för att dra lite soppa. Tvärt om. De slukar soppa. Sedan undrar jag vad du menar med "hål i karossen för att kyla den mera avancerade elen". Förklara gärna det närmare. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
cruzze: M3 finns visst med på den sidan. Välj BMW M GmbH. Nån Volvo finns dock inte! mvh larsson Länk |
|
|
dlarssson: Kanske finns en anledning till varför Volvo inte har testats på den sidan. Jag hittar nämligen bara sportiga bilar och sportbilar där... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Andreas Plars, Snyggare!? Ja, smaken är ju som baken. Tveklöst ;) Volvo:s "Spaceball" är ju verkligen cool, för att inte tala om den vackra flash green man lackerat bilen i. Tonår sa du... Tonårskris säger jag. :)) |
|
|
Andreas Plars: Fyra avgasrör är tonårigt? OK, Ferrari, Porsche, Lambo, O.S.V. är alla inne i tonårskrisen? Vänta bara Volvo har också snart 4avgasrör... (Bara de får en motor som kan behöva det:) -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Smaken är naturligvis som baken, men jag väljer alltid en Fin E36 (M3 ) framför S60 utseende, då pratar vi om en 10år gammal modell (E36) Påminn mig någon, hur såg Volvos bilmodeller ut -92? -Man kan väl knappast ens nämna att det handlade om 1900-tal... -We can't stay here, this is bad country! |
|
| Att S54 motorn skull behöva 4 pipor är inte riktigt sant. Flera tester visar att ett vanligt enkelsystem ger högre effekt. Så nog sitter det fyra pipor pga av utseendet och inget annat. | |
|
zodiaken: Jo, jag vet, gjorde lite ironi i mitt inlägg ang. att BMW har betydligt mera effekt i sina motorer. (även om de har större liter effekt) -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
"Påminn mig någon, hur såg Volvos bilmodeller ut -92? " Volvo 245 såldes fram till 1993... :) MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
chrille70 |
Jag tycker Volvos senaste R-modeller är riktigt tramsiga. Vem betalar dryga halvmiljonen för en Volvo? Det skulle aldrig falla mig in iaf. Nä, Volvo ska inte hålla på med lyx/sportbilar (det blir bara pinsamt) utan de ska hålla sig till att göra bra bruksbilar, vilket de är väldigt bra på. (Jag kommer själv att byta min 525iT mot en V70 inom kort; nytt jobb, ny tjänstebil...). /Chrille |
|
Utomlands har Volvo en annan status än i Sverige. Därför tror jag många med lätthet är redo att betala en halv mille för att få en XC90 eller V70R. "God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde |
|
|
Jo, men statusen utomlands som Volvo fått handlar knappast om sportbilar. XC90 kan vara helrätt, men R-modellerna är fortfarande övermotoriserade mellanklassbilar. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Där har du helt fel... Det finns faktiskt människor i vårat avlånga land som vill köra Volvo enbart för att dom alltid har gjort det och dom är väldigt nöjda med deras produkt. Får dom då inte kosta på sig värsting modellen? Tänk om du vore lika Volvo kåt som du är BMW kåt hade inte drömmen då varit en S60R? Min chef kör en XC90 T6 och en V70R AWD –98 han väntar nu med spänning på sin S60R! För några år sen så körde han BMW 850 men han var så missnöjd med bilen att han bytte tillbaks till sitt favorit märke Volvo. MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
|
Volvos R modeller säljer över förväntan i tex usa just nu... så visst finns det folk som betalar för en volvo... Hellagood M3 |
|
|
