|
|
|
|---|---|
|
Någon som kör med detta recept? Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff | |
|
Snart kör jag med detta recept, och ett flertal bilar i umeå kör med detta mkt välfungerande recept sen en tid tillbaks!! mellan 11or i 02:a och mellan 9or i en buggy!! bla. kolla på Länk där vi bollat ämnet en hel del!! |
|
|
Ok, då ska jag kika in där. Tänkte få tips ang. bestyckningen nämligen. Kommer köra med 2.2L motor men det borde finnas fler sådana va? Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
| Ja det gör det , men dem flesta kör 2liter för att inte få så tunna cylinderväggar+slipper problem med packningar!! | |
| Håller på med det jag också, ska pressa en kompis att plocka isär sina förgasare så jag kan få se vilka munstycken och inställningar han har. Han har ca 250hk och det vill jag gärna ha också! Men jag har för liten turbo!! | |
|
Jag tänkte köra med ungefär 1.6 i laddtryck med td0418t och dhla 45or i min 2.2 spis. Jag ska stoppa i en bredbandslambda så jag ser ung. hur bilen går sen men det vore kul att veta hur ni andra bestyckar. Halsringar och liknande borde ju vara ung. samma. Munstycken och så är väl lite finare inställningar som varierar från motor til motor. Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
|
Bredbandslambda: Vad är det för modell? Vad kan en sån kosta? |
|
|
kostar ung. 1300:- för sonden i USA, köpte ett hemmalödkit (utan sond) från Australien för 1700:- som kompenserar för värmen samt visar förhållandet på en display. Annars vet jag om en kille som säljer Bosch bredbandslambdajit för 3700:- här i Sverige. Det har dock diskuterats angående pålitligheten på den sonden, men han som säljer den påstår att de mappar bilar med hjälp av den sonden på vissa trimfirmor. Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
|
Det kittet jag ska använda mig av är alltså NTK L1H1 sonden från Honda vtec motorerna. Mer info på: Länk Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
| låter som ett lagomt gataggregat, kan bara säga att M10 snurrorna kräver STOR turbo, jag ska köra holset HX40, använd gärna en 304eller 316gr kam om ni har ett lite större aggr, då blir det fart på grejorna!! om du inte köpt aggregatet än så köp gärna ett 19t, går nog bra det med!! , men det beror ju å andra sidan på hur mkt effekt man vill ha och hur pass mkt ketchup man kan leva med=) min lär bli lite trött på lågvarv=) men som sagt 250hk är "inga" problem ur en M10!! | |
|
Jag har redan köpt ett 18t aggregat, sorry!(?) :) Jag vet inte säkert vad min kam ligger på men den ska vara hemmaslipad och ligga på 300 grader, går det att mäta upp på ngt sätt förresten? Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
| det blir säkert ett bra gataggregat! ja visst kan man mäta upp kamaxlar, men vet ej hur man gör dock??? men säkert en lämplig kam! | |
|
ja det mesta börjat klarna för mig hur jag ska göra. Det jag undrar mest lver just nu är hur jag ska kompsänka. Hur mycket kan man gröpa i toppen? Letar uppborrad m10 motor, defekt e30, e21 och e30 diff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.