|
Sida 2 av 80
|
|
|---|---|
|
Fördelen med Volvon är att den har 4d och ser ut som vilken "svenne" s60 som helst. //Marin |
|
| Fördelen med M3 är att den är snygg som få. ;) | |
| Det är sant :)) | |
|
Förstår inte varför dom skyltar med den blå/silver-stylade varianten. Är det Bilsport som stylat den? Varför inte bara en svart o diskret skapelse, kunde bli vackert. Om nu S60 kan bli det, då gillar jag nog V70 bättre... Mvh Anders S. |
|
|
Vet jag inte varför men på pressbilderna i aftonbladet bla ser den i stort sätt ut som vilken s60 som helst (den gröna bilen menar jag). Vad inte den blåa bara en concept/prototyp bil? |
|
| Anders S.: Addera alla M3-attribut på en 330i så får Du en betydligt fetare prislapp än vad en M3:a har. Biltillverkarna betalar självklart inte lika mycket för extrautrustningen som vi slutkonsumenter gör. jag roade mig för några år sedan med att utrusta en 318i med all utrustning som BMW kunde erbjuda. Prislappen blev nästan 500 000:-. | |
|
*s* betänk alla annonser man läser, där bilen innehåller "allt". Hur kunde prislappen uppgå till en ½ mille? Ny M-motor också? ;) *Best Man Wins* |
|
|
Räknat på en 318i idag: grundpris 246500 komf.pkt 17900 M sportpkt 36900 navigation 25100 TV 8100 CD-växlare 4100 airbag bak 3800 armstöd 1600 automatlåda 20400 bi-xenon 5200 dragkrok 7500 RDC 4600 elhissar bak 3800 velourmattor 1100 auto backsp 2200 klimatruta 8500 läder nappa 25800 metallic 5700 PDC 3800 röststyrning 4200 gardin bak 2600 elstol minne 11600 svankstöd 2900 taklucka 9900 telefon 16500 spegelpaket 1700 summa 482000 Många bäckar små... |
|
|
Hehe! Vilken uträkning. Kommer ihåg när jag som 15 åring räknade ihop alla options på min "drömbil" 750i på 80-talet och landade på 980 000 kr. Det var med TV, video, BBS krysseker, buffelläder mm. Smaken på bil har ju ändrats genom åren :) En SL500 med SL55 alla standard options skiljer bara några tiotals tusen. |
|
| Hur avancerat är egentligen Öhlinssystemet? EDC fanns ju redan '92... Nåt som är skumt är att det finsn EDC til E39 5 serien som tillbehör i Tyskland men inte till M5? DFC blir det väl då... | |
|
Man måste väl antagligen fråga sig i vilken gren de två bilarna skulle tävla? Jag tror att M3 är värst i alla lägen. Undantaget kanske rally i snö... Att kalla S60R för 4-hjulsdriven är kanske att ta i också? Visst är det väl visko-AWD? Eller är det "riktig" 4-hjulsdrift á la Audi, EVO6 och Impreza? Mvh / Micke R |
|
| Öhlinssystemet på S60R är bra mkt mer avancerat än både EDC och DFC sägs det. | |
|
Det är ju iaf Haldex 4wd så det är ett steg framåt mot volvos egna system där det tog 20sec för 4wd att koppla in när man skulle ta upp båten. bjoerck: Tar nog hellre S60R än en maxad 318 då ;) |
|
| acey: Det finns nog inte någon normalt funtad individ som köper en 318 med all den utrustningen som jag nämnde. | |
|
Bjoerck, Säg inte det, en polares kollega var grymt nöjd med att han hade en 940 GL med all extrautrustning, han trodde vi skulle bli impade. :) Själv hade jag utan att tveka valt en snikutrustad 960 3.0. :D |
|
|
Johann fusk! Du måste välja mellan 318 och s60r ;) Iof coolt att ha alla options (om man drar gränsen vid Individual). Är det inte så att Z8 har alla options? Iaf behöver man inte betala för några? Har för mig det var så sist jag kollade på bmw.se |
|
| Jag tror att Volvon spöar M3:an i kurvorna, fast rakt fram är BMW:n snabbare. Är det ingen som kommer ihåg hur grym Citroen Xantia Activa var med sitt aktiva system. Volvo/Öhlins lär ju vara än mer sofistikerat, sen hur racinganpassat det är återstår ju att se. Haldex är ju också ett stort steg framåt inom fyrhjulsdrift. Är det bara jag som tycker att S60 har väl så god komfort som E46? Kvalitetskänsla, prestige och design lirar BMW i en helt annan division. | |
| Johann: Vid inbyte av 940:n lägger den generöse bilförsäljaren på tio tusen spänn utöver listpriset för all utrustning. Kapitalfördärv utan dess like. Jag hade föredragit en 330i med hyffad utrustning före en maxad 318i. Var verkligen din polare kollega normalt funtad?!? :-) | |
|
Bjoerck, Tänkte inte på det, han var nog inte normalt funtad. :) Vad gäller Öhlinarna så gjorde de ca 3 s i Superstage på Bilsports Kadett jämfört med "vanligt" sportchassi. Då är den race-inställd. Om det nu skulle göra lika mkt skillnad på en S60 R så att den spöar en E46 M3 skulle ju det innebära att den är mindre än 3 s långsammare med "vanligt" sporchassi jämfört med E46 M3. Det låter helt orimligt. |
|
| Var det aktiv fjädring på Kadetten? Den som lever får se hur dom beter sig i kurvorna....hoppas det finns ett renodlat raceläge på dämparna iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.