|
Sida 21 av 80
|
|
|---|---|
|
Johann. Hur skiljer sig M-diffen mot Volvos diffar? Jag vet att den är bättre än ex E36 och S60R, men hur fungerar den, vet du? |
|
|
Bjoerck; jag tror att jag har tänjt på min tystnadsplikt tillräckligt nu... Jag känner till alla PAG:s modeller tio år framåt, samt är väl bekant med de synergier man hoppas uppnå med hjälp av plattformsgemensam produkt(och process)utveckling. Hur den första produkten av detta slag fr Volvo kommer te sig får Ni väl se vad tiden lider! Dock, efter att ha kört den, R-linen och M3:an beslöt jag mig för att svika Volvo map bilval privat, iaf tills mitt företag producerar ngt som väcker kärlek till en bil... Jag är ingen mekaniker, men att BMW inte skulle ha ett tekniskt övertag mot Volvo är att förneka det alla journalister och bilkännare känt i årtionden? Tekniska LÖSNINGAR däremot, typ Valvetronic som ngn nämnde, måhända skiljer det inte så mkt där. (Utom just Valvetronic kanske?) M5:an med sina gyrokontrollerade oljepumpar mm tycker jag statuerar state-of-the-art bil know-how! (Där fick jag till det?) Min åsikt: Volvo bra, R-line jättebra, BMW M grym. Jag ställer gärna upp med bilder till boken... :-) |
|
|
Den kan överföra 100% av kraften till det hjul som har fäste, till skillnad från de flesta andra som har en diffbroms med ett fast värde, t ex 25%. |
|
|
Inte undra på att du hakar på EVO VI i starten då :-) E36 har 25%. Sani. Det var just det jag menade, men kanske hade svårt att förklara det. |
|
| Sani. Med gemensam produktutveckling genom olika företag så blir väl produkten en kompromiss mellan de inblandade, eller arbetar bara dom företag som har samma inriktning (nisch) ihop, så resultatet blir bra iaf (en förutsättning väl?)? Varje företag är duktiga på olika saker och man låter dessa företag utveckla "sin del" till den gemensamma produkten och vice versa? | |
|