|
Sida 16 av 80
|
|
|---|---|
| Tydligen var ju tidiga exemplar mest framhjulsdrivna. Men skulle tydligen vara åtgärdat. Återstår att se vid provkörning. | |
|
SÄGER EN SAK... LOTUS OMEGA HEJ DÅ ALLA M3 .......FINNS BARA ETT PAR ST I DETTA LAND.....obs::: INTE TRIMMAD VID CHIPS BYTE GRYMT..... Kör på höger sida |
|
| Det finns mer än ett par lotus omegor nu, men dom håller ju sig så pass högt i pris att det för samma pengar går att köpa en alpina b10. Jag tror inte att diskussionen rör sig i antal hk rakt fram. Lotus Omegan är trots allt en vanlig omega i grunden. Men visst Lotus Omegan är unik på sitt sätt. | |
|
Marie, Är du blondin? ;) |
|
|
Johann. Ta bort smileyn! :-D Superväteperoxiderad. |
|
| Måste bara säga att den snabbaste serietillerkade bil som jag vet är en Ford RS 500 0-100 på ca 2s!! | |
| Lotus Omega är unik och mycket snabb men också mycket dyr, har resension av den i Automobil...377hk...ca5.5 0-100km/h och en toppfart av ca 280km/h. Som sagt den är mycket snabb men att säga hej då till samtliga M3or är kanske lite av att ta i? Lotus Omegan är som någon sa en vanlig Opel omega i grunden även om både motor, bromsar, chassie mm har fått sig ett rejält upplyft är det svårt att kompensera bort alla omega egenskaperna..dvs en gammal bil i gunden som kanske inte riktigt är byggt för höga effekter samt hastigheter och på bana har jag mycket svåt att se hur den skule kuna hota en M3a?? speciellt E46an...den måste vara bättre på precis allt, förutom utrymmen då kanske. | |
| Nya S60R kommer att kosta 470 000kr i grundpris, vill du har V70 med samma motor måste du hosta upp 499 000kr. Allt detta är vansinne, visst en nyutvecklad bil med ganska mycket "hightech grejor" men att trolla bort VOLVO till 100% är nära nog omöjligt så mycket av S60 sitter ju kvar och jag vet iallafall hur den upplevs. | |
|
Varför är det så många som skall blanda in andra bilar då två bilmodeller jämförs? Det är ju som att sitta att heja på Hammarby under en match mellan AIK och DIF, med andra ord väldigt underligt. |
|
|
menade mycket av standard S60 sitter kvar..dvs inte helt bra viktfördelning, framtung och tenderar att gå rakt fram..sedan att R-en har 4hjulsdrift anser jag är ett "förlorarkoncept" som många biltillverkare änvänder sig av för att vinna fäste istället för att bygga en bra och välbalanserad bil från början...väger mycket gör 4hjulsdriften också samt darr en massa extra soppa och käkar effekt i onödan. Men innan jag kört den skall jag inte såga för mycket, kan bli en överraskning, minns S80 när den kom tyckte bilen verkade vidrig men 6an på 2.9liter gick riktigt tyst och stabilt med faktiskt överraskande bra knuff i...accar klart bra upp till 200km/h från lagligt motorvägsfart. Däremot var T6an ett skämt samt 2.4 helt karaktärslös och tråkig. Synd att volvo gått över till felhjulsdrift, men det är säkert Renaults fel. |
|
| johann håller med dig även om nu jag kände mig tvungen att svara, det räcker med att någon börjar så är det kört. Enda lösningen är att dessa ovidkommande inläggen raderas omdelbart men vem skall sköta det när de som arbetar med forumet redan har sina häckar fulla? | |
|
FRIFART, Det var inte dig jag menade. :) |
|
| Denna tråden är ju uppe i 313 post nu så det är ju inte så jätte konstigt att den spårar ur. | |
|
Finns ett test mellan bilarna här av Topgear Länk |
|
| Mycket intressant, då har man fått svar på många av funderingarna. Men allvarligt, upplevs M3 E46 som "flashy" vilket beskrevs i texten...även klagades det på en massa vindbrus osv..hur är det egentligen??? kanske var testbilen ett måndagsexemplar eller? oavsett vad blev den rankad som bäst iallafall. | |
|
Grejen är ju den att Volvo just siktat på M3. Att de inte nådde ända fram framgår här: Länk Vad var det jag sa? :D |
|
|
Det har dom inte gjort... Tror du då att dom "bara" skulle ha 300hk? 4 dörrars? Så tung? Så vanlig? Dom vill konkurrera i klass men inte leda den. BMW leder klassen stort efter som dom får sälja snabba, dyra, extrema sport bilar medans Volvo måste tänka på säkerheten. Bmw måste tänka på kör glädjen. MVH Patrik |
|
| Så du menar att M3an inte är en säker bil? | |
|
Urlarvigt att påstå att Volvo skulle siktat mot M3 när de gjorde S60R, varför? Den ÄR inte lika snabb, och hade de velat det så hade de nog kunnat fixa den snabbare. Tror nog att de ville ha en snabb bil bara, fast på sina EGNA villkår!! De vill kanske inte sabba säkerhetsrycktet för mycket i bla USA. Att göra an snabb bil klarar nog villken tillverkare som helst av, vad marknadsavdelningen tror på och ved den sedan beslutar om är en HELT annan sak! Nya M3:an är en säker bil även om den först bara fick en 3:a i betyg i krocktestet som sedan gjordes om på BMW:s förfrågan och då precis klarade en 4:a i betyg -helt ok mao. Gamla E36 ska vi inte en prata om, hur många kuddar den än har!! Dessutom: större motor och dessutom på längden är inge vidare ut säkerhetssynpungt även om det går att lindra problematiken lite genom att konstruera så att motorn tar en väg under bilen (i bästa fall). FRIFART>> Ja... M3:an är ju bara en vanlig 3:serie (318?) i GRUNDEN, ändå har de fått den kolosalt mycket bättre om vi pratar väguppträdande varför skulle inte det gå med en OPEL? Jag håller doch fullständigt med dig resonemanget om fyrhjulsdrift jämfört med bakhjulsdrift, främst för att man med 4WD tappar för mycket uppe i fart pga ökade transmissionsförluster. M.V.H. |
|
|
> Urlarvigt att påstå att Volvo skulle siktat mot M3 när de gjorde S60R, varför? Det är urlarvigt att säga just det säger nu för det lät verkligen inte så från Volvo-håll innan bilen presenterades, att säga ngt annat nu i efterhand är inget annat än en efterhandskonstruktion. Bl a talades det mkt om att den körts fortare än M3 på Ringen och andra banor av Volvos testförare, varför hör man inget om det numera? Att det inte gjorde den snabbare beror väl bl a på att de inte har en vettig motor att använda till det. Att påstå att det var av säkerhetskäl är rätt långsökt, typ vi bygger en bil som inte axar snabbare än 5,6s för blir den snabbare anses den farlig.... Näe jag tror att Volvo gjorde de bästa de kunde med sin kunskap och den plattform de har att jobba på och inte fasen siktade de på att inte bli bäst i klassen och även om det inte räckte ända fram så har Volvo kommit en bra bit på vägen. Sen har en 318i lika styv kaross, 50/50 viktfördelning och bakhjulsdrift som alla andra 3-seriebilar, visa mig den Opel som har det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.