|
Sida 1 av 80
|
|
|---|---|
|
Enligt någon som läst vi bilägare så ska S60R Volvon spöa M3:an. Hur kan det vara möjligt. Gällde det körning i snö eller? Mvh Jonas | |
|
har oxå läst detta, hoppas verkligen inte att det e sant..då större delen av dom som åker ny volvo är lite äldre, tråkigt att bli från åkt i stoppljusen av Bengt 57 bast.. Men men.. /Johan |
|
| Vore det konstigt om Volvon är snabbare än M3 då det är en modernare skapelse? Dessutom är den motorstarkare än din M3:a clyzzon. Den nya Volvon är utrustad med fyrhjulsdrift samt ett mycket avancerat aktivt stötdämparsystem som gör att bilen även kommer bli kompetent på bana. | |
|
Knappast att den kör ifrån BMW M3 E46. Det skulle väl kunna hända om det är halt, men då kan ju mycket fyrhjulsdrivet spöa en m3:a. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Hmm, tog dessa siffrorna från supercars.net M3E46 0-100 : 5,1 S60R 0-100 : 5,7 Ganska jämt iaf. Förarens kompetens avgör nog |
|
|
En S60 R klarar nog inte att köra ifrån en M3 E36 eller E46. Dock en chippad och om öhlinsdämparna är så bra som de verkar så kanske man ska se upp. |
|
|
Det ända jag har lärt mig är... M3 46 har mer hästar och är en renodlad sportbil. Volvo S60R har mindre hästar och är en ombyggd familjebil. M3:an gör 0-100 på 5,1 Volvon göt 0-100 på 5,7 Men varför ska man köpa Volvon? Jo Öhlinarna är hur grymma som helst. (Vi har en på gården) Bilen kostar inte lika mycket. Ta mellan skillnaden och ge dom till Autotech och se sen vad dom ger dig. AWD är ju inte fel året runt. Billigare att serva. Grymma bromsar (330mm med Alu. BREMBO ok) Ja listan kan göras lång... M3:an? Kommer snart en ny eller? Bakhjulsdrift =) Snygg =) Dyr =( Extrem =) mm mm mm mm... Som ni ser så kan listan göras lång! Men slutsatsen blir: En M3:a kommer alltid att vara en M3:A En Volvo kommer alltid att vara Volvo =( MVH Patrik |
|
|
//Patrik Inte är det någon ny M3:a på gång. Den följer ju den övriga 3-seriefamiljen. Trean kom ju sent -98 M3:an kunde väl fås sent -00. Ny trea lär väl inte dyka upp förrän -05 och M3:an ett par år senare. Mvh Jonas |
|
|
Ny M3:a!?! Den har ju som BMW-Jonas säger bara funnits i två år!! E36:an kom väl -93 och fanns i olika former fram till -99 så du lär nog få leva med e46 M3 i några år till... Jens |
|
| Man kan ju säga att det M3 är för det första en BMW... och inte en tråkig Volvo... om nu Volvo skulle köra i från M3 så skulle inte jag köpa en Volvo S60 R ändå. | |
|
Kan säga att jag blev omkörd av en orginal C70T5 och jag hängde på med min gamla E30 325 170hk som ingeting. Han körde inte ifrån mig! Men jag säger som de flesta, en BMW är en BMW och VOLVO är en VOLVO. Men jag skulle hellre äga en ny BMW än en ny VOLVO. "Letar efter en trimmad E28" |
|
| Jag tycker att om man bortser från vilken bil som går fortast så är det så mycket skönare att åka i en BMW än i en Volvo... men det är min åsikt. | |
|
Audi TT: Kan inte hålla med dig om att M3 är en renodlad sportbil. Skulle snarare definiera den som en väldigt sportig coupé med prestanda och egenskaper som inte gör en "normal" sportbilsförare besviken... För övrigt håller jag med dig...men skulle aldrig överväga att köpa S60R, däremot skulle jag nog inte tackat nej till V70R, som jag tycker är MYCKET snyggare. Detta gäller endast om jag fått den till ett MYCKET förmånligt pris ;-) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Är normalt inte så mycket för prestandasiffror. En bil ska köras i olika förhållanden för att utvärderas. MEN... Om man tittar på siffror (enligt tillverkare) på tidigare modeller så kan man nog utesluta att nya S60 skulle "köra ifrån" M3-E46. 325i-192hk, 7,2sek 2,4T-200hk, 7,6sek (vikt 1600kg) 330i-231hk, 6,5sek T5 -250hk, 6,8sek M3 -343hk, 5,2sek (vikt 1570kg) S60R-300hk, 5,7sek (vikt ?, förmodligen mer än 2,4T?) Ska bli kul att se hur Öhlins lyckats med nya stötdämparsystemet dock! Kanske hänger på M3:an när det svänger... Mvh Anders S. |
|
| Jag säger som Tiff Nedell (för det är väl så han heter) när han provar M3... han menar påatt M3 har blivit mer av en GT bil än en "sportbil". Men jag tycker att det är svårt att hitta en så snygg bil för dom pengarna. | |
| Inget pris bestämt på volvon heller. Hörde att det kunde hamna på runt 450k och då är det nog få som väljer volvon över en m3a. Däremot kostar den 350k så kan nog betydligt fler tänka sig bilen. Chassit verkar spännande och det ska bli kul att provköra! | |
|
Många som har åsikter utan att ha provkört Volvon... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Tror säkert att 'R:en' kan bli en utmanare till M3! Särskilt med det chassit och de dämparna! Vi lär få veta så småningom. *Best Man Wins* |
|
|
Acey, Bygg en volvo T5 på volvocars.se, lägg på de attiraljer som är standard på M3:an och ser var du hamnar. Nya S60R lär knappast hamna under 400´. Jag skulle bli förvånad då iaf.. Kristian, Det är ju inte direkt någon som sagt "nya volvon har skitdålig väghållning" el dyl. Åsikter om effekt, utseende och vad som förväntas av den är väl inte fel heller? Mvh Anders S. |
|
|
Jag håller med Anders S. Kristian: Min far har haft 25 Volvo bilar under min uppväxt... så jag har åkt Volvo i mina dagar... där säger jag att jag inte skulle välja Volvon framför BMW. |
|
|
Jag har svårt att tänka mig att en S60R skulle spöa en M3:a ens när det svänger, åtminstone så länge det är torrt. AWD ger ju ingen fördel i torrt väglag och det är förmodligen tyngre och har knappast 50/50 viktbalans. Men i får väl se när den kommer. :) Blir den lika bra som den låter så är det iaf garanterat den roligaste Volvon någonsin (säger iofs inte så mkt....). Att inte M-bilarna har flerkolvsok är skandal. :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.