AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
291.462

Inte slår väl Volvo S60R en M3:a?

Sida 10 av 80
"Gula Pagid är inte original till GT2 eller till GT2-oken"

Länk

Jag tror inte att han köpt dom till...

MVH Patrik
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Audi TT,

Vad vill du visa med det där?

Du vet väl att man köper OK och klossar separat, ngn har valt att köpa Pagid Gul till oken.

Du kan ju kolla med Porsche om GT2 levereras med Gula Pagid.......
"Du kan ju kolla med Porsche om GT2 levereras med Gula Pagid......."

SVAR: Porsche sa att beläggen kommer ifrån Pagid och dom är gula, dom följer även med när man köper NYA Ok... Räcker det?

MVH Patrik
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det var märkligt eftersom inte GT2 levereras med Gula Pagid och att ok och belägg står för sig i prislistan.
Dessa belägg är inte godkända för gatbruk i Tyskland.

Att vissa Porschehandlare sedan säljer Pagid är ju inte riktigt samma sak som att GT2 levereras med dem.

När jag beställde av Porsche i Tyskland så fanns följande alternativ till GT2:an

1. Standardbelägg för stålskivorna
2. Sportbelägg (gula) för stålskivorna
3. Belägg till komposit skivorna.
Vad jag senare har fått reda på är att de gula beläggen ska vara Pagids men det stod Porsche på kartongen.
Sen om GT2:an levereras med dessa eller om det är ett tillbehör kan jag inte svara på.

Kompositskivorna kostade förövrigt 5500.00 € / st =)

/Manuel
Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Hej på er
Jag beställde mina ok med belägg som ska sitta orginal på gt2 med stålskivor, pga diskussionen var jag ju tvungen och gå ut kolla i garaget vad som ligger i orginalförpackningen och jag har blåpagid

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Många bud blir det, tydligen går det att beställa gula pagid av Porsche också.

En GT2 levereras med gatbelägg för att det är det enda som är lagligt om man skall hårddra det. Sen får man hoppas att de som använder sin GT2 på bana byter till ngt vettigt.

Lillen, Var beställde du dina ok och belägg?
Sen kopplade jag inte det där med grön och silver, har vi träffats på ngn banträff?

Manuel, Är det samma ok till kompositskivorna?
Har du bytt ok bak också?
Är de gula RS19 eller RS9?

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Har kollat vad Lonman har på sin GT2.

Hans levererades med keramiska skivor vilka är standard, således har den inte Pagid Gul. I början levererades en del med stålskivor och då var det med gatlegala belägg, dvs inte Pagid Gul (iaf inte RS19).

Han har dock bytt till bromsar från GT3 R, efter att flera som han känner drabbats av att keramikskivorna pulvriserats under inbromsning.

Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Hej Johann jag köpte mina genom Jonassons porsche service i helsingborg och enligt han så fanns det lite olika sortens orginalbelägg jag valde då att ta orginal-gat belägg eftersom jag ska använda bilen både på gata och bana men jag misstänker att jag fått fel belägg, ska ringa honom så vi får klarhet i denna högst intressanta fråga.

om jag inte tar fel på person så pratade vi lite på kinnekulle när det var bmw/audi träff i höstas, min bil är boston grön med silver ränder ; )

Mvh
Janne
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Lillen,

Blå pagid funkar iofs bra på gatan också, precis som Gul men de gnisslar en hel del.

Högst intressanta fråga! LOL! :D

Aha, nu kopplar jag! Minnet är kort men dåligt. :o
Fick du ordning på hjulvinklarna?

Måste berömma dig för en trevlig vagnpark! :)

Johann,

Jag är inte helt säker men jag har för mig att min bekant på Porsche sa att det var andra ok till kompositskivorna.

Bak sitter det fram ok från Boxter S + en tryckregulator för att kunna justera in balansen igen.
"Bromsvåg var för krångligt att montera"
Tyvärr så blir det inte helt rätt när man använder bak oken från GT2:an eftersom de sitter framför bakhjulet, på BMW sitter de som bekant bakom.
Eftersom kolvarna/oken är rotations bestämda fick jag då välja ett par fram ok.

Kan kolla beläggen till helgen för då ska hela framvagnen ner + motor ska ur.

/Manuel
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Manuel,

Har M Coupén EBD?
Behöver du ha spacer eller får oken plats ändå?
"Kan kolla beläggen till helgen för då ska hela framvagnen ner + motor ska ur."

Är man välkommen eller?
Har ju bränt alla mina pengar på sprit och öl under den gångna månaden så jag får snällt stanna hemma i helgen =(...

TT Tomten =) "Som gillar STORA bromsar."
Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Johann
Tackar för berömmet,jo bilen var lite läskig med
toe-out. Prövade sen på anderstorp med 1,5mm toe-in och 2,5 grader camper vilken skillnad, kom ner på 1,54 långa banan med brinnande bromsar (orginalskivor/hårdarebelägg)
Yes...
Den har EBD.

Och hans fälgar fäst på ett ovanligt men trevligt sätt... Så jag tror inte han har spacers, eller rättare sagt man fäster fälgarna in en slagas spacer.

MVH Patrik

MVH Patrik
Lillen

Har du kvar den andra coupen? eller rättare sagt 2,8?

MVH Patrik
Johann,

Jag kör med ATS DTM Competiton fälgar 18". ekrarna sitter väldigt långt ut på fälgen. De är ett såkallat adapter system. Vikten på fälgen 8.2kg =)

Info om fälgen hittar Du här:
Länk

/Manuel
Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Hej TT jag har kvar 2,8an var och gjorde dom sista justeringarna på motorn igår hos TS-motor

enligt deras nya bromsbänk så är det 234,7 hk och 282nm
recept= nytt insug,kammar, lite filande i topplocket och unichip
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Lätta, i samma klass som BBS RC och Superleggera, sånt gillar man. :)

Jag trodde EBD löste bromsbalansen, iaf om det var hyfsat lik bromsförmåga bak som fram, men det verka visst inte så.
Lillen

Pris? eller ska den vara kvar?

MVH Patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.