Audi TT: Självklart får de göra det. Det finns ju även folk som köper Volkswagen Passat W8. Den åkte förresten på storspö av BMW 530iT i Auto Motor und Sport när W8:an kom med anledningen att BMW:n inte bara var den mest harmoniska och fulländade bilen i den klassen utan kanske över huvud taget, samtidigt som folkan kändes som just "en övermotoriserad mellanklassbil med högre ambitioner än den införlivar". Jag sa inte att Volvo inte har märkestrogna kunder. De har oerhört märkestrogna kunder och det förstår jag att de har. De gamla Volvomodellerna är bra bilar. Förbannat bra bilar som håller i alla väder. Dock är det nog väldigt få som associerar Volvo med sportbil, särskilt utanför vårt lands gränser. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Det beror på vad du menar för Volvo har alltid haft en ”sportbil” och det finns fortfarande folk som drömmer om att ratta en 123GT. BMW är en bra bil men dom är inte bäst… Däremot så kan BMW sälja bilar med många hästar, grym väghållning, tuff design mm. Det kan tyvärr inte Volvo göra eftersom dom lever på en sak och det är säkerheten. Säkerhet + Sportbil = klingar väldigt dåligt ihop BMW säger inte att dom är bäst, snabbast och säkrast därför att dom vet att så är inte fallet. MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
dunstan |
Andreas Plars: Tur att smaken är som baken. Tycker personligen att S60 ser ut som skit! Så hur mycket turbotjafs de än trycker i den så hjälper det inte. Den är ful! ;-) Och du tror att en Volvo en 4w kör ifrån en M3 på bana? Har du rökt något? Större inuti??? Knappast! Och sämre bagage än i en E46. Sämre ekonomi etc... Har du läst de tester som är gjorda i Svensk press eller? (utanför Sverige är Volvo ett litet märke) cruzze: Om du kolla sidan ordentligt så... Min Alpina finns tom med. Ha ha ha. Lång Spaceball i plast!! Snacka om snik! De hade ju i varjefall kunnat göra den i aluminium. chrille70: Håller med dig till 100%. Man måste röka mycket svamp för att bränna 500000 på en Volvo!!! Tråkigt att du skall börja köra sossekontainer! Bra familjebil dock! bjoerck: Ja Volvo har status i många länder utanför Sverige. Fast ses mest som bilar för pensionärer eller familjer som har det bra ställt. Typ övre mellanklass. (de med mer pengar köper Tyskt. Mercedes eller BMW har helt klart högst status i de flesta länder i världen. Mercedes oftast mer än BMW) Audi TT: Jo helt klart att man byter från BMW 850 till Volvo V70 eller XC90. Har nog mer att göra med familjesituationen! Från en sportcoupe för 2 personer med litet bagage till sossekontainer... Han fick nog barn. ;-) Fast hade nog tveklöst valt en X5 och en 530/540 framför de bilar han valt. XC90 är sååå tråkig att köra. Och statusen att ha en XC90 är kortvarig. X5 håller och kommer att hålla! Samma sak med S60/V70 etc. Var är vägkänslan? Finns inte! BMW är bättre än Volvo på i princip allt!!! Myten om den billiga Volvon och dyra BMW lever tyvärr kvar i Sverige. Är inte sant längre! Det enda jag tycker att Volvo troligen är bättre på är säkerhet och lastar bra i kombiversionerna. Något mer? nope! |
|
dunstan: Han är gift och har inga barn. X5:an är en trevlig bil men även väldigt dyr att äga. På tal om vägkänsla har du provat en R? Det har jag gjort flera gånger och jag älskar bil fan. Men jag kommer inte köpa någon... MVH Patrik Drive it like you hate it... |
|
|
Talade precis med min tidigare nämnda vän som presenterade mig för modellen i våras. Han hade genom en bekant fått låna en klarröd S60R, som enligt hans egen utsago var "fullsketen".. Jag frågade diskret lite om prisslappen för den och han svarar cirka 670.000kr! OK, jag kan förstå tanken bakom att etablera sig i premium segmentet, men priser på de nivåerna är ju rent löjeväckande, kan de stämma? Ska inte ens börja rabbla upp bilar som är klart överlägsna för den summan.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.