AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
291.420

Inte slår väl Volvo S60R en M3:a?

Sida 22 av 80
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Petri: Finns en mycket tydligt svar på frågan. Och det är ett nej. Hoppas du sover bättre :) Vill du ha mer detaljerad information läs det senaste 5 sidorna :)

Håller också med johann, däremot vet jag inte vad Andreas gör på forumet när han knappt kan tänka sig äga en bmw även om han fick en?
acey>> Det där stämmer inte.
M.V.H.
Märkesfanatism kan vara charmig men här på BMWPower tenderar den ofta till att bli hundamentalistisk. Om en bil av annat fabrikat på någon punkt råkar vara bättre än BMW så skall det förnekas och vända och vridas på argumenten. Detta fenomen blir speciellt uppenbart när det gäller diciplinen prestanda. Inte kan väl någon annan bil vara snabbare än en BMW?!? jag vistas även en del på Alfa Romeoklubbens forum och där är mentaliteten annorlunda. Stark märkesentusiasm men självdistans och självkännedom kring märkets bilar råder. Även ironi kring bilarnas brister förekommer. Något som aldrig skulle dyka upp på dessa sidor.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Bjoerck,

Som Alfaägare så måste man ta det med en klackspark, iaf om man äger en lite äldre Alfa som jag. :)

Johann: Ja, det är sant... :-) Om det är något fel på BMW:n blir jag vansinnig. Är det något fel på Alfan så är bara allt som vanligt. :-) Vilken Alfa-modell är Du ägare till?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag har en Alfa 75 2.5 6V.
Hade tidigare en Sportwagon 2,5 V6 fast den var det inte ett enda fel på under tiden jag hade den. Önskar jag kunde säga samma sak om M5:an och M3:an.

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Bjoerck,

Jag glömde fråga vad du har för Alfa?
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Den bil Volvo S60R har tänkt konkurrera med är: BMW 330xi and Audi A4 3.0 quattro. Se länken: Länk

*Best Man Wins*
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Precis som jag sa tidigare.

//Schnitzer
bjoerck>> exakt vad jag menar.

Sedan är frågan vad R har för prestanda i USA,(samma vridmoment?) USA modeller är ofta klart sämre på den punkten.
JF med tex M3:or där.
R:en verkar annars klart billigare där, tvärtom vad det brukar vara med europeiska bilar tex Volvo.
M.V.H.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
BMWCoupe;
Jag tolkar artikeln som att prissättningen placerar Volvon direkt i höjd med Audin och BMWn, där den självklart hävdar sig hyfsat med sina 300 hk, Brembos och Öhlinare...Dvs inte att den fö är jämförbar med dessa bilar i prestanda osv.? Jag menar, dom lär ju känna till M3 o S4 på andra sidan pölen också?!

Det skrämmande, och smickrande för BMW, är annars att R-linen inte har ett så jättestort övertag på 330:n tycker jag. Jag hävdar att varvtiderna för en 330CS och en S60 R (speciellt automat) inte skulle skilja sig nämnvärt... (Detta efter att ha kört båda bilarna, dock är inte jag ngn provförare, men å andra sidan var inte 330n jag körde en CS heller)
Zafiro
BMW-Jonas berättade att en tråd han skapat hade blivit en av de största trådarna här på forumet. Så tänkte jag får väl kolla in på BMWPower. Vad hittar man inte då om Johan(MFunf) och Flåklypa.

Jag trodde BMW-Jonas ställde en fråga om S60R kunde spöa M3 men istället blev det rena pajkastningen istället, självklart kan inte volvon spöa m3, då BMW har mer erfarenhet än killarna på volvo!?

Annars kan ni ju läsa nya numret av TopGear där de jämförde M3 mot S60R och nya S4.
Första plats gick till bmwn och volvon blev sist. De tyckte S60R var trevlig att köra men den kom ej upp i samma nivå som audin eller bmwn.
Sen tror jag inte att S60 kommer ner i samma tid som M3 runt nürnburing.

Tänk om BMW och Toyota kunde gå ihop, de skulle bli helt oslagbara, det är väl ingen omöjlighet då de redan har lite arbeten ihop. Men hur skulle det då gå i lyxligan. Lexus och 7-serien.
OJ, nu kom jag också på villoväg, men svaret på BMW-Jonas fråga är: Nej S60R kan inte konkurrera mot M3 åtminstone inte nu. Du har gjort ett bra köp!
Zafiro. Det här är väl beviset för att jag gillar BMW...att jag finns här och ska köpa en så fort jag sålt hojen :-)

Jag instämmer med det du skriver.
Visa användare
3.753
Sani
....fast första platsen gick väl till Audi map helhet?....

(med risk för att förlänga boken)
Johann: Jag har en röd Spider (916) 2.0 TS. En rolig sommarbil med mycket körglädje. Funderar på att även köpa en täckt Alfa i framtiden så jag kan köra på banträffarna.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Sani,

Slutomdömet löd så här:

***** M3 - Förarens bil.
****S4 - Bästa all-round-bilen. Bäst när det regnar.
*** S60R - Bekväm, gör ett bra jobb men blir lämnad efter

Som du ser så fick M3 flest stjärnor. :)
Zafiro
Nej, bmw fick första platsen pga det var en mer racer men S4 var den mest kompletta av dem alla, men när man kollar värsting mellanklassen inte är det väl en komfortinriktad bil man letar efter, inte jag iallafall. Orkar inte berätta vad de skrev i detalj, ingen tvekan dock att audin o bmw är i en annan division än volvon.

go for it flåklypa..KÖP BMW! :)
Nfs
Jag förstår inte....Vem köper en Volvo 500 000.-?det finns inget att diskutera!

(väntar på min Nya M3 Smg)
Nfs
Köpa en Volvo för 500 000.-?Inte så troligt ....det finns bara ett val.

(i väntan på min M3 Smg)
Visa användare
3.753
Sani
Ni har rätt; jag läste TG på nätet och missade formuleringen "...best saloon..." (fick hem tidningen idag först)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.