|
|
|
|---|---|
|
Halloj En morgon, skall starta, nix, helt dött, batteriet slut (urladdat), åker å köper nytt batteri, sätter i nya batteriet, efter 2 dygn är nya batteriet urladdat! Å f*n någonting ligger och tjuvdrar sröm! Åker för att felsöka/mäta vad som suger ur batteriet, när jag tar ur säkring nr:11 som är till kliman så visar mätaren normalvärden 0.03, när jag sätter i säkring nr:11 så går det upp till 0.60 när motorn är avstängd (nyckeln urdragen) Kliman? Vad göra? (E38 -94) "Det finns 740 anledningar att köra BMW" // Lazze S | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Här finns en hel del förslag och mycket läsning speciellt det som är skrivet sista dygnet. MVH Hasso Länk |
|
Ok,lite stressad nu (måste till jobbet), men hann läsa lite, bl.a, AC:n (snöflingan) bör ALLTID vara på. (?) "Det finns 740 anledningar att köra BMW" // Lazze S |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det var för att höja tomgångsvarvet så generatorn inte går för sakta en 540 ligger visst på ca 450 varv på tomgång utan ac inkopplad.En växelströmmare brukar inte ge nån nämnvärd laddning förrän vid ca 600 varv har jag för mig.Man kan se på ljuset vid låg tomgång att det flämtar till i ett läge när man varvar upp lite grann. MVH Hasso Länk |
|
Efter en tidskrävande el-felsökning (B&M Huddinge) konstaterades att orsaken till att bilen tjyvdrog ström var att LARMET var FELKOPPLAT av känd BIL-LARMFIRMA i Sthlm. Detta har orsakat mig mkt. besvär och kostat mkt. pengar :( Så få de nu vad larmfirman har att komma med. Arghh! "Det finns 740 anledningar att köra BMW" // Lazze |
|
|
Lider med dig Lazze. Att det finns sk. auktoriserade som slarvar på detta sätt är helt otroligt. På min var hela larmet avisolerat i kopplingspunkterna med maskeringstejp. Har intyg och allt på att installationen är utför av sk. certifierad personal :)) Förutom detta var även en av larmslingorna felkopplad. Så när bilen (larmmodulen) blev varm så vägrade den att starta, för att en av slingorna låg i och blockerade strömmen till startmotorn. Gissa om man vart förbannad när man insåg vad de hade gjort. Mvh.Patric |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.