|
|
|
|---|---|
|
Har en 97:a på gång som gått 12.500 mil. Säljaren vill ha 169.000:-. Är det ett rimligt pris med nedanstående utrustning eller ska det prutas friskt. Säljaren är bilhandlare. Automat, ACC/klimatanläggning, ABS bromsar, Airbag förare & passagerare, Sidoairbag, Fjärrstyrt c-lås, Elhissar, Elspeglar, Farthållare, LM-fälgar 17tum , Sport-Multifunktionsratt, Regnsensor, Servostyrning, Skinnklädsel, Stereo-Business DSP-HiHi, Stolvärme fram, Eltaklucka, Färddator, Vinterhjul - friktion, Xenonljus, PDC-bak, Shadowline, Valnötspanel-höglans | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tycker jag låter dyrt, jag såle min 528i-97 med Stora Klimatorn, Stereo, Airbag på passagerarsäte, sido airbags, 4xelhissar, ellucka, c-lås, ABS, Servo, Antispinn(ASC), Elrollo, Multifunktionsratt, farthållare, Steptronic växellåda, Alarm, GSM-Telefon med handsfree, AUC den 2000-05-17 för 155 000 kr. Och det är ju två år sedan. |
| Jo, jag tycker också priset är för mycket. De stoltserar med att det är extrapris och att den har kostat 179.000:-. Ska höra med dem om de är beredda att gå ner en bra bil. Det svåra är att efter över en månads letande så har jag hittat mina önskningar med undantag för navi (och TV). Har hittat andra för 140-150.000:- men de har inte skinn och shadowline och 17" LM. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag tycker det är för dyrt för utrustningsmässigt så är det lite + mot vad de flesta 528 är utrustade med. Runt 150 är väl max vad man ska betala. Det har sålts välutrustade 523-96 17.000 mil under 100T Om du gör en avancerad sökning på BMW börsen på 528-97 så finns det 20 st mellan 95-249tkr vilket ger en hyfsad prisbild.249 är väl i värsta laget även om det ska vara superskick och utställningsbil. MVH Hasso Länk |
|
Har tittat och det finns en hel del att välja på men ingen fjordgråmetallic. Men med is i magen så dyker det väl upp en sådan också så småningom. |
|
| Prisspannet på BMW:ar är stort. Ett importerat E39-vrak utan servicebok och i allmänt risigt skick går att få för en struntsumma. En ärlig fulldokumenterad bil i fint skick och med all historik kostar betydligt mer. Jag skulle med lätthet betala 169kkr för en 528 om skicket var det rätta och bilen är svensksåld. | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
bjoerk.Knappast för min bil :)skulle jag tro. MVH Hasso Länk |
|
Var i kontakt med säljare och han tyckte att priset var i underkant för en sån fin bil :-) Angående prutning så var hans försvar att han gått ner från 179 till 169.000:- Den är importerad och säljaren påstår att den aldrig är maskintvättad. Undras vad den bilen kan vara värd när de nya 5-modellerna släpps? |
|
| Hasso: Är inte din bil svensksåld och i fint skick? Överpriser skall aldrig betalas men jag är av den typen som hellre köper en bil som är lite dyrare men i bättre skick. Vis av erfarenhet har jag lärt mig vad fel på en bil kan kosta. Eftersom jag har en touring har jag främst studerat begagnatpriserna på demm och de är betydligt högre än motsvarande sedan. Utbud kontra efterfrågan bestämmer priset. | |
bjoerk:7500 mil men knappast värd 170 trots "nyskick" MVH Hasso Länk |
|
Länk Som sagt, prisspannet är stort! |
|
|
Bilen i Sala har varit till salu i cirkus två år. Om anledningen till det är fantasipris eller att det är en buske kan man fråga sig :O? Mvh Hasse |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
ja, och ägare till BMW i Sala är ju inte i behov av stålar, så många bilar har ju stått där länge. |
