AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
291.450

Inte slår väl Volvo S60R en M3:a?

Sida 25 av 80
Zafiro
Vem bryr sig egentligen vad TopGear eller TeknikensVärld eller en annan biltidning säger. Vi vill inte ha samma saker, man skapar sig en egen uppfattning vilken bil man väljer. Jag tvivlar starkt att Volvon skulle vara mycket sämre än de övriga. Bilarna konkurrerar om olika köpare.

Visst Topgear ger lika många poäng men audin är sämre körmaskin för det, audin är ju mer praktisk.

Testa bilarna mot varandra säger du, tyvärr är det ju en vanligt att audiägarna är lite avundsjuka på bmwägarna, annars hade de ju inte trimmat dem. Helt orginal hänger audin inte med M3:an.
viobebe
Vorsprung Durch Technic=vi har kommit närmare och närmare hela tiden men vi är förbi alla nu.Titta bara på nya A8 2 ton bil,men som en riktigt gokart att köra.Tyvärr missbildade E65.
Nja Go Cart är väl att ta i...
Zafiro
Visst nya A8 är snygg men tyvärr liknar den en förlängd A4. Ingen egen identitet. Roligare en 7-serien, kanske men så är det också den enda modellen som är roligare.
Nu har de första S60 och V70R börjat dyka upp i Gbg (testbilar?). Ingen har velat ta upp matchen vid rödljusen ännu. De kanske har besökt detta forum?
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Sådär då var vi uppe i 500 inlägg!*L*

Mvh

Jonas
mr
51
mr_m_power
///M3 E36;a
m3:an kör ifrån volvon även fast volvon har turbo...
det tycker jag är bra jobbat av BMW
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
mr_m_power:

Vad menar du med kör ifrån?

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Nu får ni väl ge er...
Volvon är sämre på nästan alla punkter med dom konkurrerar ju inte ens på samma nivå.
Så varför denna diskussion? M3:an är lägre, styvare, bakhjulsdriven, mer hästar mm mm mm

MVH Patrik

Drive it like you hate it...
Cyberkallen: Du har fel teknik ifall ingen "R" vill rejsa med dig... En V70R försökte lite här om dagen men hade inte så mycket att hämta. Detta var i allén så det går ju inte att ge allt, men den var efter iallafall!

Mvh, Rossi
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Imola du skulle ju köpt en S60R först =)
ZxD: Är glad att jag inte gjorde det! M3:an är ju säkert 10ggr bättre!
dunstan
Svaret på denna tråd är enkel: Nej! Punkt!

Dags att ta bort tråden kanske?
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Jag tycker att det är bra att det finns folk som inte förstår sig på BMW. Tänk vad tråkigt om alla hade lika god smak! Nä, måste man fundera om man vill ha en Volvo eller en Bumse så ska man definitivt ta Volvon. Förresten så tycker inte jag att BMW handlar om fart i första hand, även fast de förstås ofta är snabba också. Inte vill jag byta till en Audi bara för att den råkar spöa mig vid rödljusen! Aldrig!!! Jag VILL ha en Bumse och då kör jag en sådan...
Jag tror att 99% av alla här tror att Volvos ”R” står för Racing.
Men enligt Volvo själva så står det för ”Refinement”.

PS: Kom inte att säga att BMW inte handlar om fart!
BMW lever på sin sport image!!!

MVH Patrik

Drive it like you hate it...
Imola: I Allén tar jag det väldigt lugnt. Dels pga allt löst springande folk, dels pga poliser.
Förlåt mig, men de prestanda siffror ni får fram på M3:an är väl ändå lite väl optimistiska? Jag vill inte kasta sten i bmw-utställningshallen men det jag vet så gör M3:an 0-100 på 5,5sek.. Supercars.net siffror stämmer ganska dåligt både vad gäller motornamn, acc och andra värden jämfört med andra källor såsom bmw själva och instruktionsböcker.

På frågan om S60:an och M3:ans duster kan jag bara jämföra med den S60R jag fick tillfälle att köra mot i våras genom en bekant som hade en över helgen via Volvo. Onekligen är volvon en mycket kompetent bil men samtidigt ska nog inte M3 förare behöva oroa sig. Min bil är marginellt snababre än M3:an i standard så jag antar att de är relevanta jämförelseobjekt..
Förlåt mig, men de prestanda siffror ni får fram på M3:an är väl ändå lite väl optimistiska? Jag vill inte kasta sten i bmw-utställningshallen men det jag vet så gör M3:an 0-100 på 5,5sek.. Supercars.net siffror stämmer ganska dåligt både vad gäller motornamn, acc och andra värden jämfört med andra källor såsom bmw själva och instruktionsböcker.

På frågan om S60:an och M3:ans duster kan jag bara jämföra med den S60R jag fick tillfälle att köra mot i våras genom en bekant som hade en över helgen via Volvo. Onekligen är volvon en mycket kompetent bil men samtidigt ska nog inte M3 förare behöva oroa sig. Min bil är marginellt snababre än M3:an i standard så jag antar att de är relevanta jämförelseobjekt..
Cyberkallen: Helt rätt, men man får ta sina chanser ;)

mbolo: Auto Motor & Sport mätte ju upp M3:an till 4.8s och jag tror på dom!
mbolo:

enligt bruksanvisningen ska bilen göra 0-100 på 5,2sek sen finns det tester som har kommit ner till 4,8 sek.Detta har disskuterats flera gånger på forumet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.