|
|
|
|---|---|
|
Jag har sett på Getaway In Stockholm 3 för ett tag sedan och såg på olika klipp från Stockholm inne i stan en E28 Alpina, en röd med silver längst ner. Den brännde en hel del däck. Skulle vara kul att se den någon sommar och man har vägarna förbi Stockholm. Är det någon som vet om man kommer ut med den något mer eller om den är såld? Bland de finare E28:or som jag har sett i alla fall. Någon som vet var man kan ladda ner videos på internet av den? Ingen som vet om den finns utlagt på någon hemsida så man kan kolla? //Schnitzer | |
|
Tjena Schnitzer! Vet inget om den Alpina du sett, men skulle göööööör gärna vilja ha en B9, eller B10 baserad på E28 karossen. B7:an har ju turbo och lite brutalare kraft, men jag har redan så mycket turbobilar att jag liasom står mig på turboknuffar. E28 är helt klart en av BMW's fulaste, men roligaste och mest användbara, karosser. :D |
|
|
Jag skulle vela påstå att E28 karossen är en av BMW's snyggaste och mest sobra modeller. I synnerhet då bilar med M-Paketet eller Alpinor. Fast det är ju bara min åsikt... ///Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
ant |
för nåt år sen var det ju en röd alpina e28 på kinnekulle när bilsport ordnade en dag på racerbanan. det var burnoutcompetition har för mig att han vann tävlingen. spann sönder e34 m5 fälgar och repade lacken. tyckte det var synd på en så pass fin bil, men han tyckte det säkert var kul. jag har en egeninspelad video på detta men jag vet dock inte var jag har den. ============================= Länk |
krille@ |
Jag vet en e28 3,5 B10 replika som jag tror ska säljas med alla rätta prylar!!!!( 528 -87 ) Men enligt reglerna på forumet så får jag ju inte skriva det här. Men jag kan ju säga till min polare att han lägger ut en tråd på " rätt ställe " !!!! |
|
Ant: Hittar du videon får du säga till, om det är avi eller mpg format alltså. Quixotic2: Tjena, ja E28:orna är grymma. Jag var inne på att köpa en B9 3,5 254hk har jag för mig. Den var grym men lite sliten. Skulle fått den väldigt billigt så då kunde det ha varit värt det. Det är ju flera år sedan nu. //Schnitzer |
|
|
ant: Som tur var var det ingen äkta Alpina! Har för mig att det var något hopkok, med M535 plastkit (breddare) mm. |
|
|
Länk till filmer med bilen --> Länk filmerna där det står b10.. nr 2 - 5 borde vara denna bil. ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
Luften: Tack för länken men hade redan tyvärr de filerna. Du vet inga mer ställen där det kan finnas? Skulle vara kul att ha en E28 som objekt att göra iordning. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.