| Jag vet inte om det är helt rätt att snöa in sig på absolut rätt färg när man ska köpa begagnad bil med några år på nacken. Känns bilen kanonfin, rätt utrustning för dig kanske man kan leva med att bilen är silver eller svart istället för fjordgrå? | |
| Du har rätt acey. Jag har mina alternativ åt svartmetallic som är lättare att finna. Har en på gång till ett lägre pris, dessutom närmare mig än den fjordgrå. Men den fjordgrå lockar mer eftersom utrustningen är mer det jag söker, trots att ingen av dem har navi. | |
|
Stout: Ha bara is i magen såvida det inte är superbrottom med bil. Jag tror ett gott gäng bilar kommer ut i marknaden i samnband med nya 5an lanseras och det börjar bli vår och folk vill byta bil. Har du övervägt importera en bil? Länk -99a med extra allt inkl navi för 169.000 (dessutom grå). Letar man bilar i spannet 96-98 är dom extremt billiga. Kanske värt att ta med någon på bmwpower bjuda på några öl och hitta drömbilen i tyskland? |
|
|
Ja det är också ett alternativ. Har kollat marknaden i Tyskland men då främst bmw.de med europlus. Kom fram till att priserna i det fallet inte skiljde sig speciellt mycket mot svenska handlare. Som bilköpare är jag värdelös. Kanske inte på att förhandla men för att jag helt enkelt inte tyckeratt det är kul att köpa bil. Det roligaste är att längta och när man väl fått det så ser man allt det där andra.... Men det du skrev om att bjuda med någon från bmwpower var en bra idé. :-) Någon som ställer upp på en resa till Tyskland för en dag i nästa månad. Jag står för resekostnad från Malmö och mat! |
|
|
När jag snackade med försäljaren i dag och begärde att han skulle skicka serviceboken till 528:an så förklarade han att alla stämplar inte finns men att den är servad på Rigo Bil. Bilen har gått 12500 mil och sista (och första servicen i Sverige) är gjord hos Rigo 200-02-28, då hade den gått 72178km. Varför drar jag nu upp detta. Jo försäljaren sa till mig att det är vanligt att de servar bilar men inte för in det i Service boken och han så att Rigo Bil skulle föra in stämplarna i efterhand men det hade inte blivit gjort. Känns som att jag ska glömma den bilen eftersom det inte finns någon servicedokumentation sedan feb 2000. Dessutom så undrar jag... Ungefär hur många stämplar har man i samlat på sig med en bil som gått 12500 mil. Pappren jag fick faxade är 2 sidor med totalt 4 stämplar om man undantar "ubergabedurchsicht". Inspektion II gjordes i samband med att den kom till sverige i feb 2000 efter 72178km |
|
| Om bilen är fullservad skall den genomgått fyra stycken oljeservicar, två stycken inspektion I samt två stycken inspektion II. | |
|
Jag tycker den bilen låter lite skum. Varför skulle man inte stämpla serviceboken direkt? När jag lämnat in bilen på service har dom alltid frågat efter serviceboken för att stämpla. Har hört gott om Rigo Bils service avdelning så för mig vore det konstigt om dom skulle "föra in" stämplarna i efterhand. Tror fortfarande på tyskland, dock blir det som du säger lite dyrare om man ska titta hos bmw med europlusgarantin men samtidigt om du betalar samma pris som i Sverige för en finare bil kan det inte bli fel. Länk kanske? |
|
|
bjoerk: På det "Wartungsnachweise" jag fick faxat så är förta inspektionen efter 1500 mil, oljebyte. 2:a efter 3000 mil: Inspektion 1 och Microfilter 3:e efter 4700 mil: oljebyte 4:e efter 7200 mil: InspektionII, Brems.. Kylmedel och mikrofilter, gjord av Rigo Bilservice Efter det så finns det ingenting mer i serviceboken och den har gått 12200 mil! Kan stämma att det gjorts service men märkligt är det att den inte är införd. Hoppar över bilen och riktar vyerna mot Tyskland nu :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.